Piaţa de comerţ online din România traversează o etapă de maturizare şi prudenţă, arată raportul „Radiografia eCommerce în România - 2025”, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Creşterea inflaţiei şi scăderea puterii de cumpărare i-au determinat pe consumatori să fie mai atenţi la cheltuieli, dar şi mai selectivi cu produsele şi magazinele din care cumpără.
Peste 80% dintre cumpărători verifică reducerile înainte de a plasa o comandă, iar costul livrării rămâne un criteriu decisiv în alegerea magazinului online. Totodată, transparenţa în prezentarea produselor şi rapiditatea livrării sunt aşteptări esenţiale.
Potrivit sursei, deşi bugetele alocate cumpărăturilor online s-au temperat, interesul pentru anumite categorii este în creştere. Produsele pentru casă şi bucătărie, sănătate şi îngrijire personală au înregistrat o cerere ridicată, semn că românii prioritizează investiţiile care le aduc confort şi siguranţă.
Retailerii se confruntă cu un consum mai atent, dar şi cu aşteptări ridicate privind sustenabilitatea şi serviciile post-vânzare. Raportul arată că integrarea unor soluţii de livrare prietenoase cu mediul şi diversificarea opţiunilor de plată sunt paşi necesari pentru a rămâne competitivi.
eCommerce-ul românesc intră într-o etapă de consolidare: consumatorii sunt mai informaţi, compară mai mult şi cumpără mai responsabil. În acest context, magazinele online care vor reuşi să combine preţul corect, calitatea şi experienţa de cumpărare vor avea cel mai mult de câştigat.
Opinia Cititorului