Reprezentanţii industriei turistice din Bucureşti salută sprijinul PNB pentru Bucharest Tourism Board

Comunicate de presă / 31 martie

Reprezentanţii industriei turistice din Bucureşti salută sprijinul PNB pentru Bucharest Tourism Board

Comunitatea de afaceri bucureşteană din turism susţine demersurile consilierilor generali USR şi PNL ca Bucharest Tourism Board să fie, aşa cum era şi scopul, de la înfiinţare, organizaţia oficială de promovare şi marketing turistic a municipiului Bucureşti, conform unui comunicat remis redacţiei.

ÎTourism Board este o asociaţie menită să coordoneze eforturile tuturor actorilor implicaţi în promovarea destinaţiei turistice Bucureşti. Membrii fondatori ai asociaţiei sunt: Municipiul Bucureşti, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi SKAL International Bucureşti.

"Capitala ţării merită o astfel de organizaţie, constituită pe modelul public - privat, care să poziţioneze Bucureştiul pe harta turistică a Europei şi a lumii. O astfel de entitate este absolut necesară din mai multe puncte de vedere, sau, altfel spus, la o multitudine de activităţi legate de turism, culturale, sportive, recreative ce se petrec în Capitală. La ora actuală, din păcate, încă lipsesc comunicarea şi coordonarea, în special intre organizatori. Pe de altă parte, multe organizatii generatoare de incoming pentru Bucureşti îşi doresc un singur interlocutor, care, peste tot in lume, este echivalentul Bucharest Tourism Board", subliniază Lucian Boronea, preşedintele interimar al Bucharest Tourism Board.

Bucharest Tourism Board nu solicită finanţare din partea Primăriei Municipiului Bucureşti dar consideră obligatorie implicarea şi participarea sa în stabilirea modului de colectare şi folosire a taxei hoteliere, idee care este agreată teoretic de mult timp. Menţionăm că taxa hotelieră este achitată pentru prima noapte de cazare de către orice turist care înnoptează într-o structură de cazare din Capitală. Iar destinaţia taxei hoteliere trebuie să fie strict promovarea şi marketingul turistic al Bucureştiului, în special pe pieţele internaţionale, aşa cum procedează aproape toate marile oraşe turistice.

De asemenea, Bucharest Tourism Board, alături de comunitatea de afaceri specializată pe turism din Bucureşti, salută desfiinţarea Companiei Municipale Turistica Bucureşti care, din păcate, a fost creată din start pe premise greşite. Anume, fără parteneriat public-privat, dependentă doar de fondurile Primăriei, fără a gestiona taxa hotelieră şi cu activitate netransparentă.

"Bucharest Tourism Board trebuie să fie singurul organism care să pună în aplicare proiectele de turism ale Primăriei Municipiului Bucureşti. Pe de altă parte, o organizaţie care să centralizeze informatiile ar permite crearea de pachete turistice şi ar facilita hotelierilor previziunile gradului de ocupare pe o perioadă anume, cu influenţă asupra preţului. De asemenea, Bucureşti are nevoie de o identitate, de un brand turistic. Sunt sigur că doar o asemenea organizaţie, pe baza parteneriatului public - privat, ar putea îndeplini acest desiderat", subliniază Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

"Dacă ne dorim să valorificăm potenţialul turistic de care dispune capitala ţării, dacă ne dorim ca turiştii români sau străini să vină în Bucureşti cu încredere pentru a face afaceri sau pentru o simplă vizită tip city break, dacă ne-am bucura să vedem că sentimentul de mândrie al bucureştenilor că aparţin acestui oraş este în creştere, atunci singura variantă viabilă, dovedită peste tot în lume, este să susţinem existenţa unei structuri de management al destinaţiei în parteneriat public privat. Această entitate există de mai bine de 7 ani şi se numeşte Bucharest Tourism Board. Depinde doar de noi să o aşezăm la locul şi rolul potrivit, pentru binele turismului din Bucureşti", este de părere Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR).

"Sectorul HORECA reprezintă o componentă esenţială a industriei turistice. Noi suntem cei care îi primim şi îi servim pe turişti. Calitatea serviciilor este esenţială în produsul turistic. Tocmai de aceea, este extrem de important ca sectorul nostru să se facă auzit şi să aibă un cuvânt de spus în promovarea turistică a Bucureştiului. Amintesc că Bucureşti este o destinaţie căutată şi datorită nenumăratelor restaurante şi baruri, datorită gastronomiei, datorită hotelurilor de calitate şi datorită tarifelor competitive", subliniază Daniel Mischie, preşedintele HORA.

"Bucharest Tourism Board poate ridica enorm Bucureştiul pe harta turistică a lumii. Pentru că este vorba de o alianţă mult dorită, între public şi privat. Între agenţii de turism, ghizi de turism, hoteluri, restaurante, transportatori, organizatori de evenimente, camere de comerţ pe de o parte, şi Primăria Municipiului Bucureşti şi instituţiile sale subordonate, pe de altă parte. Organizaţia pe care o conduc merge pe acest principiu - reprezentanţi ai tuturor domeniilor turismului şi conexe. Doar cu toţii la un loc, cu susţinere reciprocă şi cu determinare putem reuşi", afirmă Florin Ţâncu, preşedintele Clubului SKAL International Bucureşti.

În majoritatea capitalelor europene, entitatea care are ca obiect de activitate promovarea turistică este organizaţie sau companie constituită pe model public - privat. Oferim doar câteva exemple. Vienna Tourist Board este agenţia oficială de marketing de destinaţie pentru sectorul turistic al capitalei Austriei, fiind finanţat în principal din trei surse: taxele locale luate de hotelurile din Viena, bugetul general al oraşului şi veniturile proprii. Organizaţie non-profit, desfăşoară activităţi de marketing şi management de destinaţie pentru industria turismului din Viena.

Din 1993, Berlin Tourismus & Kongress GmbH, cunoscut sub numele de visitBerlin, lucrează pentru a ridica profilul oraşului Berlin şi pentru a spori vizibilitatea ca locaţie de turism şi convenţie. Modelul de afaceri ca parteneriat public-privat are ca acţionari companiei asociaţia non-profit Berlin Partnerhotels eV, Land Berlin, Messe Berlin, Investitionsbank Berlin, TMB (TMB Tourismus-Marketing Brandenburg GmbH) şi Aeroportul Berlin Brandenburg. Consiliul de supraveghere al Berlin Tourismus & Kongress GmbH cuprinde nouă membri.

Barcelona Turisme - Barcelona Tourism Consortium - a fost creat în 1993, pe baza unui parteneriat public-privat. Acţionarii principali ai Consorţiului sunt Primăria municipiului Barcelona şi Camera de Comerţ locală. Bugetul său nu se bazează exclusiv pe contribuţiile Consiliului Municipal şi ale Camerei de Comerţ. Aproximativ 93% din buget provin din generarea resurselor proprii de către Turisme de Barcelona, care completează suma fixă acordată de Consiliul municipal şi de Camera de Comerţ, ce reprezintă acum aproximativ 7% din venituri.

Pe de altă parte, avem exemple de succes şi în România. Asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune, fondată de Primăria Municipiului Oradea dar pe baza unui parteneriat public - privat, a reuşit cu mare succes să poziţioneze Oradea, în ultimii 5 ani, pe harta turistică a Europei. Printre membrii acestei asociaţii se numără şi hotelieri sau centre comerciale. De asemenea, Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu, constituită tot pe baza unui parteneriat public-privat, a contribuit la poziţionarea atât a oraşului, cât şi a judeţului pe harta turismului international.

În concluzie, o promovare eficientă, o strategie de marketing realizată în urma unui parteneriat public-privat, alături de dezvoltarea coerentă a unui oraş, pot contribui decisiv la poziţionarea turistică a destinaţiei.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. BRAVO bai BAIETI.Deci asa cum am inteles eu,o sa trimiteti romanii in alte Tari cu potential turistic ca :Spania,Franta,Italia,Grecia ,Turcia,Tenerife,Maldive ,Maiami,pe banii lor bineanteles sa isi faca prieteni in acele Tari,si apoi sa ii invite si ei pe prietenii lor sa faca un schimb de experienta,insa pe banii romanilor bineanteles. La venirea in romania,ii vor intampina niste "folcloriste" care canta bine din gura si daca strainilor le vor placea frumusetiile patriei noastre si servirea poate se vor mai intoarce vreodata in romania. SUCCESURI.!

    BRAVO bai BAIETI.Deci asa cum am inteles eu,o sa trimiteti romanii in alte Tari cu potential turistic ca :Spania,Franta,Italia,Grecia ,Turcia,Tenerife,Maldive ,Maiami,pe banii lor bineanteles sa isi faca prieteni in acele Tari,si apoi sa ii invite si ei pe prietenii lor sa faca un schimb de experienta,insa pe banii romanilor bineanteles. La venirea in romania,ii vor intampina niste "folcloriste" care canta bine din gura si daca strainilor le vor placea frumusetiile patriei noastre si servirea poate se vor mai intoarce vreodata in romania. SUCCESURI.!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Videoconferinţa “Codul Insolvenţei”
Dtlawyers
Apanova
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

09 Apr. 2021
Euro (EUR)Euro4.9212
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1382
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4671
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6712
Gram de aur (XAU)Gram de aur232.3306

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Garanti BBVA
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro