Germania a cerut Bruxelles-ului să relaxeze interdicţia din 2035 pentru motoarele termice

A.B.
Internaţional / 28 noiembrie, 19:16

Germania a cerut Bruxelles-ului să relaxeze interdicţia din 2035 pentru motoarele termice

Cancelarul german Friedrich Merz a solicitat oficial Comisiei Europene relaxarea interdicţiei programate pentru 2035 privind comercializarea de automobile noi cu motoare pe combustie internă, argumentând că industria auto europeană are nevoie de „flexibilitate” în tranziţia către vehiculele electrice, potrivit Reuters, de la care transmitem cele ce urmează.

Într-o scrisoare adresată Ursulei von der Leyen, Merz afirmă că termenul stabilit de UE pentru eliminarea treptată a motoarelor termice este „nerealist”, având în vedere presiunile la care este supus sectorul: concurenţa crescândă a producătorilor chinezi, cererea sub aşteptări pentru maşinile electrice, tarifele şi blocajele din lanţurile de aprovizionare.

Guvernul de la Berlin a convenit joi să solicite scutiri pentru vehiculele hibride plug-in şi motoarele cu ardere internă foarte eficiente, modificând astfel linia oficială a Germaniei într-un punct cheie al politicii industriale europene. În scrisoare, Merz pledează pentru o reglementare „neutră tehnologic”, care să permită industriei să folosească soluţii diverse pentru reducerea emisiilor, precum biocombustibilii sau oţelul produs cu energie regenerabilă.

Comisia Europeană urmează să anunţe pe 10 decembrie obiectivele actualizate privind emisiile pentru sectorul auto. Constructori importanţi, precum Volkswagen, Mercedes şi BMW, fac presiuni pentru menţinerea unor tehnologii de tranziţie, în contextul temperării cererii de vehicule electrice în Europa. Asociaţia germană a industriei auto, VDA, a salutat demersul guvernului federal, considerându-l un semnal de sprijin pentru „sutele de mii de angajaţi” din industrie.

Pe de altă parte, organizaţia Transport & Mediu critică Berlinul pentru perpetuarea unei „tehnologii depăşite”. ONG-ul susţine că locurile de muncă şi competitivitatea pe termen lung nu pot fi asigurate mizând pe motorul cu ardere internă, calificat drept „învechit”.

În paralel, Bruxelles-ul pregăteşte măsuri prin care să impulsioneze electrificarea flotelor corporative, responsabile pentru până la 60% din achiziţiile de maşini noi. Un studiu consultat de Reuters indică faptul că obligativitatea ca 75% din noile vehicule de serviciu să fie electrice, fabricate în UE, ar genera până la 1,2 milioane de maşini electrice suplimentare până în 2030.

Discuţiile privind calendarul eliminării motoarelor termice riscă să devină una dintre cele mai dure confruntări europene la final de an, în condiţiile în care Germania încearcă să-şi protejeze principalul sector industrial, iar Bruxelles-ul insistă să menţină direcţia climatică stabilită prin Pactul Verde European.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

cristim.ro
digi.ro
rominsolv.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

28 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0906
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4594
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8158
Gram de aur (XAU)Gram de aur590.0213

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
hiperambrozia.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
novaplus.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb