Cancelarul german Friedrich Merz a solicitat oficial Comisiei Europene relaxarea interdicţiei programate pentru 2035 privind comercializarea de automobile noi cu motoare pe combustie internă, argumentând că industria auto europeană are nevoie de „flexibilitate” în tranziţia către vehiculele electrice, potrivit Reuters, de la care transmitem cele ce urmează.
Într-o scrisoare adresată Ursulei von der Leyen, Merz afirmă că termenul stabilit de UE pentru eliminarea treptată a motoarelor termice este „nerealist”, având în vedere presiunile la care este supus sectorul: concurenţa crescândă a producătorilor chinezi, cererea sub aşteptări pentru maşinile electrice, tarifele şi blocajele din lanţurile de aprovizionare.
Guvernul de la Berlin a convenit joi să solicite scutiri pentru vehiculele hibride plug-in şi motoarele cu ardere internă foarte eficiente, modificând astfel linia oficială a Germaniei într-un punct cheie al politicii industriale europene. În scrisoare, Merz pledează pentru o reglementare „neutră tehnologic”, care să permită industriei să folosească soluţii diverse pentru reducerea emisiilor, precum biocombustibilii sau oţelul produs cu energie regenerabilă.
Comisia Europeană urmează să anunţe pe 10 decembrie obiectivele actualizate privind emisiile pentru sectorul auto. Constructori importanţi, precum Volkswagen, Mercedes şi BMW, fac presiuni pentru menţinerea unor tehnologii de tranziţie, în contextul temperării cererii de vehicule electrice în Europa. Asociaţia germană a industriei auto, VDA, a salutat demersul guvernului federal, considerându-l un semnal de sprijin pentru „sutele de mii de angajaţi” din industrie.
Pe de altă parte, organizaţia Transport & Mediu critică Berlinul pentru perpetuarea unei „tehnologii depăşite”. ONG-ul susţine că locurile de muncă şi competitivitatea pe termen lung nu pot fi asigurate mizând pe motorul cu ardere internă, calificat drept „învechit”.
În paralel, Bruxelles-ul pregăteşte măsuri prin care să impulsioneze electrificarea flotelor corporative, responsabile pentru până la 60% din achiziţiile de maşini noi. Un studiu consultat de Reuters indică faptul că obligativitatea ca 75% din noile vehicule de serviciu să fie electrice, fabricate în UE, ar genera până la 1,2 milioane de maşini electrice suplimentare până în 2030.
Discuţiile privind calendarul eliminării motoarelor termice riscă să devină una dintre cele mai dure confruntări europene la final de an, în condiţiile în care Germania încearcă să-şi protejeze principalul sector industrial, iar Bruxelles-ul insistă să menţină direcţia climatică stabilită prin Pactul Verde European.





























































1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.11.2025, 21:31)
Si Gemania recunoaste esecul total al politicii verzi agresive,
cu o cadere de 18 % a industriei auto,
e dureros realitatea cruda, care nu e politic corecta.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.11.2025, 22:14)
Pai Germania a pierdut piata in China tocmai pentru ca a ignorat “politica verde”:-)…Lumea vrea masini electrice nepoluante, motoarele ICE cu hidrocarburi mujice “ieftine” sunt istorie:-)…Last nail in the coffin is FSD fr om Tesla:-)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2025, 00:07)
Industria auto a Germaniei este in criza,
fiindca nu mai are materii prime si energie ieftina,
expl. = "desteptii" verzi au inchis reactoarele nucleare in Germania,
si acum cumpara la suprapret din Franta curent de la reactoarele nucleare franceze,
deci a pierdut in fata concurentei din cauza politicii verzi catastrofale economic.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2025, 12:57)
Tesla produce profitabil in Germania cu aceleasi materii prime, aceeasi energie si forta de munca locala ca si firmele autohtone germane…singura diferenta e ca Tesla produce BEV iar restul industriei auto germane ICE. In prima jumatate a anului 2026 vine si FSD comercial cand industria auto globala ICE isi va declara falimentul oficial
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2025, 13:40)
Nu e adevarat ce povestesti,
nu detailez ptr. habarnisti.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2025, 14:09)
ICE e viitorul. :
Electrificarea e moartă în coteț, motorul electric e nișă de oraș, mai sunt ani buni până să apară produse fiabile. :
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2025, 11:20)
Green deal = dezastru. Asa e cand asculti o semianalfabeta ca Greta in loc sa tii cu dintii de gazul ieftin rusesc si cand niste nesimtiti ca ucrainenii iti fac conducta praf si tu ii aplauzi.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2025, 12:01)
gazul rusesc, ieftin sau scump, nu se mai comercializează. Poți să crapi și atât.
Forțarea electrificării fără acordul consumatorilor s-a lovit de aceeași problemă pe care o are Putler acum. Degeaba faci figuri când... vinzi... că nu mai vinzi. :