Organizatia Germana pentru Turism (GNTB) isi consolideaza pozitia de lider in turismul cultural international printr-o strategie de marketing tematic, care scoate in evidenta
valorile definitorii ale destinatiei: deschidere, creativitate si sustenabilitate, coform unui comunicat transmis redacţiei.
Romanii au continuat sa descopere Germania ca destinatie turistica astfel ca si in
2024 destinatia a inregistrat o crestere considerabila fata de anul anterior.
Intre ianuarie si martie 2025, Germania a inregistrat 326.429 de innoptari din partea
turistilor romani, o crestere de 9,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Conform unui studiu axat pe piata din Romania despre evolutia turismului in Germania si
preferintele romanilor atunci cand vine vorba despre calatorii in afara tarii, 75% dintre
romanii care ajung in Germania au ca scop principal vacantele si relaxarea. Acestia
opteaza in proportie de 48% pentru hoteluri de 3 stele.
Lansata in aprilie 2024, campania Cultureland Germany aduce in prim-plan bogatia
culturala a Germaniei - de la efervescenta artistica a marilor metropole, pana la
farmecul identitar al regiunilor rurale. Cultura este prezentata ca un catalizator pentru
calitatea vietii urbane, dar si ca o punte intre trecut si viitor.
Un exemplu remarcabil in acest sens este orasul Chemnitz, desemnat Capitala Europeana a Culturii in 2025 - o destinatie care imbina spiritul antreprenorial cu
expresia artistica autentica.
Potrivit comunicatului, sub sloganul C the Unseen, Chemnitz si cele 38 de municipalitati partenere isi propun sa scoata la lumina "nevazutul" - comorile culturale ascunse, povestile comunitatilor locale si energiile creative ale regiunii. Vizitatorii sunt invitati sa exploreze o varietate de evenimente: targuri interactive, festivaluri de jazz, indie si dans, expozitii de arta urbana, parade de masini vintage, festivaluri de vin si bere, dar si celebra PURPLE PATH - o expozitie contemporana in aer liber, unica in Europa.
In 2025, Germania il omagiaza pe unul dintre cei mai mari compozitori ai tuturor
timpurilor, Johann Sebastian Bach. La 275 de ani de la moartea sa, mostenirea
muzicala a maestrului este celebrata printr-un program cultural de exceptie, care include
concerte, festivaluri, trasee de ciclism si drumetii tematice. Intreaga Germanie vibreaza
in ritmurile muzicii sale nemuritoare - o invitatie la redescoperirea geniului baroc.
In 2025 se implinesc 50 de ani de la infiintarea Rutei Povestilor, traseul cultural-turistic
care da viata basmelor Fratilor Grimm. De la turnul in care Rapunzel isi lasa parul sa
creasca pana la castelul in care Frumoasa Adormita a visat timp de 100 de ani, toate
aceste locuri exista cu adevarat. Intinsa pe 600 de kilometri, intre Hanau si Bremen, ruta
leaga peste 70 de locuri fermecatoare - o experienta de poveste pentru toti cei care vor
sa traiasca magia copilariei in mijlocul naturii si al patrimoniului german.
Campaniile recente ale GNTB reflecta o directie clara: turismul trebuie sa fie constient,
sustenabil si cu suflet. Vizitatorii sunt incurajati sa se conecteze cu locurile, sa simta
ritmul comunitatilor locale, sa guste din viata culturala autentica si sa ramana mai mult -
pentru o experienta profunda, nu doar vizuala.
"Feel more. Stay longer. Be inspired." - sub acest motto, Germania va invita in 2025
sa traiti cultura cu toate simturile.
Opinia Cititorului