Optus, al doilea cel mai mare operator de telecomunicaţii din Australia, a declarat astăzi că o abatere de la procedurile obişnuite în timpul unei actualizări de reţea a provocat o defecţiune tehnică ce a întrerupt timp de 13 ore serviciile de apeluri de urgenţă şi care este legată de patru decese, scrie Reuters, de la care menţionăm următoarele.
Nemulţumirile publice au crescut în Australia în legătură cu această defecţiune, care - potrivit Optus - a avut loc în timpul unei actualizări de firewall de reţea de la ora 12:30 a.m. joi (14:30 GMT miercuri) până în jurul orei 13:30, afectând potenţial 600 de clienţi.
Guvernul a anunţat vineri că va investiga „eşecul inacceptabil” al companiei, iar Optus a spus a doua zi că va coopera cu orice demers de verificare.
Directorul general al Optus, Stephen Rue, a declarat astăzi, într-un comunicat, că investigaţia internă a companiei a arătat că procedurile stabilite nu au fost urmate la actualizare.
„În ceea ce priveşte detaliile tehnice complete ale defecţiunii de reţea, va trebui să lăsăm acest lucru în seama investigaţiei”, a spus Rue.
El a precizat că cinci clienţi au contactat call center-ul Optus pentru a raporta întreruperea, dar problemele lor nu au fost escaladate.
„Asta este clar inacceptabil... Vreau să repet cât de profund îmi pare rău pentru pierderea tragică a vieţii a patru persoane, care nu au putut apela serviciile de urgenţă în momentul în care aveau nevoie”, a spus el.
Doi dintre cei decedaţi au fost identificaţi de poliţia din Australia de Sud ca fiind un băieţel de 8 săptămâni şi o femeie de 68 de ani. Ceilalţi doi erau bărbaţi de 74 şi 49 de ani, potrivit poliţiei din Australia de Vest.
Rue a spus vineri că Optus a remediat defecţiunea şi că va face publice rezultatele investigaţiei asupra incidentului.
Incidentul vine la mai puţin de un an după ce Optus, deţinută de Singapore Telecommunications (STEL.SI), a fost amendată cu 12 milioane de dolari australieni (7,9 milioane USD) de către autorităţi pentru eşecul de a furniza servicii de apeluri de urgenţă pentru mii de persoane în timpul unei pene naţionale în 2023.
Optus a suferit, de asemenea, un atac cibernetic în 2022, care a afectat datele a aproximativ 9,5 milioane de australieni.
Fosta directoare generală, Kelly Bayer Rosmarin, a demisionat în urma incidentelor anterioare, iar Rue a preluat conducerea în noiembrie 2024.