Endava (NYSE "DAVA'), furnizorul global de servicii de transformare digitală prin soluţii avansate, a cărui abordare nativă AI îmbină inovaţia de ultimă generaţie cu o expertiză solidă în industrie, a lansat raportul anual de sustenabilitate, „We Care”, pentru anul financiar încheiat la 30 iunie 2025. Pentru al cincilea an consecutiv, compania demonstrează progrese semnificative în direcţia ESG (Environmental, Social, Governance), de la acţiuni climatice sustenabile la utilizarea etică a inteligenţei artificiale, într-un moment în care acestea devin un factor de diferenţiere esenţial pentru companiile de tehnologie.
În ultimul an, strategia Endava s-a concentrat pe patru domenii cheie: oameni şi comunităţi, responsabilitate operaţională, impact asupra mediului şi accelerarea inovaţiei. Acest lucru s-a tradus prin priorităţi precum combaterea schimbărilor climatice, protejarea datelor, promovarea unei culturi incluzive, respectarea drepturilor omului şi asigurarea satisfacţiei clienţilor.
În raportul din 2025, Endava prezintă o abordare actualizată a sustenabilităţii, în conformitate cu principiile Directivei Europene privind Raportarea de Sustenabilitate Corporativă (CSRD). Deşi acest cadru de raportare nu a devenit încă obligatoriu, Endava se aliniază proactiv la CSRD şi îşi continuă obiectivele de reducere a emisiilor, validate de iniţiativa SBTi (Science Based Targets). Unul dintre rezultatele notabile ale companiei este reducerea cu 7% a emisiilor indirecte (Scope 3), abordând astfel cea mai mare parte a amprentei sale de carbon printr-o colaborare mai strânsă cu furnizorii şi angajaţii.
„We Care face parte din ADN-ul nostru. Evoluţia noastră către o organizaţie nativă AI, susţinută de parteneriatul strategic cu OpenAI şi de investiţia continuă în Dava.X, ne-a consolidat capacitatea de a oferi soluţii tehnologice durabile, orientate spre viitor”, a declarat John Cotterell, CEO Endava.
Pentru consolidarea guvernanţei, Endava a obţinut certificarea ISO 37001, un standard global pentru prevenirea mitei şi a corupţiei, alăturându-se astfel celor aproximativ 8.000 de companii certificate la nivel mondial. De asemenea, 99% dintre angajaţi au finalizat cursul de formare pe tema Codului de Conduită, ceea ce reflectă o cultură solidă de integritate, incluziune şi respect.
Ca parte a eforturilor de a asigura dezvoltarea durabilă şi de a contribui la progresul societăţii prin inovaţie, Endava a relansat Endava University, o platformă de învăţare dinamică, bazată pe AI, care se adaptează nevoilor individuale de dezvoltare ale angajaţilor. Platforma oferă recomandări personalizate de cursuri, video-uri, cărţi şi teme practice, bazate pe profilul fiecărui angajat, competenţele dorite şi subiectele de actualitate. Managerii au, de asemenea, instrumente pentru a monitoriza progresul echipelor şi a le oferi sprijin.
În martie 2025, în cadrul acestei iniţiative, a fost lansat AI Academy, un program ce vizează promovarea unei înţelegeri şi adoptări extinse a inteligenţei artificiale în cadrul companiei. Răspunsul a fost excepţional: 94% dintre angajaţi au finalizat cel puţin un curs, iar până în prezent au fost parcurse peste 30.000 de cursuri. AI Academy include cursuri de bază despre alfabetizarea în AI şi utilizarea etică a acesteia, alături de parcursuri de învăţare specifice rolului, acoperind subiecte precum machine learning şi GitHub Copilot, pregătind astfel angajaţii să utilizeze AI cu încredere şi responsabilitate.
Prezentă în peste 29 de ţări, cu peste 40% din angajaţi în locaţii din UE, inclusiv în România, Polonia, Germania, Austria şi Suedia, Endava pune accent pe rolul central al fiecărui angajat în operaţiunile sale sustenabile. În România şi Republica Moldova, Endava şi-a menţinut certificarea de mediu ISO 14001, iar Endava România a obţinut şi certificarea TISAX pentru securitatea datelor din industria auto. Acest lucru consolidează rolul României ca cel mai mare hub de livrare al Endava din UE, care deserveşte clienţi globali din sectorul auto cu soluţii digitale sigure.
Opinia Cititorului