La un an de la lansarea oficială, "România Atractivă", parte a primului program naţional dedicat promovării turismului cultural, înregistrează rezultate remarcabile, conform unui comunicat transmis redacţiei. Cu peste 280.000 de utilizatori activi şi peste 60.000 de descărcări ale aplicaţiei mobile, platforma devine a doua cea mai populară aplicaţie românească de promovare turistică, după "Munţii Noştri".
Lansat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) pe 15 mai 2024 - Ziua Bujorului Românesc - programul "România Atractivă" propune 12 rute culturale care traversează întreaga ţară, reunind 275 de obiective de vizitat. Informaţiile sunt disponibile publicului prin intermediul site-ului www.romania-atractiva.ro şi al aplicaţiei mobile gratuite, accesibile pe iOS şi Android.
"În urmă cu un an, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansa oficial primul program de promovare a turismului cultural - România Atractivă. În acest timp, prin intermediul site-ului şi aplicaţiei mobile, au fost aduse la lumină poveşti mai puţin cunoscute, s-au creat conexiuni între oameni şi patrimoniul local, iar sute de mii de turişti, români şi străini, au descoperit locuri care spun cel puţin o poveste. Ne propunem să continuăm extinderea hărţii culturale a României, digitalizarea experienţelor turistice şi apropierea vizitatorilor de autentic. România Atractivă este un exemplu de utilizare a resurselor digitale inovative în sprijinul conservării şi valorizării patrimoniului material şi imaterial", a declarat Răzvan Popescu, secretar de stat în cadrul MIPE.
Utilizare activă şi impact digital crescut
Pe lângă utilizatorii activi, aplicaţia mobilă "România Atractivă" a generat un interes semnificativ în mediul digital, cu un reach total de peste 12,4 milioane pe reţelele sociale. Funcţionalitatea "Traseul meu", care permite crearea de liste personalizate cu obiective de vizitat, a fost utilizată deja de aproape 6.000 de ori.
Platforma oferă nu doar informaţii despre obiectivele incluse în cele 12 rute, ci şi despre alte atracţii turistice din proximitate. De asemenea, peste 350 de evenimente culturale au fost promovate prin intermediul aplicaţiei şi site-ului, potrivit comunicatului.
Ruta Castelelor - cea mai accesată din platformă
Dintre cele 12 rute culturale, Ruta Castelelor a atras cel mai mare interes din partea utilizatorilor, urmată de Ruta Gastronomiei Tradiţionale Româneşti şi Ruta Mănăstirilor din zona Moldovei. Alte rute populare sunt cele dedicate cetăţilor, curiilor din Transilvania, bisericilor fortificate, castrelor romane, culelor, satelor cu arhitectură tradiţională, bisericilor de lemn, peisajului cultural din Delta Dunării şi Sfântului Ladislau.
În topul celor mai accesate obiective se regăsesc: Castelul Corvinilor, Castelul Apafi, Castelul Teleki, Castelul Beldy Ladislau din Budila, Conacul Ion Ghica şi Castelul Ugron, dar şi repere gastronomice precum "Arome şi gusturi dobrogene" şi "Bucătăria hercinică".
Interes internaţional şi răspândire europeană
Platforma a atras utilizatori din întreaga lume. Cei mai mulţi utilizatori internaţionali provin din Germania, Ungaria, Italia şi Franţa. La nivel naţional, cele mai active judeţe sunt Bucureşti, Cluj şi Timiş, urmate de Braşov, Iaşi, Prahova, Constanţa, Bihor şi Sibiu.
În prima săptămână de la lansare, aplicaţia a ocupat locul 3 în topul descărcărilor naţionale în categoria "Travel & Local" şi s-a clasat în top 10 în mai multe ţări europene: locul 3 în Italia, locul 4 în Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria şi Ungaria, locul 9 în Franţa şi Regatul Unit şi locul 12 în Germania, se mai precizează în comunicat.
Opinia Cititorului