Knauf Insulation vrea să reducă utilizarea plasticului nou cu peste 25%, până în 2025

A CONSEMNAT EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii / 27 noiembrie 2023

Knauf Insulation vrea să reducă utilizarea plasticului nou cu peste 25%, până în 2025

(Interviu cu Adrian Garofeanu, directorul general al Knauf Insulation România şi Bulgaria)

Piaţa materialelor de izolaţii a înregistrat, anul trecut, o creştere de aproximativ 40% faţă de anul precedent, conform unui studiu Interbizz. Acestă evoluţie a fost determinată, pe de o parte, de creşterea cererii pentru materiale izolatoare, în special pentru vata minerală, iar pe de altă parte, de nivelul foarte mare al inflaţiei care a afectat pieţele din întreaga lume, după cum ne-a spus Adrian Garofeanu, directorul general al Knauf Insulation România şi Bulgaria. Cu toate acestea, cererea a scăzut în 2023 şi se aşteaptă ca această tendinţă să continue cel puţin şi în primul semestru al anului 2024, ca urmare a scăderii numărului de autorizaţii de construcţie emise şi a indicelui lucrărilor în construcţii.

Reporter: Care este evoluţia pieţei pe care activaţi şi ce perspective are aceasta?

Adrian Garofeanu: Piaţa materialelor de izolaţii a înregistrat, în 2022, o creştere de aproximativ 40% faţă de anul precedent, conform unui studiu Interbizz. Acestă evoluţie a fost determinată, pe de o parte, de creşterea cererii pentru materiale izolatoare, în special pentru vata minerală, iar pe de altă parte, de nivelul foarte mare al inflaţiei care a afectat pieţele din întreaga lume. Cu toate acestea, cererea a scăzut în 2023 şi se aşteaptă ca această tendinţă să continue cel puţin şi în primul semestru al anului 2024. Iar asta se datorează, în parte, scăderii numărului de autorizaţii de construcţie emise şi a indicelui lucrărilor în construcţii, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.

În ciuda acestor scăderi recente, avem încredere că piaţa materialelor termoizolante va continua să crească. Potenţialul imens al pieţei construcţiilor din România reprezintă un factor cheie în această perspectivă. În plus, există o nevoie urgentă de a stimula renovarea clădirilor la nivel naţional, pentru a reduce consumul de energie şi a îmbunătăţi securitatea energetică, contribuind, totodată, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la stimularea economiei. Programele precum Pactul verde al Uniunii Europene, Fit For 55, Valul de renovare şi REPowerEU le oferă statelor europene finanţări semnificative pentru promovarea clădirilor eficiente din punct de vedere energetic. Mai mult, anunţul Ministerului Investiţiilor privind lansarea unui program pentru eficientizarea energetică a caselor unifamiliale, cu o finanţare totală de 1,1 miliarde euro, este un pas semnificativ în direcţia potenţării acestei pieţe.

În contextul necesităţii de a atinge standardul nZEB şi de a eficientiza energetic clădirile, se estimează o creştere anuală de până la 10% a pieţei materialelor de izolaţii în Europa Centrală şi de Est. Aceste perspective pozitive sugerează că, deşi există fluctuaţii temporare, piaţa materialelor de izolaţii are potenţial de creştere pe termen lung, în special în contextul accentului pus pe eficienţa energetică şi sustenabilitate în construcţii.

Reporter: Cum au evoluat preţurile din domeniu?

Adrian Garofeanu: În ceea ce priveşte evoluţia preţurilor în domeniul materialelor de izolaţii, acestea au cunoscut o dinamică complexă, în ultimii ani. Din a doua jumătate a anului 2022 şi până în prezent, au existat diverse provocări. Costul transportului şi al materiilor prime a crescut semnificativ, determinând o creştere automată şi a preţului final de vânzare.

Situaţia economică dificilă şi dezechilibrele din industria materialelor de construcţii au condus la o scădere a cererii pe piaţă şi la o contractare a pieţei de materiale de construcţii în general, în special în prima jumătate a anului curent. Aceşti factori au pus o presiune suplimentară asupra scăderii preţurilor pentru a face produsele mai accesibile.

În ciuda acestor provocări, echipa Knauf Insulation a depus eforturi constante pentru a se adapta la această situaţie. Compania a continuat să ofere produse de înaltă calitate clienţilor săi şi a susţinut în mod consecvent partenerii de afaceri locali. Astfel, în contextul fluctuaţiilor complexe ale preţurilor şi cererii, ne-am concentrat pe protejarea preţului final, astfel încât să fie cât mai puţin resimţit de clienţii noştri.

Reporter: Ce strategie abordaţi pentru a îndeplini condiţiile de mediu şi de sustenabilitate?

Adrian Garofeanu: Ne concentrăm pe inovare continuă pentru a ne rafina produsele fabricate cu tehnologia ECOSE®, cu un coeficient de transfer termic cât mai mic, în aşa fel încât să securizeze o eficienţă energetică optimă. Portofoliul nostru este complex şi cuprinde vată minerală de sticlă şi vată minerală bazaltică, precum şi accesorii pentru termosistem şi acoperişuri înclinate, inclusiv sistemul Homeal LDS pentru mansarde, fiind unul dintre cele mai cunoscute de pe piaţă.

Produsele noastre contribuie la economisirea de energie, la reducerea emisiilor de carbon şi la construcţia unor clădiri mai eficiente din punct de vedere energetic. Iar pentru a reduce impactul asupra mediului, analizăm cu atenţie toate aspectele produselor noastre, de la soluţiile pe care le dezvoltăm până la ambalajele utilizate. Ne-am angajat să reducem utilizarea plasticului nou cu peste 25% până în 2025, ca parte a strategiei noastre de reducere a amprentei ecologice şi de promovare a sustenabilităţii.

Reciclarea este un alt element fundamental al economiei circulare, iar noile noastre ambalaje au fost proiectate pentru a simplifica şi eficientiza acest proces şi pentru a-l face mai economic. Totodată, prin reducerea numărului de culori utilizate pe ambalaje, am reuşit să minimizăm impactul asupra mediului.

Prin intermediul iniţiativei noastre "Gândim strategic, reducem cerneala!", nu doar ne îndeplinim angajamentele privind sustenabilitatea, ci şi să ajutăm clienţii şi partenerii din industrie să urmeze aceeaşi cale şi să-şi atingă propriile obiective de sustenabilitate.

Reporter: Din ce zonă vine cererea cu preponderenţă?

Adrian Garofeanu: Furnizăm vată minerală pentru o serie importantă de proiecte rezidenţiale, precum şi pentru centre logistice sau magazine de bricolaj de la nivel naţional. Câteva exemple de proiecte la care am livrat soluţii în acest an sunt Aeroportul de la Oradea, VGP Park Braşov, X-city Tower Timişoara şi multe altele.

Cele mai bine vândute produse din portofoliul nostru sunt cele destinate termoizolării pereţilor exteriori (termosistem cu vată minerală bazaltică) şi termoizolării la interior (mansarde, pereţi de compartimentare), pentru care avem produse şi sisteme special create şi dedicate segmentului rezidenţial.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut în primele nouă luni ale anului şi ce estimări aveţi pentru întreg 2023?

Adrian Garofeanu: Am încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de 140 de milioane de lei şi estimăm că nivelul cifrei de afaceri pentru 2023 se va situa aproximativ la acelaşi nivel ca anul trecut.

Reporter: Ce capacitate de producţie aveţi? Cât din producţie merge la export şi unde?

Adrian Garofeanu: În luna martie a anului trecut, Knauf Insulation a devenit oficial proprietarul fostei fabrici de vată minerală Gecsat S.A. din Târnăveni, judeţul Mureş. Iniţial, am investit peste 4 milioane de euro în modernizarea şi retehnologizarea fabricii existente, cu scopul de a începe în luna iulie 2022 producţia de vată minerală cu tehnologia ECOSE®, iar începând cu luna decembrie a anului trecut, peste 70% din vânzările de vată minerală de sticlă pe piaţa din România erau acoperite de producţia locală.

Actual, peste 95% din producţia locală este livrată pe piaţa din România, restul deservind pieţele din jur (Ungaria şi Moldova).

Concomitent, după obţinerea tuturor avizelor necesare, în ianuarie 2023 am dat startul construcţiei noii unităţi de producţie din Târnăveni, ce urmează să fie finalizată şi pusă în funcţiune în 2024 şi care reprezintă cea mai mare investiţie a Knauf Insulation din Europa Centrală şi de Est. Capacitatea de producţie a noii fabrici din Târnăveni va fi de peste 75.000 de tone de vată minerală, iar după finalizarea investiţiei, prin această producţie urmărim să satisfacem cererea internă de pe piaţa din România, dar şi să servim pieţele din Europa Centrală şi de Est.

Reporter: Cum apreciaţi piaţa construcţiilor şi imobiliarelor? Consideraţi că ne apropiem de o criză în domeniu?

Adrian Garofeanu: Într-adevăr, asistăm la o stagnare în ceea ce priveşte investiţiile şi cererea de materiale de construcţii, iar acest lucru se întâmplă atât în Europa de Est, cât şi în regiunile Centrale şi de Vest. Specific pentru piaţa din România este perioada de aşteptare pentru investiţiile în domeniul rezidenţial sau non-rezidenţial. Cu toate acestea, există proiecte care continuă, cum ar fi centrele logistice sau supermarketurile.

Echipa Knauf Insulation este încrezătoare că piaţa materialelor de construcţii va evolua. Ba mai mult, se estimează că în Europa de Est piaţa materialelor de izolaţii va înregistra o creştere de aproximativ 4% până la 6%, având în vedere accentul pus pe eficienţa energetică şi implementarea standardelor pentru clădiri cu consum energetic aproape zero (nZEB).

Reporter: Mulţumesc!

(Interviu preluat din revista BURSA Construcţiilor)

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5521
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2944
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9517
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.9182

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb