Peste 180.000 de joburi au fost disponibile, în primul an de la lansare, pe iajob.ro, platforma de locuri de muncă lansată de eJobs.ro şi dedicată candidaţilor care îşi doresc să se angajeze rapid, fără a mai trece prin paşii tradiţionali ai unui proces de recrutare, precum crearea unui CV sau aplicarea fără a avea un contact direct cu angajatorul, potrivit unui comunicat eJobs emis redacţiei.
„Vedem tot mai mulţi candidaţi care au nevoie urgentă de un loc de muncă sau care vor
să grăbească procesul de angajare, mai ales în condiţiile în care 2025 a fost, până
acum, cel puţin, un an în care a crescut durata de aşteptare de la momentul aplicării
până la momentul în care candidaţii primesc răspuns de la angajatori. Atunci când tot
acest proces se întinde pe o perioadă mai mare de câteva luni, adesea apare un
sentiment firesc de frustrare. De aceea, candidaţii îşi doresc să aibă acces direct şi
imediat la angajatori prin aceleaşi mijloace pe care le folosesc şi în comunicarea de zi
cu zi, în viaţa personală, respectiv telefon sau whatsapp”, spune Bogdan Badea, CEO
eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Oraşele mari rămân cei mai activi angajatori, astfel încât cele mai multe joburi au venit
din partea angajatorilor din Bucureşti, Cluj - Napoca, Timişoara, Ploieşti, Piteşti,
Oradea, Braşov şi Iaşi. Pentru că nu doar circuitul de aplicare, ci şi cel de recrutare este
mult simplificat şi permite contactul direct între candidaţi şi recrutori, inclusiv angajatorii
foarte mici, din oraşe de provincie au început să posteze anunţuri. Majoritatea se află în
căutare de candidaţi pentru poziţii entry level şi blue collar (pentru cei care nu au studii
superioare), dar şi de muncitori calificaţi şi necalificaţi.
Potrivit sursei, din numărul total de joburi postate până acum, 54% se adresează candidaţilor care au liceul absolvit, 23% celor care au studii superioare, 22% muncitorilor necalificaţi şi aproximativ 1% absolvenţilor de master sau celor care au studii doctorale. Cele mai multe anunţuri vin din partea angajatorilor din retail, horeca, turism, transport - logistică
sau industria alimentară.
Legat de comportamentul lor de aplicare, 43,8% dintre aplicări s-au făcut prin telefon,
23,8% prin Whatsapp şi 31% prin email. ”Dincolo de aceste date, mai observăm un
element interesant, legat de orele la care obişnuiesc să aplice. Cea mai mare parte a
aplicărilor este făcută în intervalul orar 11.00 - 13.00, mulţi dintre candidaţii care şi
lucrează folosind pauza de masă în acest scop. Tot legat de comportamentul lor de
aplicare, vorbim despre o categorie de candidaţi care sunt foarte sensibili la salariu şi
care caută să afle ce salariu ar putea câştiga înainte să aplice. Cu toate acestea, doar
27% dintre anunţuri au salariul afişat în descriere”, punctează Bogdan Badea.
Opinia Cititorului