Activele digitale câştigă tot mai mult teren în viaţa de zi cu zi şi devin o opţiune de plată pentru produse şi servicii obişnuite, de la jocuri şi cumpărături, până la rezervări de călătorii, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Un nou raport Bitget Wallet, lider în categoria portofelelor cripto, arată că această tendinţă se consolidează pe măsură ce interesul pentru utilizarea practică a activelor digitale continuă să crească.
Odată cu dezvoltarea plăţilor prin cod QR a portofelelor mobile şi a cardurilor conectate la cripto, utilizatorii devin tot mai încrezători în siguranţa stablecoin-urilor şi în fiabilitatea infrastructurii de plăţi bazate pe blockchain. De la achiziţii în aplicaţii la scanări QR în magazine, infrastructura începe, în sfârşit, să ţină pasul cu cererea.
„Plăţile în cripto nu mai sunt un comportament marginal, ci devin parte integrantă a modului în care oamenii tranzacţionează în funcţie de regiune şi generaţie. Ceea ce îşi doresc utilizatorii este fiabilitate, compatibilitate şi control. Fie că este vorba de un cod QR la casă sau de o achiziţie online cu stablecoin, aşteptarea este ca plata cu cripto să fie la fel de simplă ca cea cu numerar. Provocarea pentru portofelele digitale este să îndeplinească această aşteptare fără a compromite principiile auto-custodiei”, declară Jamie Elkaleh, director de marketing al Bitget Wallet.
Raportul evidenţiază diferenţele clare dintre generaţii în ceea ce priveşte folosirea criptomonedelor. Aproape 40% dintre tinerii din Generaţia Z (18 - 29 de ani) folosesc cripto pentru jocuri şi 35% pentru a oferi cadouri, ceea ce arată o preferinţă clară pentru activităţi sociale şi recreative. Pentru acest segment, experienţele din sfera gamingului, distractive şi rapide sunt principalele puncte de intrare în lumea activelor digitale.
Potrivit sursei, milenialii (30 - 44 de ani) au o abordare mai echilibrată, utilizând cripto pentru diverse activităţi: călătorii (36%), gaming (35%) şi produse digitale (35%). Acest aspect îi face cei mai versatili în comportamentul de consum. Pentru ei, criptomonedele înseamnă confort, economie şi acces rapid la pieţele globale, fie că vorbim despre rezervări de hoteluri sau achiziţionarea de gadgeturi.
Pe de altă parte, Generaţia X (45+) se orientează spre cheltuieli precum: călătorii (40%), produse digitale (36%), cumpărături online (36%) sau chiar plata facturilor sau investiţii imobiliare. Pentru acest segment, cripto reprezintă o alternativă practică la moneda fiat, mai ales în regiunile unde sistemele financiare sunt ineficiente sau costisitoare.
Utilizarea criptomonedelor variază în funcţie de infrastructura locală şi de obiceiurile consumatorilor, arată analiza Bitget Wallet. De exemplu, în Europa de Est şi de Vest, acestea sunt folosite în principal pentru rezervări de călătorii, dar şi pentru jocuri şi cumpărături zilnice. Tranzacţiile imobiliare câştigă şi ele teren, ceea ce reflectă rolul cripto în diversificarea investiţiilor. Asia de Sud-Est este dominată de utilizarea activelor digitale în plăţile care ţin de jocuri (41%) şi cadouri, o tendinţă susţinută de populaţia tânără şi adopţia crescută a portofelelor digitale.
Conform comunicatului, totodată, în Asia de Est, achiziţiile zilnice şi de produse digitale sunt cele mai frecvente la nivel global (41%), sprijinite de sisteme avansate de plăţi QR şi integrarea cripto în comerţul electronic. În Africa, plăţile pentru educaţie (38%) domină, subliniind rolul activelor digitale în facilitarea accesului transfrontalier la servicii în zonele mai puţin ofertante în ce priveşte serviciile bancare.
America Latină se remarcă, la rândul ei, prin achiziţii de produse digitale (38%) şi cumpărături online (35%), contextul economic al zonei fiind, de altfel, marcat de inflaţie. În Orientul Mijlociu, criptomonedele sunt preferate pentru achiziţii premium, de la bunuri de lux (31%) la autoturisme (29%).
Opinia Cititorului