Romanian Diversity Chamber of Commerce (RDCC) anunţă cu mândrie cea de-a cincea ediţie a campaniei Purple Night Romania (PNR), o iniţiativă naţională de conştientizare organizată anual cu ocazia Zilei Internaţionale a Persoanelor cu Dizabilităţi - 3 decembrie, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
În fiecare an, companii, autorităţi locale, ambasade şi organizaţii din întreaga ţară îşi iluminează clădirile în culoarea mov, simbolizând unitatea, accesibilitatea şi respectul faţă de aproape un milion de români care trăiesc cu dizabilităţi vizibile sau invizibile.
Un nou record de solidaritate şi implicare
În 2024, peste 115 clădiri şi repere importante din toată ţara - inclusiv ministere, ambasade, universităţi şi sedii corporative - au fost iluminate în mov, de la Bucureşti la Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Baia Mare. Această participare fără precedent reflectă angajamentul tot mai puternic al României faţă de egalitate, accesibilitate şi incluziune, atât în sectorul public, cât şi în cel privat.
Pornind de la acest succes, Purple Night Romania 2025 îşi propune să extindă mişcarea la nivel naţional - reunind mediul de afaceri, autorităţile locale, ONG-urile şi cetăţenii într-un gest colectiv de solidaritate şi conştientizare.
„Purple Night Romania este mai mult decât un gest simbolic - este o declaraţie comună de empatie, unitate şi respect. Fiecare lumină aprinsă pe 3 decembrie reflectă promisiunea unei Românii mai accesibile, care recunoaşte potenţialul fiecărei persoane. Incluziunea începe cu conştientizarea, dar prinde viaţă prin acţiuni consecvente - la locul de muncă, în oraşe şi în comunităţi,” a declarat Estera Anghelescu, Preşedinte al Camerei de Comerţ pentru Diversitate din România şi Director Recrutare & Employer Branding Kaufland România.
Noutate 2025: Campania „Purple Public Transport”
În acest an, Purple Night Romania 2025 lansează o nouă campanie de comunicare în mijloacele de transport public, menită să aducă mesajul incluziunii direct în viaţa de zi cu zi a oamenilor.
Pe tot parcursul lunii decembrie, autobuze, tramvaie şi metrouri din Capitală vor găzdui vizuale şi mesaje puternice care promovează accesibilitatea, empatia şi egalitatea de şanse.
Organizaţiile partenere pot face parte din această iniţiativă vizibilă la nivel naţional, prin afişarea logo-ului şi a mesajelor de susţinere în spaţiile de transport public. Astfel, brandurile vor deveni ambasadori ai schimbării pozitive, contribuind la o conversaţie publică despre importanţa accesibilităţii şi a incluziunii.
Cum vă puteţi implica?
Participarea este deschisă tuturor - de la corporaţii internaţionale şi întreprinderi locale până la instituţii publice şi cetăţeni individuali.
Modalităţi de implicare:
Iluminaţi în mov sediul sau clădirea dumneavoastră în seara de 3 decembrie 2025, marcând Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi;
Dacă iluminarea nu este posibilă, arătaţi sprijinul prin elemente vizuale mov - articole vestimentare, panglici, steaguri sau ecrane digitale;
Afişaţi vizualul oficial Purple Night Romania (KV) pe ecranele interioare sau exterioare (disponibil la cerere la purplenightromania@rdcc.ro);
Distribuiţi imagini ale implicării pe reţelele sociale folosind hashtag-ul #PurpleNightRomania2025 şi tag conturile oficiale ale RDCC;
Demonstraţi-vă angajamentul faţă de accesibilitate şi incluziune pe tot parcursul lunii decembrie, alăturându-vă campaniei Purple Public Transport.
De ce să participaţi?
Implicarea în Purple Night Romania oferă beneficii reale pentru organizaţii şi comunităţi:
Vizibilitate naţională - brandul dumneavoastră va fi prezent în campania naţională RDCC: comunicate de presă, site, canale social media;
Responsabilitate socială corporativă - asociaţi-vă cu una dintre cele mai ample iniţiative de incluziune din România, susţinută de companii, ambasade şi instituţii;
Implicarea angajaţilor - inspiraţi echipa printr-o iniţiativă cu impact real asupra culturii organizaţionale şi coeziunii sociale;
Advocacy & impact durabil - contribuiţi la schimbarea percepţiilor şi la dezvoltarea politicilor publice pentru o societate mai accesibilă.













































Opinia Cititorului