Planurile de renovare sau construcţie ocupă un loc important pe agenda românilor. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Leroy Merlin, retailer specializat în construcţii, decoraţiuni şi grădinărit, peste 50% dintre cei care au achiziţionat materiale de construcţii în ultimul an le-au folosit pentru a-şi renova interiorul locuinţei, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Cercetarea a vizat comportamentele de consum în această categorie, iar concluziile arată că principalul motiv care stă la baza acestor intenţii este dorinţa de a-şi îmbunătăţi confortul personal, urmat de necesitatea unor reparaţii esenţiale în locuinţă.
Studiul, realizat împreună cu iSense Solutions pe un eşantion de peste 700 de persoane care au achiziţionat materiale de construcţii în ultimele 12 luni, arată că 57% dintre respondenţi plănuiesc renovări interioare, iar 45% vor să înceapă lucrări la exteriorul locuinţei. În acelaşi timp, 43% menţionează reparaţiile minore printre planurile imediate, iar 31% au în vedere construcţia unor anexe, precum foişoare sau garaje. Doar 19% spun că vor să îşi construiască o casă de la zero, sau să îşi extindă locuinţa actuală.
Conform sursei, în ceea ce priveşte bugetele alocate acestor lucrări, o treime dintre români intenţionează să investească sub 5.000 de lei, iar alţi 25% se încadrează într-un buget cuprins între 5.000 şi 7.000 de lei. Există şi respondenţi care estimează costuri mai ridicate - aproximativ 20% se aşteaptă să cheltuiască între 7.000 şi 11.000 de lei, în timp ce 8% declară bugete între 11.000 şi 15.000 de lei. Aproximativ 13% se pregătesc pentru investiţii mai mari, de peste 15.000 de lei.
Analizând tipologia produselor achiziţionate în ultimul an, reiese că românii optează cel mai frecvent pentru materiale de bază precum cimentul, mortarul, şapele şi tencuielile. Acestea sunt urmate de adezivi, care se numără şi ei printre cele mai căutate produse. Lemnul şi cheresteaua pentru construcţii, zidăria, fierul pentru construcţii şi aditivii pentru betoane şi mortare ocupă locuri importante în preferinţele cumpărătorilor. De asemenea, un interes semnificativ se observă şi pentru materiale precum termoizolaţiile, utilajele de construcţii, hidroizolaţiile şi acoperişurile, acestea completând lista celor mai
achizitionate produse din domeniul construcţiilor.
„Rezultatele studiului confirmă ceea ce vedem în fiecare zi în magazinele noastre: românii sunt tot mai implicaţi în proiectele lor de renovare, fie că sunt mici reparaţii sau transformări de amploare. Ne bucurăm că putem contribui la realizarea acestor planuri prin soluţii adaptate, prin politica noastră de preţ - preţuri mici în fiecare zi, şi consiliere specializată. Misiunea noastră este să fim un partener real pentru fiecare client care vrea să construiască, să repare sau să creeze un spaţiu în care se simte cu adevărat acasă şi să oferim produse de calitate la preţuri mici în fiecare zi”, a declarat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.
Potrivit comunicatului, pentru a susţine nevoile consumatorilor, atât în ceea ce priveşte materialele de construcţie, cât şi servicii şi soluţii menite să uşurează experienţa de cumpărare, Leroy Merlin a lansat o campanie de comunicare dedicată segmentului materiale de construcţii şi zonei Drive-In. Acesta aduce în prim plan atât gama extinsă de produse, cât şi accesul rapid şi uşor la achiziţie, direct din zona dedicată. Sub sloganul "Preţurile mici dau trendul în construcţii, în fiecare zi”, campania, dezvoltată în colaborare cu agenţia DDB România, se desfăşoară în luna iunie pe un mix media care include TV, radio, OOH, digital şi în magazine. Această iniţiativă face parte din angajamentul continuu Leroy Merlin de a îmbunătăţi experienţa de cumpărare şi de a răspunde la nevoile consumatorilor.
Pornind de la realitatea că mulţi români se inspiră din esteticile nordice, est-europene sau americane atunci când construiesc sau amenajează, platforma de comunicare Leroy Merlin ”Trendul preţurilor mici” propune o nouă abordare: fericirea acasă nu se construieşte pe conformitate estetică, ci pe autenticitate.
Totodată într-un context în care inflaţia a amânat planuri de renovare sau construcţie, preţurile accesibile devin atât un avantaj economic, cât şi un facilitator al expresiei personale.