Într-un peisaj de consum în continuă schimbare, criteriile de alegere ale unui produs nu mai ţin doar de gust sau preţ, potrivit unui comunicat Nestle emis redacţiei. Tendinţele actuale indică faptul că românii îşi ghidează alegerile în funcţie de principiile şi valorile personale. Pentru tot mai mulţi tineri, în special din generaţia Z, valorile reprezentate de autenticitate, trasabilitate, sustenabilitate şi grija faţă de mediu sunt motivatori în relaţia acestora cu brandurile.
Alegerile conştiente, responsabile au redefinit comportamentul de consum. Studiile din piaţă ne arată că 63% dintre români aleg mai degrabă alternative sustenabile în locul celor convenţionale, iar 52% dintre cei din Gen Z prioritizează sustenabilitatea, adaptabilitatea la stilul de viaţă şi garanţia originii, potrivit datelor BARES• şi PwC*. Informarea cu privire la impactul asupra mediului şi principiile de sustenabilitate au ajuns să fie un standard mai ales pentru această generaţie care pune accentul pe transparenţă, relevanţă şi responsabilitate. În rândul Gen Z s-a observat o preocupare tot mai mare pentru schimbările climatice, motiv pentru care îşi ajustează criteriile de selecţie ale produselor pe care le achiziţionează. Este o generaţie de consumatori care nu mai cumpără ghidaţi de plăcere, ci mai ales de ceea ce susţine produsul pe care îl aleg.
Această schimbare se vede inclusiv în consumul cafelei. Dacă până nu demult accentul cădea pe gust, acum tinerii caută cafea care să le reflecte convingerile, de la metodele de cultivare, la a cunoaşte provenienţa cafelei, modul de procesare şi impactul asupra mediului.
• Datele fac parte dintr-un instrument de segmentare BARES - „Barometrul României Responsabile”, de Cult Research + GRF+, după o metodologie LOHAS.
*”Voice of the Consumer 2025”, PwC România
Potrivit sursei, de-a lungul celor 10 ani de prezenţă în România, Nespresso şi-a construit portofoliul în jurul unor principii clare: calitate, responsabilitate şi transparenţă, o abordare care răspunde, inclusiv acum, noilor tendinţe de consum responsabil. Cu un portofoliu diversificat, ce cuprinde peste 80 de sortimente, printre care şi cafele de origine unică, Nespresso susţine o cultură a consumului conştient, integrând practici sustenabile pe tot lanţul de aprovizionare şi aliniindu-se aşteptărilor generaţiei tinere, pentru care autenticitatea şi responsabilitatea reprezintă criterii esenţiale în alegerea produselor.
„Pentru noi, colaborarea cu fermierii din cele mai apreciate regiuni de cultivare a cafelei garantează autenticitatea calităţii. Dar mai mult decât atât, integrează în fiecare ceaşcă memoria culturii care i-a inspirat şi respectul pentru mediu şi comunităţi. Gama Origins este rezultatul esenţei acestui respect. Faptul că toate aceste valori sunt împărtăşite şi de noua generaţie este o confirmare extraordinară. Şi ne bucurăm să constatăm că eforturile noastre vin ca răspuns pentru aşteptările lor”, explică Mădălina Săvulescu, Communication Manager Nespresso România.
Colecţia Samra Origins, cea mai recentă lansare din portofoliu, marchează un parteneriat global cu artistul Abel Tesfaye, cunoscut ca The Weeknd, deţinător al două recorduri Guiness pentru succesul albumelor sale. Este artistul cu cea mai difuzată piesă de pe Spotify, care a atins peste 5 miliarde de difuzări, iar lunar este ascultat de peste 111,4 milioane de ori pe platforma audio.
Colaborarea cu The Weeknd reflectă dorinţa Nespresso de a se conecta cu Generaţia Z, un segment care apreciază autenticitatea, inovaţia şi experienţele relevante, susţinând în acelaşi timp preferinţa pentru sortimente de origine.
Conform comunicatului, colecţia este creată în exclusivitate cu The Weeknd şi reprezintă conexiunea cu originile sale africane şi cu mama sa, Samra. Ediţia limitată include sortimente de cafea de origine, precum Samra Origins Tanzania, şi accesorii, oferind o experienţă completă consumatorilor.
Pe lângă atenţia acordată experienţei consumatorilor şi preferinţelor acestora, Nespresso îşi reafirmă angajamentul faţă de sustenabilitate şi impact social pozitiv. Prin programul AAA Sustainable Quality, sprijină peste 167.000 de fermieri din 18 ţări în adoptarea practicilor agricole regenerative, asigurând calitatea boabelor de cafea şi o tranziţie echitabilă pentru comunităţi. În prezent, 91% din cafeaua Nespresso provine de la ferme certificate AAA, oferind consumatorilor produse cu trasabilitate şi respect faţă de mediul înconjurător, reflectând astfel valorile şi aşteptările lor privind sustenabilitatea şi responsabilitatea brandurilor pe care le aleg.
Opinia Cititorului