FACIAS a sesizat Parchetul European după ce statul a investit 70 de milioane de euro în modernizarea Aeroportului Tulcea, care deserveşte în medie doar 7 pasageri pe lună

I.S.
Comunicate de presă / 18 iulie, 18:50

FACIAS a sesizat Parchetul European după ce statul a investit 70 de milioane de euro în modernizarea Aeroportului Tulcea, care deserveşte în medie doar 7 pasageri pe lună

Statutul român a investit, în ultimii ani, nu mai puţin de 70 de milioane de euro, bani europeni, pentru modernizarea Aeroportului Internaţional „Delta Dunării” din Tulcea care deserveşte în medie 7 pasageri pe lună, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

În condiţiile în care utilitatea aeroportului este aproape inexistentă, statul a investit în transformarea terminalului într-un obiectiv capabil să deservească până la 400 de pasageri pe oră, cu o infrastructură modernă sau suprafaţă de 9.300 mp, trei de securitate, şase cabină pentru Poliţia de Frontieră, cinci ghişee de filtre de check-in şi trei căi de check-in.

Însă, în ciuda acestei investiţii enorme, aeroportul a înregistrat în primele cinci luni din 2025 doar 47 de pasageri, iar în tot anul 2024, au fost doar 1.600 de pasageri - plasând Aeroportul Tulcea pe ultimul loc în România în ceea ce priveşte traficul aerian. Şi totuşi, în acest decor al ineficienţei, membrii Consiliului de Administraţie al aeroportului şi-au triplat indemnizaţiile în anul 2025, sfidând cetăţenii de rând care sunt obligaţi să suporte acum o nouă povara fiscală pentru a acoperi gaura bugetului de stat.

Potrivit sursei, Fundaţia pentru Apărarea Cetăţenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) semnalează acest caz revoltător în cadrul campaniei „Închideţi Robinetul Risipei”: conducerea celui mai slab performant aeroport din România este recompensată cu suma considerabilă din bani publici.

Concret, indemnizaţia brută anuală pentru un membru al Consiliului de Administraţie a crescut de la 28.980 de lei în 2024 la 69.828 de lei în 2025.

Aeroportul are 63 de angajaţi, iar cel mai mare salariu brut este de 16.582 lei lunar. Directorul general încasează peste 21.000 lei brut lunar. Numai salariile estimate ale conducerii se ridică la peste 1 milion de lei în 2025.

Cu toate că aeroportul nu are nicio cursă reglementată şi doar câţiva pasageri pe an, cheltuielile cu personalul au crescut vertiginos ajungând până la 4,1 milioane lei în 2024, aproape dublu faţă de anul 2022.

Campania „Închideţi Robinetul Risipei” continuă să scoată la lumină modul în care bani publici sunt irosiţi fără responsabilitate, în timp ce cetăţenii rămân cu întrebarea: cine răspunde pentru această risipă?

FACIAS a sesizat Parchetul European (EPPO) şi organele de cercetare penală din România cu privire la modul în care au fost folosite fondurilor europene alocate pentru modernizarea Aeroportului Internaţional „Delta Dunării” din Tulcea.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0736
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4336
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8607
Gram de aur (XAU)Gram de aur470.1608

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb