Primul pod al Pasajului Mihai Bravu a fost inaugurat în această dimineaţă de primarul Capitalei, Sorin Oprescu.
Maşinile pot circula de astăzi pe pasajul Mihai Bravu, pe sensul Piaţa Sudului - Calea Vitan. Astfel, bucureştenii care locuiesc în zona de Sud a capitalei pot ajunge acum mai uşor pe Şoseaua Mihai Bravu, Calea Vitan sau Şoseaua Ştefan cel Mare.
Primarul general al capitalei, Sorin Oprescu, a dat asigurări că, spre finalul anului va fi gata şi cel de-al doilea pod. În cazul acestuia, lucrările au fost deja demarate. Trei din totalul celor 11 pile sunt finalizate şi alte trei sunt în lucru.
Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii/râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şos. Mihai Bravu - Calea Văcăreşti, fiecare cu un sens de mers şi două benzi.
Primul pod, pe sensul Calea Văcăreşti-Mihai Bravu, are lungimea de 675,4 metri, iar al doilea, pe sensul Mihai Bravu-Calea Văcăreşti, va avea 687,7 metri. Lăţimea celor două poduri este de 7,8 metri.
Primăria Capitalei a atribuit în august, prin licitaţie restrânsă accelerată, asocierii italiene Astaldi Spa - Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrărilor la pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii.
Proiectul fusese început de Romstrade, firmă deţinută de Nelu Iordache, însă contractul cu aceasta a fost reziliat în decembrie 2012, după ce municipalitatea a plătit 37 de milioane de lei.
Din perspectiva descongestionării traficului, Sorin Oprescu a spus că pasajul "readuce maşinile în cartierele de sud ale oraşului, acolo unde sunt multe foarte multe blocuri şi destul de mulţi locuitori", şi "încalecă două sectoare, la figurat".
"Avem speranţa că al doilea pod va fi gata spre sfârşitul anului. Sunt fericit că cei care lucrează aici deja au progresat foarte mult într-un timp scurt", a adăugat edilul.