Aproape 2000 de medici veterinari colaborează în toată ţara cu PURINA, unul din cei mai mari producători de hrană de pisici şi câini la nivel mondial, deţinut de Nestle, formând una din cele mai extinse reţele ce colaborează pentru sănătatea şi bunăstarea animalelor de companie din România, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Care este legătura dintre medicii veterinari şi hrana specifică animalelor de companie? Ca şi la om, sănătatea companionilor noştri trece şi prin stomac şi depinde şi de ceea ce mănâncă.
România are un inventar semnificativ de animale de companie: estimările pentru 2025 indică aproximativ 4,6 milioane de pisici şi 4,1 milioane de câini, înregistraţi în evidenţe oficiale. De fapt, populaţiile de câini şi pisici sunt mult mai mari, dacă luăm în considerare animalele fără stăpân şi cele din zonele montane. Procentele raportate pentru gospodării arată că aproximativ 49% din gospodării au cel puţin o pisică şi circa 42% au cel puţin un câine, plasând România în fruntea ţărilor UE după numărul de pisici pe gospodărie.
În România, aproape jumătate din câini sunt hrăniţi cu hrană specifică, în timp ce numai 37% dintre pisici consumă acelaşi tip de hrană. Procesul de producţie a hranei specifice asigură faptul că materiile prime sunt atent selecţionate pentru contribuţia la valoarea nutritivă şi calitativă a produsului finit, iar loturile de produse sunt livrate din fabrică doar după ce îndeplinesc toate criteriile de siguranţă alimentară şi verificările de calitate. Creşterea semnificativă a procentului de animale hrănite astfel în ultimii ani sugerează potenţialul semnificativ de creştere al categoriei, precum şi eforturile de educare despre beneficiile nutriţiei complete şi echilibrate.
”Observăm o atenţie crescută pentru: produse cu ingrediente naturale, precum şi formule adaptate nevoilor speciale (alergii, sensibilităţi, vârstă). De asemenea, transparenţa în privinţa ingredientelor, precum şi grija faţă de mediu prin tranziţia la ambalaje reciclabile devin criterii de achiziţie pentru stăpâni. Consumatorii caută din ce în ce mai mult calitate şi responsabilitate”, spune Ioana Mocanu, Group Brand manager Omnichannel Brands Purina Adriatice, Bulgaria şi România, Nestle.
Potrivit sursei, colaborarea cu medicii veterinari reprezintă un pilon principal al filozofiei noastre. Procesul de inovare şi cercetare în Purina înglobează echipe de cercetare internă, centre de nutriţie şi colaborări cu medici veterinari şi clinici pentru dezvoltarea unor noi produse şi soluţii nutriţionale pentru diferite sensibilităţi şi patologii, precum şi studii de toleranţă, acceptabilitate şi eficienţă nutriţională. În practică, acest lucru înseamnă: consultări clinice pentru formulare, studii controlate (trialuri), feedback clinic post-lansare şi programe educaţionale pentru medici veterinari. Aceste colaborări asigură că reţetele răspund atât nevoilor nutriţionale, cât şi celor medicale (ex.: diete pentru insuficienţă renală, afecţiuni dermatologice sau digestive). În plus faţă de inovare şi cercetare la nivel internaţional, prin colaborarea la nivel local cu cei aproape 2000 de medici veterinari lucrăm zilnic la dezvoltarea unui ecosistem ce are în centru nevoile animalului de companie, prin promovarea prevenţiei şi a unei nutriţii de înaltă calitate ca prim pas pentru o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă.
”La Purina, considerăm că animalele de companie sunt parte din familie. Ziua Mondială a Animalelor reprezintă o oportunitate de a celebra legătura specială dintre oameni şi animalele lor, precum şi de a sublinia angajamentul nostru faţă de bunăstarea acestora - prin nutriţie de calitate, dar şi prin programe sociale şi educaţionale, astfel încât cât mai multe familii din România să se bucure de animale de companie sănătoase şi fericite”, explică Ioana Mocanu, Group Brand manager Omnichannel Brands Purina Adriatice, Bulgaria şi România, Nestle.
Opinia Cititorului