E.ON a investit 86 milioane de lei în dezvoltarea reţelelor inteligente şi a platformelor online dedicate clienţilor

A.F.
Companii / 26 septembrie, 10:34

E.ON a investit 86 milioane de lei în dezvoltarea reţelelor inteligente şi a platformelor online dedicate clienţilor

Companiile Grupului E.ON din România au investit, anul trecut, 86 milioane de lei în digitalizarea şi automatizarea infrastructurii şi în extinderea platformelor self-service dedicate clienţilor, iar pentru acest an bugetul alocat este de 102 milioane de lei, în creştere cu 19%. Adiţional, anul trecut au fost investiţi 123 milioane de lei în modernizarea reţelei de distribuţie energie electrică din fonduri UE, care integrează şi componente de digitalizare/automatizare, iar pentru acest an suma investită va ajunge la 155 milioane de lei.

Rezultatele investiţiilor se văd în creşterea numărului de interacţiuni şi operaţiuni efectuate prin intermediul platformelor digitale şi în siguranţa reţelelor, care au dus la îmbunătăţirea experienţei clienţilor. Acestea sunt prezentate în Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2024, publicat recent de companie.

Pe partea de furnizare, platforma dedicată clienţilor, E.ON Myline, a înregistrat cel mai mare scor privind satisfacţia clienţilor. Aici pot fi gestionate cu uşurinţă contractele de gaze naturale/electricitate sau pot fi găsite informaţii despre facturi, consum sau soluţii de eficienţă energetică. Numărul punctelor de consum a ajuns la 2,37 milioane, peste 155.000 fiind înregistrate pe parcursul anului trecut. Autocitirea şi transmiterea indexului contorului, care permit monitorizarea consumului, devin tot mai populare în rândul clienţilor E.ON, fiind înregistrată pe platformă o creştere de 20%, numărul autocitirilor ajungând la 15 milioane, la finele anului trecut.

Aplicaţia a fost extinsă, în 2024, cu funcţii utile pentru clienţi: plata garanţiilor şi a facturilor pentru panouri solare, descărcarea compensaţiilor şi accesul la facturi PDF, indiferent de opţiunea de facturare. Anul trecut, a crescut numărul facturilor electronice cu aproape 10%, ajungând la 1,93 milioane. Totodată, numărul plăţilor din 2024, realizate prin intermediul platformei, a ajuns la 9,9 milioane, o creştere de aproape 30% faţă de anul precedent.

E.ON Energie România a implementat integral procesul digital de contractare pentru programul Casa Verde AFM, disponibil atât pe platforma web www.eon.ro, cât şi în aplicaţia mobilă. A fost asigurată transparenţă deplină pe tot parcursul procesului - de la încărcarea documentelor, preluarea cererii, până la finalizarea lucrărilor.

Platforma educaţională online „Staţia de energie”, de pe eon.ro, a devenit una dintre cele mai bune surse de informare pentru consumatorii de energie din România. Până la finalul anului 2024, peste 462.000 de utilizatori au accesat platforma, în creştere cu 44% faţă de anul precedent.

Pe partea de distribuţie, investiţiile în automatizarea şi digitalizarea sistemului de distribuţie au vizat în principal integrarea de staţii şi posturi de transformare în SCADA (achiziţie de date şi control la distanţă), şi a unor echipamente telecomandate, dar şi contorizarea inteligentă. Totodată, investiţiile au fost direcţionate către dezvoltarea de aplicaţii, soluţii digitale şi optimizări ale platformelor digitale care facilitează interacţiunea clienţilor cu Delgaz Grid.

Platforma de racordare la reţea de pe delgaz.ro este un instrument tot mai căutat de clienţi pentru avantajele pe care le oferă: depunerea online a documentelor şi urmărirea stadiului procesului, de la iniţierea cererii, până la finalizarea lucrării de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale/energiei. Astfel, în 2024 s-a înregistrat o creştere cu 20% a numărului de clienţi care au apelat la acest serviciu.

Delgaz Grid a continuat anul trecut procesul de instalare a contoarelor inteligente, care permit monitorizarea de la distanţă a consumului de energie electrică. La sfârşitul anului, erau deja instalate peste jumătate de milion de contoare inteligente, din care 93.400 au fost montate în 2024.

Una dintre iniţiativele cheie este implementarea sistemului ADMS (Advanced Distribution Management System) - o platformă avansată care permite monitorizarea şi gestionarea integrată a reţelei de distribuţie a energiei electrice. Prin intermediul acestei soluţii, numeroase intervenţii pot fi realizate de la distanţă, fără deplasarea echipelor în teren, reducând astfel timpul de intervenţie.

SMARTdetect este o soluţie digitală pentru detectarea scurgerilor de gaze naturale şi integrează inteligenţa artificială, echipamente multiple şi aplicaţii IT specializate pentru a centraliza şi analiza în timp real datele colectate din teren. În urma implementării, lungimea reţelei inspectate a crescut de la 170.000 km în 2023 la 285.000 km în 2024, iar reducerea timpului necesar pentru analizarea datelor a facilitat intervenţii rapide în reţeaua de gaz.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Sep. 2025
Euro (EUR)Euro5.0754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3210
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4306
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8121
Gram de aur (XAU)Gram de aur522.2141

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
targulnationalimobiliar.ro
immromania.eu
investenergy.ro
world-nuclear-exhibition.com
roenergy.eu
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb