"România Atractivă" marchează un an de la lansare: peste 280.000 de utilizatori activi şi a doua cea mai descărcată aplicaţie turistică naţională

M.P.
Comunicate de presă / 15 mai

"România Atractivă" marchează un an de la lansare: peste 280.000 de utilizatori activi şi a doua cea mai descărcată aplicaţie turistică naţională

La un an de la lansarea oficială, "România Atractivă", parte a primului program naţional dedicat promovării turismului cultural, înregistrează rezultate remarcabile, conform unui comunicat transmis redacţiei. Cu peste 280.000 de utilizatori activi şi peste 60.000 de descărcări ale aplicaţiei mobile, platforma devine a doua cea mai populară aplicaţie românească de promovare turistică, după "Munţii Noştri".

Lansat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) pe 15 mai 2024 - Ziua Bujorului Românesc - programul "România Atractivă" propune 12 rute culturale care traversează întreaga ţară, reunind 275 de obiective de vizitat. Informaţiile sunt disponibile publicului prin intermediul site-ului www.romania-atractiva.ro şi al aplicaţiei mobile gratuite, accesibile pe iOS şi Android.

"În urmă cu un an, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene lansa oficial primul program de promovare a turismului cultural - România Atractivă. În acest timp, prin intermediul site-ului şi aplicaţiei mobile, au fost aduse la lumină poveşti mai puţin cunoscute, s-au creat conexiuni între oameni şi patrimoniul local, iar sute de mii de turişti, români şi străini, au descoperit locuri care spun cel puţin o poveste. Ne propunem să continuăm extinderea hărţii culturale a României, digitalizarea experienţelor turistice şi apropierea vizitatorilor de autentic. România Atractivă este un exemplu de utilizare a resurselor digitale inovative în sprijinul conservării şi valorizării patrimoniului material şi imaterial", a declarat Răzvan Popescu, secretar de stat în cadrul MIPE.

Utilizare activă şi impact digital crescut

Pe lângă utilizatorii activi, aplicaţia mobilă "România Atractivă" a generat un interes semnificativ în mediul digital, cu un reach total de peste 12,4 milioane pe reţelele sociale. Funcţionalitatea "Traseul meu", care permite crearea de liste personalizate cu obiective de vizitat, a fost utilizată deja de aproape 6.000 de ori.

Platforma oferă nu doar informaţii despre obiectivele incluse în cele 12 rute, ci şi despre alte atracţii turistice din proximitate. De asemenea, peste 350 de evenimente culturale au fost promovate prin intermediul aplicaţiei şi site-ului, potrivit comunicatului.

Ruta Castelelor - cea mai accesată din platformă

Dintre cele 12 rute culturale, Ruta Castelelor a atras cel mai mare interes din partea utilizatorilor, urmată de Ruta Gastronomiei Tradiţionale Româneşti şi Ruta Mănăstirilor din zona Moldovei. Alte rute populare sunt cele dedicate cetăţilor, curiilor din Transilvania, bisericilor fortificate, castrelor romane, culelor, satelor cu arhitectură tradiţională, bisericilor de lemn, peisajului cultural din Delta Dunării şi Sfântului Ladislau.

În topul celor mai accesate obiective se regăsesc: Castelul Corvinilor, Castelul Apafi, Castelul Teleki, Castelul Beldy Ladislau din Budila, Conacul Ion Ghica şi Castelul Ugron, dar şi repere gastronomice precum "Arome şi gusturi dobrogene" şi "Bucătăria hercinică".

Interes internaţional şi răspândire europeană

Platforma a atras utilizatori din întreaga lume. Cei mai mulţi utilizatori internaţionali provin din Germania, Ungaria, Italia şi Franţa. La nivel naţional, cele mai active judeţe sunt Bucureşti, Cluj şi Timiş, urmate de Braşov, Iaşi, Prahova, Constanţa, Bihor şi Sibiu.

În prima săptămână de la lansare, aplicaţia a ocupat locul 3 în topul descărcărilor naţionale în categoria "Travel & Local" şi s-a clasat în top 10 în mai multe ţări europene: locul 3 în Italia, locul 4 în Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria şi Ungaria, locul 9 în Franţa şi Regatul Unit şi locul 12 în Germania, se mai precizează în comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.1032
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5554
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4394
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0511
Gram de aur (XAU)Gram de aur463.9693

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
targulnationalimobiliar.ro
aicps.ro
tibco.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
energyexpo.ro
ccib.ro
antiquemarket.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb