GFK: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a depăşit 1,4 miliarde de euro în 2011

F. A.
Comunicate de presă / 7 martie 2012

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au depăşit valoarea de 1,4 miliarde euro în 2011, în creştere cu 12,8% faţă de anul 2010, cea mai mare creştere (cu 25,5% fata de 2010) înregistrându-se in sectorul IT, unde valoarea vânzărilor a depăsit 427 milioane euro, în special datorită vânzărilor de laptop-uri şi tablete, conform unui studiu al companiei de cercetare GFK, remis redacţiei.

În ultimul trimestru al anului trecut, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 15,6% faţă de trimestrul similar din 2010. Trimestrul al patrulea din 2011 a fost unul pozitiv pentru mai multe sectoare: două dintre ele au avut creşteri de peste 20% (echipamente de birou şi IT) şi alte două (electrocasnice mici şi telecom) s-au apropiat de aceeaşi cifră. Sectoarele foto, electronice şi electrocasnice mari au avut de asemenea un trimestru bun, înregistrând o creştere în jur de 10%.

În ultimul trimestru al anului 2011, piaţa de imprimante si multifuncţionale şi-a continuat trendul ascendent. Atingând valoarea de 10 milioane euro, sectorul înregistrează o creştere de 33,4% fată de aceeaşi perioada a anului 2010.

2011 a fost un an bun pentru vânzările de IT, arătând o rată de creştere anuala de 25,5% comparativ cu anul 2010 şi o rata minima trimestrială de 23%.

Comparativ cu 2010, electrocasnicele mici au înregistrat o rată de creştere de două cifre ajungând la 108 milioane de euro în 2011. Cel de-al patrulea trimestru al lui 2011 a adus o creştere de 19,1% pe piaţa electrocasnicelor mici faţă de acelaşi trimestru al anului trecut.

Conform studiului, telefoanele mobile şi smart au marcat o valoare a vânzărilor timidă în primul trimestru, puţin sub nivelul aceluiaşi trimestru al anului trecut.

Piaţa foto a avut performanţe cu 17,4% mai bune de la an la an, ajungând la o valoare totală de 46 milioane de euro în 2011.

Anul 2011 a fost un an pozitiv pentru piaţa de electronice, cu o creştere a vânzărilor de 8,6% de la an la an şi atingând valoarea de 293 milioane de euro. Conform studiului, în decembrie 2011 preferinţele consumatorilor s-au îndreptat către principale două familii de produse: segmentul TV/Audio şi segmentul consolelor video.

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0290
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3430
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3511
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8984
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.7638

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb