Devalorizarea leului accentuează starea de "aşteptare", care este contraproductivă, potrivit unui studiu al R&M Audit. Afacerile care se adresează direct populaţiei- cele mai afectate. Lanţul de reacţii: devalorizarea leului- creşterea preţurilor- scăderea consumului- scăderea producţiei- concedieri/falimente poate fi "rupt" de măsuri de stimulare fiscală şi economică.
Mirela Şerban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, a declarat: "Prima reacţie la orice creştere de curs valutar este de a "aştepta" să vedem ce urmează; mişcările bruşte de pe orice piaţă "sperie" atât oamenii, cât şi business-urile. Dacă leul s-ar fi devalorizat în aceeaşi proporţie, dar într-un interval de timp mai mare- câteva luni în loc de 2-3 săptămâni, efectele ar fi fost mai puţin dramatice. Şi aşa în ultima perioadă asistam din ce în ce mai mult la lipsa de asumare a unor decizii şi frica de schimbare (mai mică sau mai mare, în funcţie de specificul business-ului), date de situaţia din Europa, care este încă departe de a ieşi din actuala criză. Acum a intervenit şi deprecierea puternică şi rapidă a monedei naţionale, care accentuează amânarea, iar amânarea nu este constructivă deloc".