Grindeanu: "Nu există nici o factură în Ministerul Transporturilor care să fi ieşit din termenul de plată"

S.B.
Politică / 29 mai

Grindeanu: "Nu există nici o factură în Ministerul Transporturilor care să fi ieşit din termenul de plată"

Ministrul Transporturilor, afirmă că nu există în acest moment întârzieri în ceea ce priveşte plata facturilor pentru marile proiecte de infrastructură, Grindeanu infirmând unele informaţii apărute în spaţiul public potrivit cărora ar exista probleme privind plata salariilor în acest sector, informează news.ro.

Grindeanu, care a anunţat că nu intenţionează să îşi continue activitatea ca ministru al Transporturilor, subliniază că succesorii săi trebuie să continue actualul ritm al investiţiilor în marile proiecte de infrastructură rutieră, pentru că "guvernele de după 89 au rămas datoare românilor cel puţin din această perspectivă unei reţele decente de transport în România".

"Ca să vă răspund direct la întrebare, nu există întârzieri în acest moment, la facturi, la plăţi, toate lucrurile sunt în termen, deci nu avem o situaţie de acest tip. Şi încă ceva. Nu există probleme cu plata salariilor şi ce am văzut că se spune, s-a văzut în ultimele zile că e aşa o temă. Nu există aşa ceva. Haideţi să nu trecem într-o altă zonă şi, mai mult decât atât, nu există nici o factură în Ministerul Transporturilor care să fie ieşit din termenul legal de plată, ca să fiu clar", a afirmat Sorin Grindeanu, joi, răspunzând unor întrebări, într-o conferinţă de presă organizată la Ministerul Transporturilor.

Acesta a arătat că unul dintre motivele deficitului bugetar îl reprezintă nivelul ridicat la investiţiilor.

"Da, suntem într-o zonă de deficit crescut, dar una din cauze, dacă nu principala cauză, e şi faptul că în aceşti ani s-a investit foarte mult, iar cel mai bun exemplu este aici, la Ministerul Transporturilor. Când ai investiţiile de aproape 8% din PIB, când bugetul Ministerului Transporturilor, şi în special pe zona aceasta de construcţii de autostrăzi şi de drumuri expres, creşte în ultimii 3 ani... Eu vă spun ce am preluat, de la 14 miliarde, la 42-43 de miliarde, da, s-ar putea la un moment dat să existe o zonă de dezechilibru, dar în niciun caz de aici nu trebuie a fi reduse eventuale cheltuieli şi ajustate", a adăugat Grindeanu.

Întrebat dacă PSD îşi doreşte să aibă titular la Ministerul Transporturilor şi în viitoarele Guverne, Grindeanu a răspuns că, indiferent cine va conduce ministerul, România trebuie să continue şi să recupereze din timpul pe care l-a pierdut în perioadele în care nu a investit în infrastructura de transport.

"Ştiţi ce mi-aş dori? Dar nu ne aude nimeni. Mi-aş dori să vină cineva dincolo de culoare politică care să continue cel puţin în acelaşi ritm. Proiectele începute să găsească soluţii de finanţare să meargă lucrurile înainte. Chiar dacă e PSD, PNL, UDMR, USR, ce doriţi dumneavoastră, independent, mi-aş dori să nu cumva să se scadă ritmul fiindcă în continuare cred că toate guvernele de după 89 au rămas datoare românilor cel puţin din această perspectivă unei reţele decente de transport în România. Şi e timpul să ne plătim această datorie. S-au construit în ultimii 3 ani şi jumătate dacă dau exemplu doar autostrăzi şi drumuri expres aproape 400 de kilometri. În Iunie, în mod normal, mai dăm în circulaţie aproape 100 de kilometri de autostradă şi drumuri expres. Sigur până la sfârşitul anului, în mod normal, ar trebui să dăm în circulaţie aproape 230-240 de kilometri iarăşi de autostradă şi drumuri expres. Dar mi-aş dori şi anii viitori să continue în acelaşi ritm. Astfel încât, nu ştiu, în 3, 4, 5 ani această reţea cel puţin de autostrăzi şi drumuri expres în România să fie una decentă. Şi asta ar fi dorinţa mea dincolo de păstrarea sau nu acestui minister. Cred că e mai important cine vine aici să aibă forţa necesară să facă aceste lucruri", a mai afirmat Grindeanu.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. ba există!

    factura pt. booby-lifting a dnei. Laurei Viicol,

    Recunoște că i-ai schimbat siliconu în Monaco ! 

    Glume grindenesti.In practica constructorii se intereseaza intai daca-s bani si apoi fac factura,ca doar nu se incarca aiurea cu TVA sa stea cu ele neplatite.La sumele din proiecte,TVA e o suma extrem de consistenta pentru care nu au bonitate sa ia finantare si pentru asta,abia au de capital de lucru.

    Focsani-Bacau are prevazute anul asta lucrari de peste 6 miliarde si in bugetul alocat nu-i nici 25%.Daca aia astern maine autostrada toata,cu ce-i platesti daca nu e prins in buget?Cu promisiuni de rectificare,pe care ia-o de unde nu-i anul asta ca trebuie rectificare negativa. 

    1. Asa e cum spui, dar si bugetele astea tre asigurate pe trimestre, nu le poate da lichiditate 100% totul intr-o zi. Iti implinesti cota la termen, si mai primesti o parte din finantare.

    Așa este, la unele ministere e boierie, la educație nenorocire, toate universitățile sunt in gaura.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
fngcimm.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0639
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4699
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4252
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0206
Gram de aur (XAU)Gram de aur473.9101

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
tibco.ro
ccib.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
antiquemarket.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb