Eturia anunţă, într-un comunicat remis redacţiei, că Malaezia devine una dintre revelaţiile turistice ale ultimilor ani pentru români. Astfel, potrivit sursei citate: „Numărul călătoriilor a crescut spectaculos, iar anul 2025 confirmă trendul: tot mai mulţi turişti aleg experienţe exotice, circuite prin junglă şi oraşe vibrante în locul clasicelor vacanţe la plajă”.
Aceeaşi sursă menţionează:
„Datele oficiale ale Oficiului de Turism al Malaeziei arată un avans major în ultimii 3 ani:
-2022: 3.615 sosiri
-2023: 9.029 sosiri (+149% faţă de 2022)
-Ianuarie-iunie 2024: 6.212 sosiri”
„Creşterea semnificativă a numărului de turişti români care aleg Malaezia în ultimii ani confirmă potenţialul extraordinar al pieţei din România pentru destinaţia noastră. Parteneriatul de lungă durată cu Eturia, care promovează atracţiile noastre diverse, a avut un rol esenţial în facilitarea accesului turiştilor români la experienţe autentice şi sigure pe întreg teritoriul Malaeziei. Suntem convinşi că această colaborare va continua să contribuie la consolidarea relaţiilor bilaterale şi la descoperirea de către tot mai mulţi români a bogăţiei culturale şi naturale a Malaeziei”, mentioneaza dl Çağri Sağlik, Marketing Manager, Tourism Malaysia Istanbul.
Sursa citată mai precizează:
„În perioada ianuarie - iunie 2025, Eturia a înregistrat o creştere de 28% a cererilor pentru vacanţele în Malaezia, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Această evoluţie reflectă un interes tot mai mare al turiştilor români pentru destinaţii exotice complexe, în contextul în care serviciile sunt din ce în ce mai diversificate şi avantajoase.
Majoritatea turiştilor români aleg pachete de 8 zile, cu un buget mediu de aproximativ 1.200 USD/persoană, fără a include costurile de zbor. Sejururile sunt împărţite între descoperire şi relaxare, iar perioada iunie-septembrie câştigă teren în preferinţele românilor. Cuplurile şi familiile domină cererea. Profilul călătorului român este tot mai sofisticat, orientat spre destinaţii sigure, confortabile şi spectaculoase
Dacă în urmă cu câţiva ani lunile decembrie şi ianuarie atrăgeau cei mai mulţi turişti români în Malaezia, contextul economic a inversat tendinţele. Scumpirea semnificativă a vacanţelor pe litoralul Turciei a dus la o reorientare a turiştilor către alte variante accesibile.
Kuala Lumpur domină, dar românii preferă şi Langkawi, Borneo şi Malacca
Capitala Malaeziei rămâne cel mai vizitat loc, însă românii încep să exploreze şi insulele exotice - Langkawi, Kota Kinabalu şi zonele de graniţă cu Singapore devin tot mai populare. Aventura în junglă, snorkelingul şi shopping-ul sunt în topul preferinţelor”.
Raluca Barbu, Chief Marketing Officer Eturia, declară: "În cazul Malaeziei, plaja e doar începutul. Nu mai puţin de 65% dintre pachetele vândute de Eturia sunt circuite, fie clasice, fie în combinaţie cu alte ţări vecine. Doar 35% sunt sejururi de relaxare. Turistul român caută experienţe variate şi alege hoteluri de 4-5 stele în 80% din cazuri, în timp ce 20% aleg cazare individuală de tip aparthotel sau cazări locale. Climatul tropical rămâne un atu major al Malaeziei, iar vacanţele de tip ”mare, soare, nisip” continuă să fie principalul motiv pentru care românii aleg această destinaţie."
În comunicat se mai menţionează:
„Malaezia este prezentă în oferta Eturia încă din 2007, iar produsul cel mai spectaculos rămâne Circuitul în Parcurile Naţionale din Malaezia (Taman Negara, Cameron Highlands, Belum, Kota Kinabalu, Sandakan, Insula Selingan, Sepilok, Sukau), alături de Borneo, locul unde aventura în natură e la ea acasă.
Preţurile pornesc de la 4.100 de euro/persoană pentru 15 nopţi de cazare, cu transferuri, tururi şi vizite incluse. De asemenea, pe acest tip de circuit, turiştii beneficiază de serviciile unui ghid local experimentat”.
„Prin parteneriatul nostru direct cu autorităţile malaeziene şi pasiunea pentru experienţele autentice, am reuşit să aducem în atenţia publicului bogăţia naturală şi culturală a acestei ţări fascinante. Ne bucurăm să vedem cum piaţa din România reacţionează tot mai entuziast la aceste propuneri, iar interesul în creştere pentru circuite complexe şi pentru descoperirea unor zone mai puţin cunoscute ne confirmă că strategia noastră de promovare este una apreciată şi inspiră încredere turiştilor”, declară Raluca Barbu, Chief Marketing Officer Eturia.
1. cati bugetari si colonisti
(mesaj trimis de anonim în data de 24.07.2025, 12:08)
sunt printre excursionisti? cel putin 99% un antreprenor nu are la dispozitie timp liber 'Majoritatea turiştilor români aleg pachete de 8 zile, cu un buget mediu de aproximativ 1.200 USD/persoană "
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.07.2025, 22:23)
Na, tinerii pensionari speciali au nevoie de distractie