Presa afirmă că fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, proprietarii Dedeman, ar fi achiziţionat grupul Carrefour, după cum arată Gazeta de Cluj, citând surse apropiate acestora.
Tranzacţia ar fi fost finalizată marţi seară, însă până în acest moment nu există o confirmare oficială din partea părţilor implicate, potrivit Gazetei de Cluj.
Informaţia apare în contextul în care presa scria săptămâna trecută că Dedeman şi Auchan se numără printre companiile interesate de preluarea Carrefour, o mutare care, în cazul Dedeman, ar marca intrarea fraţilor Pavăl într-un domeniu complet nou, cel al retailului alimentar, potrivit publicaţiei.
Carrefour este unul dintre cei mai mari retaileri din lume, cu afaceri anuale de peste 85 de miliarde de euro, prezenţă în aproximativ 40 de ţări şi operaţiuni directe în şapte pieţe majore - Franţa, Spania, Belgia, Polonia, România, Brazilia şi Argentina -, conform datelor publice citate de Gazeta de Cluj.
În ţara noastră, Carrefour operează aproximativ 460 de magazine sub diferite formate şi a raportat vânzări de circa 3 miliarde de euro anul trecut, aceste active fiind analizate şi de alţi jucători din piaţă, potrivit aceloraşi surse citate de Gazeta de Cluj.
Valoarea tranzacţiei este estimată, la acest moment, între 750 şi 900 de milioane de euro, mai indică Gazeta de Cluj.
Informaţiile privind o posibilă vânzare a activelor Carrefour din ţara noastră au apărut recent şi în presa internaţională, care a relatat că grupul francez ar fi mandatat banca BNP Paribas pentru a analiza opţiuni strategice, inclusiv identificarea unor potenţiali cumpărători, potrivit informaţiilor apărute anterior în presă.
Carrefour nu a confirmat oficial un exit de pe piaţa românească şi a transmis, într-o reacţie publică citată de Economica.net, că articolele apărute în spaţiul public nu reflectă un anunţ oficial al companiei. Retailerul a subliniat că strategia sa de prezenţă şi investiţii în România rămâne cea comunicată către angajaţi, parteneri şi investitori.
Potrivit poziţiei oficiale, Carrefour România deţine o poziţie solidă pe piaţă, cu peste 450 de magazine, şi şi-a continuat expansiunea în 2025 prin deschiderea de noi unităţi şi dezvoltarea canalelor digitale, fiind lider pe segmentul de e-groceries. Compania a mai arătat că lucrează cu peste 1.500 de producători locali, dintre care 93% sunt furnizori români, iar în categoria produselor proaspete procentul ajunge la 98%.
În acest context, zvonul privind achiziţia Carrefour de către fraţii Pavăl se bazează, în acest stadiu, exclusiv pe surse apropiate tranzacţiei şi pe speculaţii din piaţă, nefiind confirmată oficial.































































Opinia Cititorului