Producătorul de mezeluri Fox estimează că piaţa de profil va scădea în acest an cu circa 15-20% faţă de valoarea de aproximativ 1 miliard de euro înregistrată în anul precedent, a declarat pentru NewsIn general managerul companiei, Iulian Marinica.
De asemenea, producătorul a înregistrat în primele şase luni ale anului afaceri de circa opt milioane euro, în scădere cu circa 6% faţă de perioada similară a anului precedent, în principal din cauza reorganizării companiei Fox, proces aflat încă în derulare, dar şi a contextului economic actual. Astfel, în primul semestru al anului, cele mai vândute produse ale companiei au fost au fost salamurile şi specialităţile, care au reprezentat 50% din cifra de afaceri aferentă perioadei.
"Am resimţit contracţia pieţei. Pentru contracararea acesteia, am crescut distribuţia numerica, pe de o parte, iar pe de altă parte am extins portofoliul de produse cu sortimente adaptate situaţiei economice actuale. În final, chiar dacă cifra de afaceri este mai mică faţă de anul trecut, performanţa este superioară trendului general al industriei, în cel de-al treilea trimestru marja EBITDA crescând la 14% faţă de 12,5 %, în perioada similară a anului trecut", a precizat pentru NewsIn Iulian Marinica.
În plus, reprezentanţii Fox consideră că în acest an cifra de afaceri a companiei va fi mai mică faţă de cea obţinută în anul precedent, însă profitul operaţional va creşte cu 10% faţă de anul trecut, datorită optimizărilor unităţii de producţie efectuate în acest an.
În ceea ce priveşte investiţiile din acest an ale producătorului de mezeluri, general managerul Fox a menţionat că în prima parte a anului s-au ridicat la 100.000 euro, iar începând din luna iulie a anului curent, odată cu noua structură de management s-au accesat fonduri structurale de 800.000 euro, reprezentând utilaje achiziţionate pentru mărirea capacităţii de producţie.


















































