Pe măsură ce plăţile efectuate de pe telefoane şi alte echipamente mobile cresc în popularitate, numeroase bănci îşi reevaluează şi/sau îşi dezvoltă noi modele de plăţi la nivel global. Competiţia crescută din partea unor jucători noi, ne-tradiţionali în industria plăţilor precum Apple, Google şi PayPal forţează băncile să se adapteze rapid pentru a-şi proteja veniturile provenite din plăţi şi pentru a beneficia de avantajele oferite de noile platforme mobile, conform unui raport al KPMG International. Studiul a fost realizat la nivel internaţional şi s-a derulat în rândul executivilor din domeniile bancar şi al serviciilor financiare.
Cu aproape 85 de procente dintre participanţii la studiu afirmând că plăţile mobile vor avea o importanţă semnificativă pentru afacerile lor în următorii unul până la patru ani, KPMG a identificat un grup de bănci care acţionează rapid pentru a capitaliza această tendinţă de piaţă şi pentru a-şi loializa astfel clienţii, a-şi reduce costurile şi, în final, a-şi asigura locul în noul lanţ valoric al plăţilor efectuate prin intermediul echipamentelor mobile.
"Aşa cum relevă şi studiul efectuat de KPMG International, securitatea tranzacţiilor efectuate prin intermediul echipamentelor mobile este cu siguranţă un considerent important şi băncile vor trebui să ia foarte în serios acest aspect", a declarat Mihai Rada, Senior Manager în departamentul de Consultanţă de Management a KPMG în România.