Comisia Europeană a aprobat, săptămâna trecută, fuziunea propusă dintre producătorul olandez de lactate FrieslandCampina şi societatea belgiană de profil Milcobel, conform anunţului făcut de FrieslandCampina. Această aprobare a fost ultima necesară la nivel mondial, din partea autorităţilor.
Acordul de fuziune face parte din programul de reorganizare a companiei olandeze, lansat în 2023 pentru optimizarea operaţiunilor sale comerciale, potrivit foodingredientsfirst.com. Odată finalizată, fuziunea va crea o nouă entitate care va fi unul dintre cei mai mari jucători europeni în domeniul lactatelor.
FrieslandCampina, una dintre cele mai mari cooperative de lactate din lume, şi Milcobel au anunţat planul de fuziune în decembrie 2024, urmărind să creeze ”o singură organizaţie internaţională, orientată spre viitor”. Împreună, cele două companii vor opera în 30 de ţări, vor avea aproape 22.000 de angajaţi în întreaga lume şi vor procesa un volum total de aproximativ 10 miliarde de kg de lapte provenit de la membri. Acest lapte va fi furnizat de aproape 11.000 de ferme de lactate membre, deţinute de aproximativ 16.000 de fermieri membri din Olanda, Belgia, Germania şi nordul Franţei.
La momentul anunţului fuziunii, FrieslandCampina a informat că acordul va crea o cooperativă de lactate combinată, orientată spre viitor, rezilientă şi capabilă să valorifice oportunităţile de pe piaţa globală dinamică a lactatelor. Comisia Europeană a investigat fuziunea propusă din cauza potenţialelor probleme de concurenţă. Investigaţia a fost finalizată la începutul săptămânii trecute, Comisia concluzionând că fuziunea nu reprezintă un impediment semnificativ în calea concurenţei pe pieţele relevante, inclusiv în comerţul cu brânzeturi şi produse lactate proaspete din Ţările de Jos, Belgia şi Franţa.
Odată cu aprobarea Comisiei Europene, FrieslandCampina şi Milcobel pot continua pregătirile pentru fuziune.
Compania olandeză a anunţat că, la data de 16 decembrie 2025, Consiliul membrilor FrieslandCampina şi Adunarea Generală Extraordinară a Milcobel vor lua decizia finală privind fuziunea, iar consiliile companiilor şi sindicatele au fost informate cu privire la decizia Comisiei Europene.
La începutul acestui an, FrieslandCampina a fost de acord să îşi vândă operaţiunile din România către Grupul Bonafarm, inclusiv marca locală lider, Napolact, şi unităţile de producţie din Cluj-Napoca şi Târgu Mureş. Decizia a venit în urma unei revizuiri strategice a activităţilor FrieslandCampina în România şi face parte din strategia companiei de a se concentra pe pieţele principale, segmentele de creştere cu valoare adăugată ridicată şi pieţele unde laptele provenit de la fermierii membri FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim.
Luna trecută, filiala cooperativei, FrieslandCampina Ingredients, a lansat un nou centru de aplicaţii în Singapore pentru a stimula furnizarea soluţiilor sale de ingrediente pe pieţele în evoluţie din Asia-Pacific, inclusiv Japonia, Coreea, Australia, Noua Zeelandă şi Asia de Sud-Est.




















































Opinia Cititorului