Dulcinella Group îşi consolidează planul de dezvoltare prin construirea unei noi fabrici care va beneficia de tehnologie de ultimă generaţie, la Târgu Neamţ, cu investiţii totale estimate la 10 milioane de euro, în două faze, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Scopul extinderii este de a răspunde cererii în creştere din pieţele interne şi ţintelor de export. Aceasta va fi a doua fabrică a grupului în acelaşi oraş. Investiţia e susţinută din capitalul propriu al fondului de investiţii Cornelius H Group din Londra, care deţine grupul Dulcinella, dar se ia în calcul şi aplicarea pentru fonduri Europene.
„Am pus multă energie şi resurse în acest proiect şi sunt încrezător că vom livra la timp si in parametri optimi ceea ce ne-am propus. Ne-am asumat această investiţie nu doar ca o extindere, ci ca o schimbare de nivel - vrem să producem mai mult, dar cu aceleaşi standarde înalte pe care ni le-am impus de la început”, spune Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Prima tranşă, de 2 milioane de euro, a fost deja alocată de acţionari, structura clădirii este existentă şi se lucrează la închiderile exterioare şi la partea de infrastructură a utilităţilor. Noua fabrica va fi dotată cu tehnologie de ultimă generaţie: tunel de congelare spiral la -40°C, cuptoare industriale de mare capacitate, echipamente industriale automatizate şi un depozit frigorific de 1.000 mp.
Potrivit sursei, fabrica aflată deja în funcţiune produce aproximativ 1,2 tone de produse pe zi. Noua fabrică va permite creşterea de 20 de ori, până la o capacitate de 20 de tone de produs finit zilnic, ceea ce va deschide oportunitatea de a intra pe pieţe internaţionale cu volume mari, dar va şi satisface cererea din retailului naţional. În faza a doua a investiţiei, planificată pentru 2026, capacitatea de producţie va creşte până la un volum de 600 de tone/lună de produs finit.
Dulcinella Group exportă deja produse în Spania, Marea Britanie şi Bulgaria, şi, de puţin timp, şi în Cehia. Noua fabrică va susţine intrarea pe pieţe mai mature şi cu cerinţe ridicate de volum şi logistică. Până în prezent, strategia Dulcinella a fost aceea de a se concentra pe HoReCa şi magazinele proprii.
„Fabrica nouă ne va permite să intrăm masiv pe piaţă cu produse mono-porţii, congelate, dar şi ambalate în regim de temperatură controlată, ceea ce va permite extinderea termenului de valabilitate a produselor proaspete. Este o tehnologie în creştere în România şi UE şi ne vom alinia acestor standarde, având în vedere că ne axăm tot mai mult pe zona de exporturi în Europa Centrală şi de Vest, dar avem deja planuri şi pentru piaţa din Statele Unite.”, adaugă Sergiu Diaconu.
Conform comunicatului, proiectul de construcţie a noii fabrici va include şi măsuri de sustenabilitate, precum instalarea de panouri fotovoltaice, care vor acoperi până la 60% din necesarul energetic, reciclarea apei tehnologice şi ambalaje eco-friendly. Fabrica va fi certificată IFS si ISO, pentru a răspunde standardelor internaţionale în domeniu.
„Nu putem vorbi despre viitor fără să vorbim despre sustenabilitate. Europa ridică standardele, iar noi vrem să fim printre cei care le si respectă, nu doar care le urmează din obligaţie. E o alegere conştientă de a investi în tehnologii curate şi eficiente, care ne deschid uşi pe termen lung”, adaugă Sergiu Diaconu.
Echipa de producţie va creşte de la aproximativ 45 de angajaţi în prezent la peste 150-200, pe măsura punerii în funcţiune a noilor linii. Grupul investeşte, de asemenea, în training intern, robotizare, AI şi soluţii automatizate pentru procese dificile sau repetitive.
Opinia Cititorului