Compania alimentară Nestle anunţă lansarea alianţei cu Banca pentru Alimente, o iniţiativă globală concepută pentru a extinde accesul la alimente şi a reduce risipa alimentară în întreaga lume, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit unui comunicat al companiei, Nestle Food Bank Alliance a fost lansată prin unificarea parteneriatelor de lungă durată ale Nestle cu The Global FoodBanking Network (GFN), Feeding America (FA) şi Federaţia Europeană a Băncilor de Alimente (FEBA).
Prin intermediul acestei iniţiative, Nestle şi partenerii săi lucrează împreună pentru a contribui la consolidarea eforturilor Băncilor pentru Alimente. Aceste reţele operează în peste 80 de ţări, ajungând la peste o sută de milioane de oameni la nivel global cu asistenţă alimentară esenţială.
Activitatea acestei alianţe va include schimbul de bune practici pentru a sprijini eforturile locale ale Băncilor pentru Alimente pe teren, colaborarea la iniţiative de reducere a risipei alimentare şi îmbunătăţirea oportunităţilor de donaţii din partea angajaţilor. Prin aprofundarea relaţiilor şi promovarea colaborării dintre Nestle şi Băncile pentru Alimente din diferite zone geografice, Alianţa îşi propune să îmbunătăţească acoperirea, calitatea, şi consecvenţa sprijinului alimentar, acolo unde este cea mai mare nevoie de ea.
"Insecuritatea alimentară şi risipa alimentară sunt două dintre cele mai urgente şi interconectate provocări cu care ne confruntăm", a declarat Nina Kruchten, şefa departamentului de Donaţii Comunitare la Nestle.
Potrivit acesteia, "este un paradox că, în timp ce peste două miliarde de oameni se luptă să acceseze o nutriţie adecvată, continuăm să asistăm la risipa alimentară la scară largă".
Lansarea Alianţei Nestle pentru Bănci pentru Alimente se bazează pe decenii de colaborare locală.
Nestle Romania colaborează cu Banca pentru Alimente Bucureşti şi Federaţia Băncilor pentru Alimente din România - FBAR din 2018, donând aproximativ 60 de tone de produse anual.
"Insecuritatea alimentară şi risipa nu sunt doar statistici, ci realităţi care apasă zilnic asupra celor vulnerabili, acolo unde o masă poate însemna diferenţa între neputinţă şi speranţă. De aceea, parteneriatele de durată, cum este cel cu Nestle România, sunt atât de valoroase: transformă surplusul în hrană şi sprijinul în impact concret pentru zeci de mii de oameni. Ele dau sens cuvântului sustenabilitate şi îl aduc în viaţa de zi cu zi", a declarat Andrei Sescu, preşedinte Banca pentru Alimente.
Opinia Cititorului