Elfi, producător de hârtie igienico-sanitară din România, anunţă investiţii majore de 10 milioane de euro în 2025, pentru extinderea capacităţii de producţie, potrivit unui comunicat Elfi.
În anul 2024, compania a avut o cifră de afaceri în creştere cu aproximativ 10% faţă de 2023, ajungând la aproximativ 13 milioane de euro, şi a realizat investiţii de peste 1 milion de euro în tehnologie de ultimă generaţie pentru sustenabilitatea şi eficientizarea companiei.
Evoluţia pozitivă a cifrei de afaceri în 2024 a fost susţinută de extinderea portofoliului de clienţi, prin intrarea în reţeaua Kaufland, demararea listării într-o nouă reţea de hipermarketuri, şi de majorarea comenzilor din partea partenerilor existenţi, precum Auchan, Metro sau reţelele tradiţionale de retail. Segmentul prosoapelor de bucătărie a fost cel mai dinamic în 2024, generând peste 60% din volumul lunar de producţie.
Conform Elfi, pentru 2025, compania estimează o evoluţie de aproximativ 15% a cifrei de afaceri, bazată pe consolidarea parteneriatelor şi valorificarea noilor investiţii, şi plănuieşte investiţii majore de 10 milioane de euro în extinderea capacităţii de producţie. Proiectul prevede construirea unei noi hale şi instalarea unei linii tehnologice de ultimă generaţie, care va permite companiei să opereze trei linii de producţie, dublând astfel capacitatea actuală. Noua investiţie va asigura o flexibilitate mai mare în procesarea comenzilor şi va susţine planurile de creştere ale companiei.
Potrivit sursei, în 2024, Elfi a finalizat investiţii de peste 1 milion de euro în automatizare şi
soluţii tehnologice avansate, menite să susţină dezvoltarea sustenabilă a companiei şi
respectarea angajamentelor faţă de mediu, producţia la cele mai înalte standarde şi un mediu de lucru sigur pentru angajaţi. Printre proiectele implementate se numără instalarea unui sistem de panouri fotovoltaice la fabrica din Albota, judeţul Argeş, care acoperă în prezent peste 40% din consumul energetic al unităţii, prin furnizarea de energie verde, precum şi integrarea unui sistem avansat de filtrare a aerului, unic în România, care îmbunătăţeşte atât calitatea produselor, cât şi condiţiile de lucru pentru angajaţi, respectând angajamentul companiei de grijă faţă de aceştia. De asemenea, linia de producţie a fost complet automatizată, inclusiv prin instalarea a doi roboţi industriali pentru paletizare, parte a programului amplu de eficientizare logistică.
"Anul 2024 a confirmat potenţialul nostru de scalare şi ne-a oferit o bază solidă pentru investiţiile planificate. Ne adaptăm constant la tendinţele din piaţă, unde vedem o presiune asupra preţului, datorată fluctuaţiilor costurilor materiilor prime, dar şi o orientare accentuată spre produsele private label, pentru care suntem pregătiţi să răspundem eficient cererii. De asemenea, investiţiile în sistemul de panouri fotovoltaice şi în sistemul avansat de filtrare a aerului fac parte din angajamentul nostru de sustenabilitate faţă de mediu, grijă faţă de angajaţi şi standarde înalte de producţie." - a declarat Adrian Constantin, Director General Elfi.
Un segment strategic în dezvoltarea companiei este cel al produselor private label, unde Elfi
colaborează în prezent cu 10 parteneri din retail. Cererea în această zonă a crescut semnificativ, cu o majorare de 62% a comenzilor pentru unul dintre cei mai importanţi clienţi şi adăugarea a patru produse în portofoliul acestuia. "Menţinerea unui parteneriat solid în zona private label presupune o capacitate de inovaţie şi producţie constantă la scară largă,
flexibilitate în procesul de producţie şi livrare, dar şi un angajament ferm faţă de calitate şi
sustenabilitate. Investiţiile continue în tehnologie ne permit să răspundem rapid cerinţelor
personalizate ale clienţilor şi să susţinem creşterea comună.", a adăugat Adrian Constantin,
Director General Elfi.
Opinia Cititorului