Guvernul României a aprobat, printr-o Hotărâre, alocarea sumei de 23,2 milioane de lei din bugetul asigurărilor pentru şomaj pe anul 2015 pentru plata venitului lunar de completare persoanelor disponibilizate de la C.N. Poşta Română S.A., arată un comunicat transmis redacţiei.
Acest venit lunar de completare se adaugă indemnizaţiei de şomaj şi se acordă în baza OUG 36/2013 privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare.
Conform OUG 36/2013, venitul de completare se acordă lunar, pe perioade stabilite diferenţiat în funcţie de vechimea în muncă, respectiv: pentru 12 luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 ani până la 10 ani; pentru 20 de luni pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 ani şi până la 15 ani; pentru 22 de luni pentru salariaţii care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 ani şi până la 25 ani; pentru 24 de luni pentru salariaţii care au o vechime în muncă de cel puţin 25 de ani.
Conform acestor prevederi, persoanele disponibilizate de la C.N. Poşta Română S.A începând cu septembrie 2013 au avut dreptul la venitul lunar de completare pe o perioadă de maximum 24 de luni, în funcţie de vechimea în muncă, începând cu finalul anului 2013.
Conform Planului de Disponibilizare aprobat de conducerea C.N. Poşta Română S.A., în perioada septembrie-noiembrie 2013 au fost disponibilizate 3650 de persoane. Obiectivele principale ale restructurării au vizat reducerea pierderilor din exploatare, obţinerea unei competivităţi reale în condiţiile unui pieţe libere, atenuarea impactului social, eficientizarea actului managerial, utilizarea mai bună a potenţialului uman şi tehnic existent, diminuarea cheltuielilor financiare.