Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a anunţat luni că a fost emis Ordinul de Începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grinţieş-Pipirig, considerat cel mai dificil tronson al Autostrăzii A8, potrivit news.ro, de la care relatăm cele ce urmează. Contractul, în valoare de 5,97 miliarde de lei, a fost semnat la finalul lunii octombrie, lucrările fiind programate să înceapă în 2027.
„Compania Naţională de Investiţii Rutiere a emis, astăzi, Ordinul de Începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grinţieş-Pipirig, cel mai dificil tronson al Autostrăzii ,,Unirii” -A8. Contractul cu o valoare de 5,97 miliarde lei pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfârşitul lunii octombrie şi are o durată de realizare de 54 de luni, data de începere fiind stabilită pentru 30.03.2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027 şi să respecte termenele prevăzute în Legea Autostrăzii A8”, a transmis ministrul.
El a precizat că lotul, cu o lungime de 31,5 kilometri, este un proiect de mare complexitate tehnică, desfăşurat în judeţul Neamţ, fiind prevăzute 16 tuneluri, dintre care cel mai lung va avea 940 de metri, şi 60 de poduri şi viaducte, două dintre acestea depăşind 1.000 de metri. Cel mai lung pod va fi cel peste râul Bistriţa, de 1.275 de metri. Aproximativ 20 de kilometri din lungimea totală sunt reprezentaţi de pasaje şi tuneluri, ceea ce înseamnă aproape 70% din întregul tronson.
„Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grinţieş, aflat acum în etapa de proiectare, a fost prevăzut un nod rutier lângă Tulgheş, iar la Est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vânători Neamţ (Leghin), o descărcare provizorie, asigurând, astfel, funcţionarea independentă”, a mai transmis ministrul.
La rândul său, secretarul de stat Irinel Ionel Scrioşteanu a anunţat că a fost validat câştigătorul contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului 1D Joseni-Ditrău, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia depusă. Contractul, atribuit Asocierii Danlin XXL - Groma Hold - Intertranscom Impex SRL, prevede proiectarea şi execuţia a 14,4 kilometri de traseu, 21 de pasaje şi ecoducte, un nod rutier la Ditrău, un spaţiu de servicii de tip S1 şi o descărcare provizorie pentru funcţionare independentă.
Valoarea contractului este de 821 de milioane de lei fără TVA, finanţarea provenind din fonduri europene nerambursabile. Durata totală este de 34 de luni, dintre care 10 luni sunt alocate proiectării şi 24 de luni execuţiei.
















































Opinia Cititorului