ÎN CIUDA INCERTITUDINILOR ADUSE DE CORONACRIZĂElectromobilitatea - oportunitate de îmbunătăţire a costurilor operaţionale

E.O.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi /

Electromobilitatea - oportunitate de îmbunătăţire a costurilor operaţionale

Electromobilitatea rămâne o oportunitate importantă pentru îmbunătăţirea costurilor operaţionale, în pofida incertitudinilor aduse de Coronavirus, este de părere Nemes Szabolcs, Managing Partner în cadrul Roland Berger Bucureşti.

Acesta evidenţiază că, în urmă cu cinci ani, autovehiculele electrice erau apariţii unice în trafic, iar oferta disponibilă era reprezentată de o serie limitată de modele. Însă cererea pentru acest tip de vehicule a crescut constant, în ultimii ani, iar 2019 a marcat cea mai importantă accelerare, conform Indexului de mobilitate electrică realizat de compania de consultanţă.

Cercetarea arată că unul din 50 de autoturisme noi este electric. Ponderea vehiculelor pur electrice (EV) şi a celor electrice hibride plug-în (PHEV) din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut, în al doilea semestru al anului 2019, la aproximativ 2,2%.

Acest rezultat, semnificativ mai ridicat decât valoarea înregistrată în primul semestru (0,9%), plasează România înaintea unor ţări puternice precum Statele Unite, Spania sau Italia.

Conform sursei citate, înmatriculările de autovehicule noi pur electrice s-au triplat în a două jumătate a anului 2019 în comparaţie cu primul semestru, depăşind 1.500 de unităţi. O dinamică similară au avut-o şi înmatriculările autovehiculelor noi hibride electrice plug-în, cu 453 de unităţi faţă de doar 183 în semestrul anterior. Tendinţa de electrificare este sprijinită de o serie de factori favorizanţi.

Dragoş Fundulea, Senior Project Manager Roland Berger Bucureşti, subliniază că poziţionarea incipientă ca promotor al electromobilităţii este un factor cheie al succesului şi este mai eficientă decât eforturile ulterioare de recuperare a poziţiei.

Oferta de modele electrice - încă limitată

Deşi majoritatea producătorilor importanţi au în ofertă dealership-urilor partenere vehicule pur electrice (EV) sau hibride electrice plug-în (PHEV), până în acest moment numărul modelelor electrice disponibile pe piaţa din România rămâne limitat. Per total, la sfârşitul anului trecut, un număr de 43 de modele pur electrice şi hibride electrice plug-în erau disponibile în ţara noastră, cu 7 mai multe decât în primul semestru. Oferta de astfel de vehicule este, în consecinţă, restrânsă, reprezentând doar circa 12% din numărul total de modele disponibile în portofoliul dealership-urilor (300+). Deşi majoritatea modelelor electrice sunt hibride plug-în (27), numărul celor pur electrice aproape s-a dublat în ultimele 12 luni - la sfârşitul lui 2019 puteau fi comandate 16 modele pur electrice, faţă de doar 9 cu un an în urmă, mai arată studiul citat. Potrivit lucrării, o constrângere importantă este reprezentată de numărul scăzut de modele şi caroserii disponibile per marcă, ceea ce limitează opţiunile de achiziţie în cazul unei afinităţi ridicate pentru un anumit brand.)

Majoritatea modelelor electrice sunt hatchback, sedan şi SUV, în timp ce oferta pentru combi, MPV sau coupe/cabrio este aproape inexistentă. Cea mai extinsă gama electrică din portofoliul unui producător în România cuprinde opt modele.

Numărul staţiilor de încărcare creşte constant

Aproximativ 400 de staţii de încărcare publice erau disponibile la sfârşitul anului 2019, arată Indexul Roland Berger, subliniind că infrastructura de încărcare s-a extins constant în ultimele 24 de luni, cu o rată semestrială de creştere de circa 30%. Considerând parcul de vehicule electrice, o staţie de încărcare este disponibilă pentru fiecare 15 vehicule electrice, o valoare bună la nivel european, ţinând cont că referinţa optimă se situează la 10 vehicule per staţie. Doar 25% din staţiile de încărcare pot fi considerate însă rapide, capabile să încarce la puteri mai mari de 22 kW. De asemenea, numărul mediu de puncte de încărcare per staţie este redus - la sfârşitul anului 2019 doar o treime din staţii puteau acomoda încărcarea a două sau mai multe autovehicule concomitent. Aceste aspecte pot crea inconveniente, având în vedere durata medie de încărcare semnificativ mai mare faţă de alimentarea cu combustibili convenţionali.

Beneficiem de una dintre cele mai generoase subvenţii la nivel global, pentru achiziţia de automobile electrice

În ceea ce priveşte cadrul de reglementare, specialiştii citaţi evidenţiază că cei care îşi cumpără autovehicule pur electrice din ţara noastră beneficiază de una dintre cele mai generoase subvenţii la nivel global - peste 9.000 de euro fiind disponibili prin programul Rabla Plus, pentru fiecare achiziţie. Numărul important de autovehicule electrice din anul 2019 ilustrează şi limitările de finanţare ale programului, acesta fiind utilizat aproape în totalitate. Dezvoltarea pieţei de electromobilitate este sprijinită şi de legislaţia europeană ce vizează diminuarea treptată a nivelului mediu al emisiilor de CO 2 . Anul 2020 aduce o valoare ţintă de 95 g/km, în condiţiile în care valorile medii înregistrate în 2018 şi 2019 au depăşit 120 g/km. În consecinţă, creşterea ponderii autovehiculelor electrice' cu emisii zero sau foarte scăzute, este o pârghie importantă a producătorilor auto.

Autobuzele electrice - exemplu de utilizare optimă a tehnologiei

La sfârşitul anului trecut, 40% dintre autobuzele din ţara noastră aveau o vechime de peste 20 de ani, cu consum de combustibil, costuri de mentenanţă şi niveluri de poluare ridicate. Mai mult, vitezele medii de deplasare ale autobuzelor sunt mici. De exemplu, viteză medie de deplasare în Bucureşti este de doar 10-15 km/h, iar limitele de viteză nu depăşesc 70 km/h, acestea fiind condiţii optime de operare ale autobuzelor electrice. Rata de adopţie ridicată, de 4,7% din totalul noilor autobuze înmatriculate, evidenţiază interesul autorităţilor locale şi recunoaşterea costurilor de operare totale mai mici.

În acest context, specialiştii Roland Berger consideră că autobuzele electrice reprezintă un exemplu de utilizare optimă a tehnologiei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
elco

Curs valutar BNR

27 Noi. 2020
Euro (EUR)Euro4.8735
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0875
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5081
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4471
Gram de aur (XAU)Gram de aur237.6576

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cramele Cotnari
Aratoys
hygienium.com
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie