PepsiCo România, ca parte a programului strategic pep+ (PepsiCo Positive), a adugat în flota de distribuţie operată de GXO, 10 autovehicule electrice - 8 camioane cu o capacitate de 7,2 tone şi 2 vanuri de 3,5 tone, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Astfel, aproximativ un sfert din flota de distribuţie operată de GXO pentru PepsiCo în Bucureşti-Ilfov este acum electrificată, ceea ce permite reducerea anuală a emisiilor de carbon cu circa 180 de tone CO2, comparativ cu vehiculele diesel.
Emilian Dinică, Supply Chain Director, PepsiCo East Balkans, a declarat că: „Decarbonizarea lanţului nostru valoric este un efort complex, care necesită o abordare multidirecţională şi adoptarea mai multor soluţii. Demersurile pe care le-am început în 2019, prin înlocuirea a 90% din flota proprie PepsiCo cu maşini hibride şi, mai recent, prin adăugarea celui de-al doilea camion electric, au reprezentat etape importante în consolidarea angajamentului nostru pentru sustenabilitate şi reducerea impactului asupra mediului. Prin integrarea a încă 10 autovehicule electrice în flota de distribuţie operată de GXO, continuăm acest parcurs şi, împreună cu partenerul nostru, valorificăm avantajele operaţionale pe care acestea le oferă, pentru o distribuţie sustenabilă, eficientă şi sigură a produselor noastre”.
Noile vehicule electrice sunt dotate cu acumulatori de mare capacitate, care asigură o autonomie de până la 180 km pentru camioane şi de aproximativ 200 km pentru vanuri. Pentru încărcarea flotei electrice, PepsiCo a instalat încă din anul 2023 două staţii dedicate în fabrica sa de băuturi din Dragomireşti, de 50 kW DC, respectiv 22 kW AC.
Jean-Luc Bessade, Managing Director pentru Polonia, Republica Cehă şi România în cadrul GXO, a afirmat că: „Parteneriatul nostru de zece ani cu PepsiCo în România a fost o călătorie a îmbunătăţirii continue, susţinută de tehnologii inovatoare”.
Pentru sustenabilitatea lanţului valoric, PepsiCo a investit în ţară peste 150 de milioane de dolari în proiecte ce au vizat: instalarea a peste 3.000 de panouri fotovoltaice în locaţiile proprii; implementarea de soluţii de automatizare în cele două fabrici - băuturi, în Dragomireşti-Deal, şi snackuri, în Popeşti-Leordeni; precum şi construirea unui depozit de tip high-bay. Aceste investiţii au contribuit atât la creşterea capacităţii de producţie, cât şi la eficienţa energetică, reducerea consumului de energie şi apă, scăderea emisiilor de CO2 şi diminuarea utilizării de plastic.

















































Opinia Cititorului