Cristian Petreasca, antreprenor român din industria Horeca, anunţă, într-un comunicat remis redacţiei, că a investit peste 150.000 de Euro într-un nou centru Spa situat în zona de Nord Capitalei. Hanami Spa are o suprafaţă de aproximativ 200 mp şi o capacitate de 6 persoane simultan.
Sursa citată precizează:
„România devine o destinaţie din ce în ce mai căutată pentru turiştii în căutare de experienţe Spa. Potrivit unei analize realizată de o platformă specializată în servicii Spa, România ocupă locul 3 global, în topul celor mai căutate destinaţii Spa, înaintea Greciei şi Spaniei, cu o creştere de 83% a căutărilor online în 2024 faţă de anul precedent. Totodată, cele mai căutate servicii de tip Spa sunt cele de inspiraţie japoneză. Potrivit unei platforme dedicate, în 2025, numărul căutărilor privind terapiile spa japoneze au crescut cu 23%”.
„Am pornit pe acest nou drum antreprenorial de la o necesitate observată în piaţa serviciilor de tip Sauna & Spa din România. Pe de-o parte, interesul a crescut enorm, în ultimii 5 ani şi, pe de altă parte, oamenii îşi doresc experienţe cât mai versatile, adaptabile, care să genereze o reală ieşire din ritmul cotidian. Ne dorim să redefinim conceptul de wellness prin oferirea unei experienţe de relaxare şi recuperare, adaptată nevoilor moderne ale persoanelor active şi ocupate. Am construit integrând ambientul luminos, muzica ambientală şi intervenţiile specializate ale terapeuţilor, pentru a putea oferi servicii care facilitează deconectarea de la stresul cotidian şi promovarea unei stări de echilibru şi claritate mentală”, a declarat Cristian Petreasca, fondator Hanami Spa.
Aceeaşi sursă mai menţionează:
„Deşi interesul faţă de serviciile wellness & Spa este în creştere în România, analizele şi studiile naţionale sau independente cu privire la dimensiunea pieţei lipsesc. De asemenea, Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului pentru perioada 2023-2035 nu abordează dezvoltarea acestui sector, deşi documentul admite oportunităţile rezultate de creşterea interesului turistic faţă de facilităţile wellness & Spa.
Prin comparaţie, ţările din regiune manifestă o atenţie deosebită faţă de acest sector turistic. Potrivit unui studiu elaborat în 2022, privind dinamica sectorului spa în Europa Centrală şi de Est, la nivelul anului 2020, Serbia centralizase peste 522.000 de vizite ale localnicilor şi turiştilor în centrele Spa din ţară, iar Ungaria peste 19.1 milioane.
În Europa, sectorul wellness & spa a generat în 2022 peste 294 de miliarde USD iar piaţa este aşteptată să crească cu o rată anuală de 11.8% până în 2030. Piaţa europeană reprezintă 36.1% din piaţa globală a turismului wellness & spa”.
Opinia Cititorului