Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au depăşit valoarea de 1,4 miliarde euro în 2011, în creştere cu 12,8% faţă de anul 2010, cea mai mare creştere (cu 25,5% fata de 2010) înregistrându-se in sectorul IT, unde valoarea vânzărilor a depăsit 427 milioane euro, în special datorită vânzărilor de laptop-uri şi tablete, conform unui studiu al companiei de cercetare GFK, remis redacţiei.
În ultimul trimestru al anului trecut, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 15,6% faţă de trimestrul similar din 2010. Trimestrul al patrulea din 2011 a fost unul pozitiv pentru mai multe sectoare: două dintre ele au avut creşteri de peste 20% (echipamente de birou şi IT) şi alte două (electrocasnice mici şi telecom) s-au apropiat de aceeaşi cifră. Sectoarele foto, electronice şi electrocasnice mari au avut de asemenea un trimestru bun, înregistrând o creştere în jur de 10%.
În ultimul trimestru al anului 2011, piaţa de imprimante si multifuncţionale şi-a continuat trendul ascendent. Atingând valoarea de 10 milioane euro, sectorul înregistrează o creştere de 33,4% fată de aceeaşi perioada a anului 2010.
2011 a fost un an bun pentru vânzările de IT, arătând o rată de creştere anuala de 25,5% comparativ cu anul 2010 şi o rata minima trimestrială de 23%.
Comparativ cu 2010, electrocasnicele mici au înregistrat o rată de creştere de două cifre ajungând la 108 milioane de euro în 2011. Cel de-al patrulea trimestru al lui 2011 a adus o creştere de 19,1% pe piaţa electrocasnicelor mici faţă de acelaşi trimestru al anului trecut.
Conform studiului, telefoanele mobile şi smart au marcat o valoare a vânzărilor timidă în primul trimestru, puţin sub nivelul aceluiaşi trimestru al anului trecut.
Piaţa foto a avut performanţe cu 17,4% mai bune de la an la an, ajungând la o valoare totală de 46 milioane de euro în 2011.
Anul 2011 a fost un an pozitiv pentru piaţa de electronice, cu o creştere a vânzărilor de 8,6% de la an la an şi atingând valoarea de 293 milioane de euro. Conform studiului, în decembrie 2011 preferinţele consumatorilor s-au îndreptat către principale două familii de produse: segmentul TV/Audio şi segmentul consolelor video.