Numărul de angajaţi în industria auto din Germania a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 14 ani, reducerea activităţii celei mai mari economii europene afectând procesul de producţie şi forţa de muncă, transmite Xinhua.
Conform datelor publicate de Oficiul Federal de Statistică (Destatis), la finalul trimestrului trei din 2025 erau cu 48.700 mai puţine locuri de muncă în industria auto faţă de perioada similară din 2024, un declin de 6,3%. Este cel mai sever recul în rândul marilor sectoare industriale unde sunt peste 200.000 de angajaţi.
Sectorul auto, al doilea mare domeniu industrial din Germania după ingineria mecanică, are acum doar 721.400 de angajaţi, aproape de cel mai scăzut nivel înregistrat din 2011, a precizat Destatis.
Declinul este şi mai accentuat în rândul furnizorilor de componente auto. Producătorii de maşini şi de motoare, care sunt responsabili pentru aproximativ 60% din forţa de muncă a sectorului, au raportat o scădere anuală de 3,8% a ratei angajării, în timp ce la furnizorii de componente auto declinul a fost de 11,1%.
Conform Destatis, la finalul trimestrului trei din 2025 erau 5,43 milioane de angajaţi în sectorul industrial din Germania, în scădere cu 120.300, faţă de perioada similară din 2024, un declin de 2,2%.
Pe fondul costurilor ridicate, al stagnării cererii şi al deficitului de angajaţi calificaţi, multe companii şi-au mutat operaţiunile peste hotare.
Datele separate ale Destatis arată că, în perioada 2021 - 2023, aproximativ 1.300 de companii din Germania cu cel puţin 50 de angajaţi şi-au relocat o parte sau întreaga activitate în afara ţării, ceea ce a avut ca rezultat pierderea a 50.800 locuri de muncă.
Majoritatea companiilor au citat costurile mai scăzute cu forţa de muncă ca principalul motiv al relocării, precum şi disponibilitatea angajaţilor calificaţi, potrivit Destatis.




























































1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.11.2025, 12:23)
"Datele separate ale Destatis arată că, în perioada 2021 - 2023, aproximativ 1.300 de companii din Germania cu cel puţin 50 de angajaţi şi-au relocat o parte sau întreaga activitate în afara ţării, ceea ce a avut ca rezultat pierderea a 50.800 locuri de muncă.
Majoritatea companiilor au citat costurile mai scăzute cu forţa de muncă ca principalul motiv al relocării, precum şi disponibilitatea angajaţilor calificaţi, potrivit Destatis":-)
Deci in anul 2021 cand se relocau companiile, inca beneficiau de hidrocarburi mujice "ieftine", rezulta ca propaganda mujica cu "necompetitivitatea" industriei Europene din cauza energiei "scumpe" e doar propaganda si adevarul e doar lacomia firmelor pentru profituri cat mai mari in dauna fortei de munca: "Majoritatea companiilor au citat costurile mai scăzute cu forţa de muncă ca principalul motiv al relocării":-)
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.11.2025, 12:37)
bati campii, "48.700 mai puţine locuri de muncă în industria auto" locuri ce nu vor mai reveni vreodata, pe masura ce lumea trece la electrice, declinul populatiei si preferintele (lipsa de finante) a noii generatii ce prefera(e fortata) sa foloseasca transport in comun. anii viitori vor fi la fel, scaderi de zeci de mii in industria automotive din europa.
legat de hidrocarburile ieftine...alea aveau efect de levier de ordinul zecilor pana sutelor in functie de industie si valoarea adaugata, iar rezultatul se vede...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.11.2025, 00:25)
Industria auto Germana a avut o scadere de 18% !!!
fara energie,materii prime la preturi competitive,
fata de concurenta,si cu inovatia slabuta de tot in ultima vreme,
asa ca vin vremuri nasoale de tot peste "motorul economic al Europei".