Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR) felicită Craiova pentru câştigarea titlului Best Christmas Market in Europe, afirmâand că modelul Craiovei poate deveni standardul naţional pentru industria ospitalităţii şi turismului, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează. Craiova a fost desemnată Best Christmas Market in Europe, depăşind oraşe iconice, precum Strasbourg, Viena şi Dresda şi transformându-se în cea mai mare piaţă de Crăciun de pe continent.
Craiova intră, oficial, în liga marilor capitale ale Crăciunului, depăşind recorduri europene şi devenind cea mai mare şi mai spectaculoasă piaţă de Crăciun din Europa, desfăşurată pe o suprafaţă de peste 280.000 metri pătraţi.
Valentin Şoneriu, preşedintele FPIOR, a subliniat că acest succes nu este un accident, ci rezultatul unui parcurs lung şi al unei colaborări solide între administraţie şi industria ospitalităţii: „Este rezultatul multor ani de muncă, de efort şi de viziune. Administraţia condusă de Lia Olguţa Vasilescu a fost mereu aproape de industria ospitalităţii, fiind unul dintre cei mai aprigi şi consecvenţi susţinători ai acesteia. Un administrator cu viziune a înţeles ce poate face turismul si a implementat cu o echipă extrem de competenta. Îl felicităm, pe această cale, şi pe colegul nostru Marius Banica, preşedinte Horeca Oltenia si suntem mândri de tot ce a realizat in teritoriu.”
Transformarea Craiovei într-o destinaţie europeană de iarnă a fost confirmată şi de Marius Bănică, vicepreşedinte al FPIOR şi preşedinte al Asociaţiei Horeca Oltenia: „Craiova a reuşit să reinterpreteze sărbătoarea Crăciunului. Craiova s-a reinventat. Iar acest succes confirmă că strategia aplicată aici este una care funcţionează. FPIOR are acum misiunea de a duce această strategie la nivelul întregii ţări, pentru ca România să poată beneficia de aceeaşi viziune modernă şi de acelaşi standard de calitate în turism.”
Conform comunicatului, în 2026, Craiova devine capitala europeană a Crăciunului, cu peste 142.000 de voturi, aproape dublu faţă de alte destinaţii premiate anterior. Oraşul a cucerit Europa prin spectaculozitate, creativitate şi autenticitate: milioane de lumini, atracţii unice, precum sania zburătoare a lui Moş Crăciun, patinoarul, roata panoramică, instalaţiile tematice Spărgătorul de Nuci şi o ofertă gastronomică ce reuneşte culturi şi tradiţii din Armenia, Grecia, Turcia, Moldova, Serbia, Bulgaria şi nu numai.
Anul acesta au votat 803.258 de călători din 179 de ţări, iar dintre cele peste 1.500 de pieţe de Crăciun din Europa, doar 20 au fost selectate drept cele mai frumoase, mai autentice şi mai inovatoare.
Craiova a demonstrat că o strategie corectă, curajoasă şi constantă poate schimba o destinaţie, o industrie şi percepţia internaţională asupra României.
Pentru România, Craiova nu a câştigat doar un premiu. A câştigat o poziţie. Un statut. O nouă identitate pe harta turismului european, mai spun reprezentanţii FPIOR.




















































Opinia Cititorului