EY: Divertismentul live şi local câştigă teren la nivel global

I.S.
Comunicate de presă / 16 mai

EY: Divertismentul live şi local câştigă teren la nivel global

EY a publicat astăzi rezultatele primei ediţii a sondajului Media & Entertainment Pulse Poll, care analizează percepţiile, atitudinile şi intenţiile consumatorilor din întreaga lume în materie de activităţi de divertisment cu participare fizică, precum croaziere, parcuri de distracţii tematice, activităţi de divertisment locale, competiţii sportive, spectacole live şi cazinouri şi complexuri turistice, conform unui comunicat emis redacţiei.

Realizat în aprilie 2025, sondajul, bazat pe un eşantion de peste 4.000 de consumatori din SUA, Marea Britanie, Europa de Vest şi regiunea Asia-Pacific, oferă o perspectivă unică cu privire la atitudinea consumatorilor într-o perioadă de schimbări majore şi incertitudine în economia globală.

Concluziile subliniază atracţia consumatorilor la nivel global pentru activităţile de divertisment cu participare fizică . Respondenţii au indicat activităţile de divertisment locale şi spectacolele live drept cele mai frecvente achiziţii de media şi divertisment în ultimul an, cu procente de 48%, respectiv 46%. Mai mult, 21% dintre consumatorii din întreaga lume intenţionează să crească cheltuielile pentru fiecare dintre aceste activităţi în următorul an. Există şi diferenţe semnificative între regiuni, americanii fiind mai predispuşi să achiziţioneze o vizită la un cazinou în următoarele 12 luni (66% faţă de 49% la nivel global), în timp ce consumatorii din regiunea Asia-Pacific preferă mai mult parcurile de distracţii tematice decât cei din alte regiuni (74% faţă de 65% la nivel global).

Adriana Tabac, Director Marketing şi Comunicare, EY România: "Domeniul media şi

divertisment, care oferă spectacole live, a devenit unul dintre cele mai atractive în ultimul an, iar acest trend se anunţă în creştere. Într-o lume marcată de fluctuaţii economice, tensiuni geopolitice şi progrese rapide în tehnologie, consumatorii caută refugiu în experienţele de divertisment locale şi live. Această cerere robustă oferă oportunităţi semnificative pentru furnizorii de servicii, care trebuie să înţeleagă motivaţiile şi preferinţele variate ale consumatorilor, inclusiv utilizarea eficientă a tehnologiei pentru a răspunde aşteptărilor în creştere.

Studiul a evidenţiat şi rolul tehnologiei, pe care toţi consumatorii, inclusiv cei din categoriile demografice mai în vârstă, o indică drept un factor important în îmbunătăţirea activităţilor de divertisment. Cele trei funcţionalităţi digitale pe care consumatorii din toată lumea le consideră cele mai utile sunt biletele digitale, hărţile şi instrumentele de orientare, precum şi plăţile şi accesul contactless. În cazul generaţiilor mai tinere, dorinţa de rapiditate şi eficienţă face ca tehnologia să fie deosebit de importantă: două treimi (66%) dintre respondenţii din Generaţia Z intenţionează să achiziţioneze bilete cu acces rapid şi/sau prioritar în parcurile de distracţii tematice în următorul an, comparativ cu 59% la nivelul tuturor consumatorilor.

Potrivit EY, în ceea ce priveşte criteriile de achiziţie, costul total şi raportul calitate-preţ au reieşit ca cel mai important factor pentru consumatori (59%) în alegerea unei activităţi de divertisment. Aşa cum era de aşteptat, persoanele cu venituri mai mici sunt mai sensibile la factorul preţ decât cele cu venituri mai mari. De asemenea, consumatorii au indicat preţul/costul ridicat ca fiind cel mai mare factor de descurajare (52%), înaintea aglomeraţiei şi a timpilor mari de aşteptare (ambele cu 42%). În plus, apar diferenţe interesante în funcţie de vârstă: de exemplu, respondenţii din Generaţia Z acordă o importanţă mai mare curăţeniei (27%) decât media consumatorilor de la nivel global (21%).

Alte concluzii importante reieşite din studiul EY:

-Produsele şi serviciile premium rămân populare şi, în majoritatea cazurilor, corespund

aşteptărilor

-Dintre cei care au achiziţionat bilete la mari parcuri de distracţii tematice sau croaziere în ultimul an, aproximativ jumătate (49%) au ales opţiuni suplimentare sau servicii premium, la fel ca peste o treime dintre cei care au achiziţionat sejururi la cazinouri/complexuri turistice sau bilete la evenimente sportive. În majoritatea cazurilor, consumatorii consideră că acele cheltuieli suplimentare au meritat: 56% dintre cei care au cumpărat opţiuni suplimentare pentru vizitele la parcuri de distracţii tematice afirmă că acestea le-au îndeplinit aşteptările, ceea ce reflectă dorinţa pentru o mai mare eficienţă. Persoanele din regiunea Asia-Pacific sunt semnificativ mai predispuse decât media globală să achiziţioneze pachete premium pentru activităţi de divertisment, precum mari parcuri de distracţii tematice (59% faţă de 49% la nivel global), evenimentele sportive (42% faţă de 37%) şi spectacole live (37% faţă de 26%).

-Motivele de achiziţie diferă de la o generaţie la alta, consumatorii mai tineri punând un

accent mai mare pe sănătatea mintală. Întrebaţi care sunt principalele motivaţii emoţionale pentru achiziţionarea unei activităţi de divertisment, majoritatea consumatorilor la nivel global afirmă că îşi doresc momente de bucurie şi entuziasm (62%) şi să petreacă momente memorabile alături de cei dragi (55%). Însă persoanele mai tinere (din Generaţia Z şi milenialii), sunt mai înclinate să menţioneze "îmbunătăţirea sănătăţii mintale" comparativ cu generaţiile mai în vârstă (32% Generaţia Z şi

27% milenialii faţă de 23% la nivel global).

-Confor sursei, consumatorii mai tineri sunt mai dispuşi să plătească mai mult pentru atribute sustenabile Când achiziţionează activităţi de divertisment, atributele sustenabile pentru care consumatorii la nivel global sunt cel mai dispuşi să plătească în plus sunt alimentele provenite din surse locale (69%) şi susţinerea comunităţilor locale (67%). Nu este deloc surprinzător faptul că generaţiile mai tinere sunt semnificativ mai receptive la ideea de a plăti un preţ mai mare cu cel puţin 26% pentru toate atributele sustenabile, printre care compensarea emisiilor de carbon (28% Generaţia Z şi 16% milenialii faţă de 12% la nivel global), reducerea amprentei de carbon (25% Generaţia Z şi 15% milenialii, faţă de media globală de 11%) şi practicile de conservare a apei (23% Generaţia Z şi 15% milenialii, faţă de media globală de 11%). Faptul că tinerii sunt dispuşi să plătească în plus pentru atribute sustenabile este remarcabil, având în vedere că, în general, se încadrează în categoria cu cel mai scăzut nivel socio-economic.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0422
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4152
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3743
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9763
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.4646

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb