Brandul de pe piaţa do-it-yourself din ţara noastră, Praktiker, a înregistrat în primul trimestru al acestui an o stabilizare a vânzărilor înregistrate atât pe piaţa locală, cât şi la nivel de grup, se arată un comunicat de presă remis redacţiei.
Măsurile de eficientizare a operaţiunilor, implementate încă de anul trecut, au contribuit semnificativ la frânarea scăderii vânzărilor, compania reuşind să îşi îmbunătăţească profitabilitatea şi să îşi reducă pierderile la nivelul diviziei internaţionale, din care face parte şi business-ul din ţara noastră.
Cu toate că vânzările grupului în Germania au cunoscut o creştere de 3,7% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, contextul economic dificil de pe celelalte pieţe pe care Praktiker este prezent a afectat rezultatele diviziei internaţionale a companiei. Evoluţiile negative ale cursului valutar au contribuit cu o treime la scăderea vânzărilor internaţionale ale grupului.
Michael Krahn, Country Manager Praktiker România, a declarat: "Faptul că Praktiker deţine în România mai multe magazine decât în celelalte ţări gestionate de divizia internaţională confirmă, o dată în plus, importanţa strategică a acestei pieţe pentru Grupul Praktiker. Aşa cum am afirmat recent, urmărim o consolidare a poziţiei deţinute de companie în România, dar şi o aliniere a strategiei de business la realităţile curente ale pieţei".