În toate pieţele de asigurări, în momentul de faţă, mişcarea este foarte rapidă, iar digitalizarea şi inovaţia fac diferenţa, a spus, ieri, Mihai Tecău, Preşedintele Directoratului Omniasig Vienna Insurance Group, în cadrul unei conferinţe de presă ce a marcat 30 de ani de activitate Omniasig pe piaţa asigurărilor din ţara noastră.
Mihai Tecău a afirmat: ”Pandemia a fost un moment în care, undeva, s-a rupt ritmul, s-au făcut mai repede anumite lucruri, s-a trecut în zona de digital şi s-a pus accentul pe inovaţie. Acum s-a pierdut puţin din viteza care era destul de mare. Totuşi, ne reîntoarcem la oameni, pentru că noi lucrăm cu oameni şi prin oameni. Digitalul nu poate să acopere nevoia de interacţiune cu clientul. Digitalul poate să facă diferenţa pentru anumite activităţi care sunt redundante, care sunt prea costisitoare din punct de vedere uman. Digitalul poate să rezolve anumite probleme şi poate schimba, la un moment dat, anumite procese sau fluxuri în cadrul companiei. Dar interacţiunea umană va rămâne permanentă în asigurări. Hibrid cred că este cuvântul care merită luat în considerare - interacţiune umană plus partea digitală suport.
• Alex Dincovici: Am trecut de la insule de stabilitate la multă incertitudine
Alex Dincovici, antropolog, consultant şi lector la Universitatea Bucureşti şi SNSPA, a afirmat că se aşteaptă la schimbări importante legate de relaţiile de muncă, privind securitatea jobului şi a unui venit stabil.
”Am trecut cumva de la o lume în care exista oarecum un anumit tip de viitor predeterminat, care părea posibil şi uşor de atins pentru oameni, la o lume cu o incertitudine din ce în ce mai mare. Vorbim de schimbări globale. Dacă ne uităm la tehnologie, la inteligenţa artificială, la toate naraţiunile care spun că piaţa muncii se schimbă în mod radical, devine din ce în ce mai greu să ştii cum vei încheia cariera pe care ai început-o. Trebuie să înveţi tot timpul (...). Dacă te opreşti, nu rămâi pe loc, ci mai degrabă rămâi în urmă. Iar acest lucru vine cu nişte costuri individuale extrem de mari pentru oameni, care trebuie tot timpul să încerce să anticipeze lucruri. Trebuie să evalueze în mod inerent riscul, pentru că lumea s-a schimbat şi nu mai este atât de predictibilă. Am trecut de la insule de stabilitate la multă incertitudine, deoarece multe lucruri pe care le luam de-a gata - de la calculatoare, fabrici - nu sunt, de fapt, atât de stabile”, a spus antropologul.
Alex Dincovici a adăugat: ”Mă aştept la schimbări destul de mari legate de relaţiile de muncă. Multe dintre naraţiunile legate de tehnologie spun că inteligenţa artificială ne va lua joburile. Dar, la o privire mai atentă, vedem că joburile devin din ce în ce mai sparte în sarcini, iar sarcinile sunt distribuite către mai multă lume. Inteligenţa artificială, sau parte din ceea ce numim inteligenţă artificială, ajunge să fie modalitatea de a reloca mâna de lucru în alte zone ale lumii - fermele de boţi reprezintă imaginea a ceea ce se întâmplă în acest moment la nivel global - fapt care aduce nişte schimbări radicale pe piaţa muncii, legate de securitatea jobului, a zilei de mâine şi a unui venit stabil. Este un risc la care nu ştiu câtă lume se gândeşte acum”.
Omniasig Vienna Insurance Group este prezentă din 1995 pe piaţa asigurărilor din ţara noastră, perioadă în care a emis 35 milioane de poliţe şi a soluţionat aproape patru milioane de dosare de daună, cu despăgubiri totale de 18,4 miliarde lei. În aceeaşi perioadă, compania a atins un volum cumulat al primelor brute subscrise de aproximativ 30,7 miliarde lei, potrivit unui comunicat de ieri al asigurătorului.
Opinia Cititorului