HoReCa în 2025: Instabilitate accentuată, speranţe de redresare şi temeri legate de creşterea TVA

I.S.
Comunicate de presă / 12 iunie

HoReCa în 2025: Instabilitate accentuată, speranţe de redresare şi temeri legate de creşterea TVA

Piaţa HoReCa a trecut printr-o mai mare instabilitate în prima jumătate din 2025 comparativ cu 2024, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Contextul economic a devenit mai impredictibil, afectând în mod direct comportamentul consumatorilor şi sustenabilitatea afacerilor, atrag atenţia reprezentanţii Hotel Bordeaux şi Restaurant Stage. Deşi se observă o restabilizare a pieţei, discuţiile despre majorarea TVA provoacă nelinişte printre operatorii din domeniu.

"HoReCa este o industrie foarte sensibilă la ceea ce se întâmplă politic şi economic, fapt pentru care prima jumătate a fost destul de dificilă, mai ales într-un context tensionat. În comparaţie cu 2024, lucrurile au părut mai instabile, iar operatorii din industrie au resimţit din plin nesiguranţa pieţei. În acelaşi timp, românii au avut mai multă prudenţă în consum, scăzând frecvenţa ieşilor la restaurant.

Totuşi, în ultimul timp se simte o redresare: oamenii revin în restaurante, turiştii încep să mişte piaţa, iar apetitul pentru experienţe de calitate revine treptat. Atmosfera generală devine mai optimistă, iar HoReCa se repoziţionează, adaptându-se noilor cerinţe şi pregătindu-se pentru a doua jumătate a anului cu mai multă încredere”, declară Ana Savin, proprietar Hotel Bordeaux şi al restaurantului nice dining Stage, un concept unic în România, şi un important antreprenor în HoReCa în Galaţi şi Bucureşti cu 10 ani de experienţă în domeniu.

Potrivit comunicatului, după o perioadă grea marcată de pandemie şi crize economice, stabilitatea din HoReCa este în continuare fragilă. În acest context, orice decizie fiscală neaşteptată ar putea dezechilibra complet industria. Discuţiile recente despre o posibilă majorare a TVA-ului pentru HoReCa creează incertitudine şi îngrijorare.

„HoReCa revine pe o linie de echilibru la jumătatea acestui an, pe care sperăm să şi-o menţină şi să nu fie vizată de eventuale decizii nefavorabile industriei, mai ales că discuţiile despre o majorare TVA provoacă nelinişte. O creştere a TVA-ului ar fi un pas înapoi pentru HoReCa. Ar reduce marjele de profit, ar forţa creşterea preţurilor pentru consumatori şi, implicit, ar descuraja consumul de servicii de ospitalitate. HoReCa abia începe să respire din nou. E nevoie de măsuri care să susţină, nu să îngreuneze”, subliniază Ana Savin, proprietar Hotel Bordeaux şi al restaurantului Stage Nice Dining.

Operatorii din HoReCa îşi regândesc strategiile, îşi diversifică serviciile şi se pregătesc pentru o vară care ar putea schimba favorabil direcţia acestui an. Sezonul de vară 2025 are potenţialul să revigoreze piaţa - dar ca acest lucru să se întâmple HoReCa are nevoie de stabilitate şi încredere, mai punctează proprietara Hotel Bordeaux şi Stage.

Preferinţele românilor s-au schimbat considerabil în ultimii ani. Dorinţa de experienţe culinare personalizate şi memorabile defineşte comportamentul clienţilor în 2025. Tendinţele în meniu şi concepte se îndreaptă către ingrediente locale şi preparate personalizate, adaptate preferinţelor lor. Experienţele interactive, precum definitivarea preparatelor la masă sau meniurile sezoniere, câştigă popularitate. O abordare autentică şi orientată spre nevoile clientului va defini succesul.

„Românii ies mai rar, dar când o fac, aşteaptă excelenţă. Oamenii vin la restaurant pentru a se bucura de viaţă şi vor o poveste în farfurie, un ambient care îi deconectează, un serviciu impecabil. Acesta este noul standard în HoReCa, iar cine nu se adaptează, riscă să rămână în urmă. Într-o lume grăbită, clienţii caută tot mai mult momente de răsfăţ autentic. Noi am mizat pe un concept nou în România - nice dining prin care propunem porţii generose, gust rafinat şi plating spectaculos. De asemenea, mizăm pe atmosferă, detalii care să impresioneze servirea la masă şi o relaţie sinceră cu oaspeţii noştri - iar acest lucru începe să se vadă şi în fidelitatea lor.

Conform sursei, ieşirea la restaurant este tot mai mult despre experienţă, despre emoţiile şi trăirile avute în cadrul restaurantului. Iar localurile trebuie să se adapteze constant. Vor face diferenţa cele care vor înţelege conceptul de ospitalitate, îşi vor surprinde plăcut mereu clienţii şi vor face schimbări care să impresioneze”, spune Ana Savin, fondator restaurant Stage Bucureşti.

Opinia Cititorului ( 3 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. La noi prețurile sunt ca in Italia, in restaurant, mai scump ca in Grecia si Spania.

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    1. sub acoperirea unui bar,club restaurant, adaosul comercial la bucatarie a fost dintotdeauna intre 100% -200% acum este 800%, adaosul comercial la bar era de maxim 60% acum ajunge 400% ,pretul real al unei cafele este de 70 de bani si se vinde cu 18 lei, o capsula ( daca mai foloseste cineva ) costa cam 1,5 lei

      Acord

      Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Am lucrat ani mulți în industrie, la bar, la bucătărie, ca ospatar. Am avut mulți patroni și am colaborat cu mulți angajatori.

    Toți se plâng ca nu le merge, ca e greu, câte și mai câte motive.  

    Nu am avut nici un patron care sa plătească cinstit, contract de 4 sau 8 ore dar eu lucram 260 ore lunar. Niciodată plătit extra pt weekend, noapte sau overtime. Ba chiar am avut angajatori care te penalizau la salariu cu tot felul de motive inventate. Nu mai zic ca majoritatea încearcă sa îți ia și din tips. Nu voiau niciodată sa îți mărească salariu, îți spuneau sa pleci dacă nu îți convine.  

    Între timp majoritatea făceau optimizare sau evaziune fiscala într-un fel sau altul (bon de uz intern în loc de fiscal și anulata comanda după ce achitau clienții, spre exemplu).  

    Toți vor de la 50-60% profit în sus, nu e unul sa se mulțumească cu marja de 10-20% profit din CA.  

    Am lucrat într-un bar non stop (lipscani, centrul vechi) unde efectiv intre 4 și 10 dimineața nu fiscalizau absolut nimic, managerul zicea ca salvează doar din taxe 40 000 lei pe luna pt orele alea. 

    Majoritatea își bat joc de angajați, de clienți(calitatea cea mai proasta și ieftina la ingrediente) și de stat(prin neplata corectă a taxelor) dar ei vor privilegii economice in timp ce se plâng mereu.

    Niște hoti, majoritatea!  

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0291
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3487
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3413
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9030
Gram de aur (XAU)Gram de aur470.4358

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
letapeseries.com
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb