Abonament gratuit
Videoconferinţa “FONDURI EUROPENE”Videoconferinţa “FONDURI EUROPENE”
Videoconferinţa “Afaceri în agricultură”

PRIN UTILIZAREA UNOR SISTEME DE TIP CRMEficienţa campaniilor de marketing derulate de întreprinderile mici şi mijlocii poate creşte cu 80%

G.U.
Comunicate de presă /

Eficienţa campaniilor de marketing derulate de întreprinderile mici şi mijlocii poate creşte cu 80%

Un studiu recent al companiilor Interactions şi Mediapost Martech arată că datele colectate în scopuri de marketing, prin intermediul unui sistem de gestionare a relaţiei cu clienţii (CRM - Customer Relationship Manager), reprezintă o oportunitate de business ce poate creşte cu 80% eficienţa unei campanii, conform unui comunicat de presă. Aceste informaţii ajută la segmentarea şi la personalizarea comunicării, care poate duce la dublarea vânzărilor în decursul unui an. Instalarea şi folosirea unui software de administrare a relaţiei cu clienţii presupune o investiţie iniţială de minimum 1.000 de euro. Cercetarea a inclus 213 campanii de comunicare, derulate pe parcursul a 11 ani de către 31 de companii din domenii ca: FMCG, auto, retail, telecom şi organizare de evenimente.

În Europa, sistemele CRM sunt folosite într-un procentaj mult mai mare decât în ţara noastră, potrivit datelor Eurostat. Astfel, conform Biroului de Statistică Oficială al Uniunii Europene, în România, doar 14% dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi folosesc un sistem CRM pentru analiza informaţiilor despre clienţi, în scopuri de marketing. Aceste date arată că ne aflăm la jumătatea potenţialului, comparativ cu alte ţări ca Irlanda, Olanda sau Finlanda, unde companiile folosesc sisteme CRM în proporţie de până la 26%. Informaţiile oficiale atestă că în 2009, în România companiile foloseau sisteme CRM într-un procentaj de 13%, iar în 2019, de 14%. Majorarea de doar 1% în 10 ani nu este comparabilă nici măcar cu cea a Lituaniei, spre exemplu, care a crescut de la 9% la 24%, în aceeaşi perioadă. Această statistică ar putea fi mult îmbunătăţită dacă mai multe firme din România ar adopta sisteme CRM, mai ales ţinând cont că instalarea şi aducerea la un nivel optim de funcţionare a unui astfel de sistem durează maximum o lună.

Potrivit comunicatului, o altă concluzie a cercetării arată că cel mai potrivit CRM pentru IMM-urile româneşti este HubSpot, un software intuitiv ce maximizează şi simplifică eforturile de marketing. HubSpot este clasat ca fiind cea mai bună platformă de marketing din lume, care deserveşte peste 10.000 de companii din 65 de ţări diferite. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandată o investiţie iniţială de 2.500 euro şi una lunară de 500 de euro. Amortizarea sumei investite poate dura între 6 luni şi un an, dar rezultatele sunt vizibile după doar o lună, când poţi genera deja un câştig rapid.

Printre beneficiile principale ale unei platforme de CRM se numără:

- eficienţa maximizată cu 80% în atingerea obiectivelor de comunicare într-o lună de zile, faţă de campanii similare fără colectare de date;

- înţelegerea mai bună a obiectivului şi predictibilitate în luarea deciziilor pentru un procentaj mai mare de conversii;

- identificarea cauzelor pentru care campaniile anterioare nu şi-au atins obiectivele şi găsirea instrumentelor potrivite pentru o îmbunătăţire;

- generarea unor oferte şi experienţe personalizate, bazate pe obiceiurile de consum ale publicului ţintă monitorizat;

- îmbunătăţirea nivelului de implicare a consumatorului şi creşterea loialităţii printr-o interacţiune bazată pe informaţii concrete;

- evaluarea mai precisă a riscurilor şi a echipei;

Adrian Alexandrescu, Managing Partner Interactions şi Senior Partner al Mediapost Martech, a declarat: "Motivul pentru care promovăm cu atâta convingere această abordare are legătură cu propria noastră experienţă. Atât Interactions, cât şi Mediapost Martech sunt IMM-uri care au testat intern această strategie ce include folosirea soluţiilor Big Data şi ambele companii au avut parte de rezultate peste medie. Aceste efecte încep să apară chiar din primele două săptămâni. De aceea, înţelegem valoarea unui câştig rapid şi credem în capacitatea graduală, dar accelerată, de îmbunătăţire a businessului în acest mod". "Obiectivul nostru este să democratizăm accesul la CRM şi în România, prin lansarea acestui produs care garantează succesul şi care poate fi soluţia universală pe plan de marketing, într-un context global, care presupune reevaluarea şi reinventarea modelului de business", a adăugat acesta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
Nuclearelectrica

Curs valutar BNR

21 Oct. 2020
Euro (EUR)Euro4.8737
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1135
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5487
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3705
Gram de aur (XAU)Gram de aur253.6485

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

AAGES GROUP
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
14 Noiembrie - Noaptea Muzeelor
Legal Accelerators
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie