Liderul senatorilor AUR Petrişor Peiu a criticat într-o conferinţă de presă, susţinută la Parlamentul României, presupusa reformă anunţată de vicepremierul Oana Gheorghiu, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează. Senatorul atrage atenţia că pe lista celor 17 companii prezentată de Executiv, doar şase dintre ele pot fi restructurate.
Petrişor Peiu a subliniat că actuala guvernare a adăugat pe lista reformei companii care nu există.
„Guvernul se face că reformează. O listă amestecată în care apar companii care practic nu mai există, cum ar fi SNCFR SA. SNCFR SA a rămas din 1998 un simplu birou cu trei angajaţi. Societatea de Administrare a Activelor Feroviare, alt birou cu patru angajaţi, Societatea de Administrare a Activelor Turistice din Sistemul Feroviar, altă companie care practic este deja în faliment, apare pe această listă, nu ştim de ce. Societatea Telecomunicaţiei CFR, la care Adunarea Generală a Acţionarilor a decis deja fuziunea cu CFR Marfă, iarăşi nu înţelegem ce caută pe această listă. Societatea Electrocentrale Grup SA, care nu mai deţine, practic, decât un mic parc fotovoltaic undeva în judeţul Brăila şi două terenuri acolo, societate care are anual o cifră de afaceri de 5 milioane de lei cu o pierdere de peste 3 milioane de lei şi jumătate”, a declarat Petrişor Peiu.
Cu alte cuvinte, ceea ce vreau să spun încă o dată este faptul că Guvernul simulează această reformă. Întocmeşte o listă de 17 companii, în care companiile care pot fi efectiv restructurate sunt câteva. Vorbim de TAROM, de Metrorex, de CFR Călători şi de compania CFR SA, plus Electrocentrale Bucureşti SA, ELCEN, care este o companie dependentă de plata de la Termoenergetica. Există o datorie importantă pe care Primăria Capitalei o are către Termoenergetica şi Termoenergetica către ELCEN, undeva în jur de 1,5-1,6 miliarde de lei. Şi iarăşi această companie nu ştim ce caută pe această listă. Ultima companie care nu are ce căuta pe o astfel de listă este CFR Marfă SA, la care s-a hotărât de mult lichidarea şi Guvernul a luat activele de la compania respectivă şi le-a mutat la altă companie, Carpatica Feroviar, care este noua CFR Marfă. Mai aşteaptă Guvernul acum doar avizul Comisiei Europene pentru această operaţiune.
Dintr-o listă de 17 companii de restructurat, practic se poate lucra, poate fi îmbunătăţită activitatea la şase dintre ele, restul sunt companii care nu mai există de mult şi credem că este un afront la adresa situaţiei economice actuale, faptul că Guvernul, noul viceprim-ministru, doamna Gheorghiu Oana, îşi începe activitatea cu o minciună şi cu o simulare a procesului de reformă”, a adăugat liderul senatorilor AUR.





























































Opinia Cititorului