LG Electronics India Pvt urmăreşte o evaluare de până la 774 de miliarde de rupii (8,71 miliarde de dolari) în oferta publică iniţială (IPO) mult amânată, profitând de o piaţă IPO aglomerată, anunţă CNBC, menţionând că aceasta este una dintre cele mai mari oferte din India, din 2025.
Producătorul de electrocasnice a stabilit un interval de preţ de 1.080-1.140 de rupii pe acţiune, conform unui document public depus săptămâna trecută la autoritatea pieţei de capital. Vânzarea de acţiuni, care va dura trei zile, se deschide mâine. Investitorii strategici mari pot depune oferte astăzi.
IPO-ul va strânge până la 116 miliarde de rupii (1,3 miliarde de dolari), dacă se ia în calcul limita maximă a intervalului de preţ stabilit. Compania-mamă sud-coreeană, LG Electronics Inc., renunţă la o participaţie de 15% din companie.
LG Electronics India nu emite acţiuni noi în cadrul ofertei, astfel că vor fi vândute titlurile existente al companiei-mamă.
• IPO amânat din cauza volatilităţii pieţei
După ce a depus iniţial cererea de IPO în decembrie anul trecut, LG Electronics a urmărit o listare până în mai, dar a amânat vânzarea de acţiuni, invocând volatilitatea pieţei.
Octombrie este o lună aglomerată pentru IPO-urile din India, emisiunea de 1,75 miliarde de dolari a creditorului nebancar Tata Capital - cea mai mare din ţară, din acest an - şi oferta furnizorului de spaţii de birouri partajate WeWork fiind programate să se desfăşoare cam în aceeaşi perioadă.
IPO-ul LG vine, de asemenea, după ce organismul fiscal indian a redus taxele de consum pentru o gamă largă de bunuri, inclusiv electronice, de la 28% la 18%, în încercarea de a stimula cererea pentru sezonul sărbătorilor.
LG Electronics, al doilea mare producător de electrocasnice din India, vinde produse precum frigidere, maşini de spălat şi televizoare. Compania concurează cu Whirlpool (SUA) şi Samsung (Coreea de Sud) pe piaţa internă, care se aşteaptă să crească cu 12% anual până în 2029, potrivit firmei de consultanţă RedSeer.
IPO-ul LG India este cel mai recent dintr-o lungă serie de oferta ale companiilor care au accesat pieţele de capital din India în acest an. Companiile din India au strâns aproximativ 909,8 miliarde de rupii prin IPO-uri până la 30 septembrie, faţă de 770,6 miliarde de rupii în aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor LSEG.
Consiliul de administraţie al gigantului sud-coreean LG Electronics vinde 15% din LG Electronics India, respectiv 101.815.859 de acţiuni.
Opinia Cititorului