Sergiu Neguţ, antreprenor în serie şi inovator în zona de startup-uri, cofondator FintechOS, alături de antreprenoarea Raluca Neagu şi în parteneriat educaţional cu Bucharest International School of Management, lansează oficial basetolearn - un ecosistem românesc de e-learning axat pe soluţii practice şi relevante pentru dezvoltarea profesională, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Compania îşi propune să răspundă nevoilor actuale ale pieţei româneşti, vizând o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro, cu peste 50 de cursuri disponibile şi aproximativ 1.500 de participanţi înscrişi, în primul an de activitate.
„Am creat basetolearn pentru că ştim că învăţarea de business are nevoie de o revoluţie. Vrem să o scoatem din zona de "slide-uri şi manuale' şi să o aducem acolo unde contează: în realitate. Credem într-o cale de învăţare personalizată, practică şi accesibilă, care transformă nu doar oamenii, ci şi organizaţiile. Faţă de alte platforme de profil, basetolearn oferă experienţe şi nu cursuri, accentul fiind pe învăţarea activă, prin rezolvarea de probleme concrete prin programele livrate de lideri şi antreprenori cu experienţă reală în business. Astfel, participanţii învaţă şi cresc împreună, într-o comunitate de profesionişti”, a declarat Raluca Neagu, CEO şi CoFondator basetolearn.
În timp ce piaţa globală de e-learning a depăşit 300 de miliarde de dolari în 2024, iar estimările indică o creştere de până la 840 de miliarde de dolari până în 2030, România rămâne mult în urmă. Deşi Europa se consolidează ca a doua cea mai mare piaţă, cu o adopţie accelerată în zona programelor profesionale, cu o medie de 40%, doar 19% dintre adulţii români au urmat cursuri de pregătire într-un interval anual. În acelaşi timp, datele OECD arată că 6,7% dintre adulţii români au urmat un curs profesională în ultima lună, comparativ cu media europeană de 12,7%.
Potrivit sursei, principalii factori care contribuie la acest decalaj sunt accesul dificil la cursuri, programul de lucru prelungit şi o ofertă locală percepută ca fiind insuficient diversificată şi, adesea, prea teoretică. basetolearn îşi propune să răspundă nevoilor actuale din piaţă cu o abordare pragmatică a învăţării, bazată pe experienţe, proiecte şi simulări de business reale.
”În România nu mai vorbim neapărat de lipsă de cursuri, ci de prea multă ofertă şi prea puţină direcţie. Oamenii nu ştiu ce să aleagă, dacă investiţia chiar îi ajută şi, cel mai important, nu au un drum clar de dezvoltare. Majoritatea programelor se consumă reactiv - atunci când ai o nevoie punctuală - dar nu susţin o învăţare continuă. În plus, prea multe cursuri rămân la nivel teoretic şi sunt livrate de traineri fără experienţă reală de business. Noi am construit basetolearn exact ca răspuns la aceste probleme”, a adăugat Raluca Neagu.
Cursurile basetolearn sunt structurate sub formă de open courses, cu o durată între 6 şi 12 săptămâni sau sub formă de capsule scurte de 2-4 săptămâni, unde cursantul lucrează alături de lideri de business pe simulări şi proiecte reale. De asemenea, platforma va oferi în viitorul apropiat posibilitatea de a opta şi pentru un abonament cu acces continuu la cursuri, resurse şi comunitate, iar pe viitor urmăreşte dezvoltarea de soluţii corporate dedicate companiilor.
Conform comunicatului, în prezent, basetolern se adresează atât specialiştilor care îşi doresc o promovare, cât şi managerilor care trebuie să facă faţă proceselor de creştere, antreprenorilor aflaţi în căutarea unor soluţii accesibile pentru echipele lor, dar şi seniorilor sau managerilor din corporaţii care preferă programe scurte şi practice, orientate spre nevoi punctuale.
La final, cursanţii obţin un plan de acţiune concret, competenţe noi şi o diplomă care le atestă progresul. Compania îşi propune să lanseze peste 100 de programe şi să scaleze la nivel regional, în anii următori.
Opinia Cititorului