Peste 700 de profesionişti din HoReCa au participat, marţi, 21 octombrie, la Gala Romanian Hospitality Awards, organizată la Opera Naţională din Bucureşti, sub Înaltul Patronaj al Majestăţii Sale Margareta, Custodele Coroanei Române.
În cadrul Cuvântului de Deschidere a Galei, ASR Principele Radu i-a îndemnat pe antreprenorii din ospitalitate să întărească relaţiile cu partenerii din Republica Moldova, transmiţând că, pentru Familia Regală, nu există nicio diferenţă între ospitalitatea de la Suceava şi cea de la Bălţi, sau între cea de la Chişinău şi cea de la Cluj.
„Pentru noi nu există niciun fel de barieră între aceste puncte geografice. Ele toate fac parte din marea familie spirituală şi economică românească. Sunt fericit dacă legăturile cu Republica Moldova se vor întări şi intensifica în anii care vin (...) Vă felicit din inimă pentru această seară! Fiecare dintre participanţii de la Opera Română este un câştigător şi, dacă mergem înainte cu această frumoasă, mare familie a ospitalităţii româneşti, sunt sigur că va veni şi ziua când veţi avea recunoscute pe deplin meritele,” a declarat Alteţa Sa Regală Principele Radu.
Mesajul Preşedintelui României: Turismul trebuie să fie nu doar sustenabil ci generativ
În cadrul Galei Romanian Hospitality Awards, mesajul Preşedintelui României, Nicuşor Dan, a fost transmis de Nicoleta-Ramona Dinu, Consilier de Stat pentru guvernanţă corporativă şi turism.
Preşedintele României propune o serie de noi direcţii strategice pentru turismul românesc, adaptate transformărilor globale, aşteptărilor actuale ale turiştilor dar şi ale membrilor comunităţilor locale: „Un curent pe care îl privim cu deosebită apreciere este cel al turismului generativ - o abordare care depăşeşte simplul act de a vizita un loc. Dincolo de dezideratul atragerii de turişti, este vorba despre cultivarea unor legături autentice şi de durată între călători şi destinaţiile pe care le explorează. Turismul generativ aduce cu sine mai mult decât amintiri - aduce contribuţie. Este despre sate care prind din nou viaţă datorită pensiunilor de familie sau despre meşteşuguri tradiţionale care continuă să existe prin sprijinul atelierelor locale. Această formă de ospitalitate generează valoare tangibilă - pentru oameni, pentru comunităţi şi pentru viitorul României. Pentru că România nu este doar o destinaţie pe hartă, ci un spaţiu viu, care merită descoperit şi sprijinit,” se arată în mesajul transmis de Preşedintele României.
Antreprenorii din HoReCa aşteaptă un nou an dificil
În cadrul galei, antreprenorii şi profesioniştii din HoReCa au fost invitaţi să răspundă unui sondaj live, oferind o imagine actualizată asupra percepţiilor şi planurilor industriei pentru anul următor.
Astfel, 52% dintre respondenţi au declarat că impactul fiscal al schimbărilor legislative reprezintă principala preocupare în pregătirea planurilor pentru 2026, în timp ce 29% se declară îngrijoraţi de lipsa unei strategii naţionale pentru turism şi HoReCa.
Industria HoReCa anticipează o scădere a marginilor de profit în 2026
Deşi majoritatea respondenţilor (51%) se aşteaptă la o cerere în creştere pentru serviciile şi produsele proprii, aceştia anticipează în acelaşi timp scăderea profitabilităţii.
În ceea ce priveşte strategia de resurse umane pentru 2026, marea majoritate a respondenţilor (70%) declară că se vor concentra pe formarea şi dezvoltarea echipelor existente, în vreme ce doar 18% prevăd creşterea numărului de angajaţi.
Cine sunt câştigătorii Romanian Hospitality Awards 2025
Juriul Romanian Hospitality Awards, format din 130 de antreprenori şi profesionişti din ospitalitate şi industriile conexe, au stabilit performerii anului în cadrul a 19 categorii de jurizare, întregul proces fiind auditat de casa de avocatură Ţuca Zbârcea & Asociaţii. Printre câştigătorii Romanian Hospitality Awards 2025 se numără:
• Cel mai bun restaurant: NOUA. Bucătărie Românească
• Cel mai bun hotel: The Marmorosch Bucharest, Autograph Collection
• Cea mai bună cafenea: Origo Coffee
• Cel mai bun resto-club: Biutiful
• Cea mai bună cofetărie: French Revolution
• Cel mai bun chef: Alex Petricean
• Cel mai bun antreprenor din HoReCa: Radu Savopol
• Cea mai bună deschidere: Éto - Cuisine of Now
Lista completă a câştigătorilor poate fi consultată pe site-ul Romanian Hospitality Awards
Despre Romanian Hospitality Awards
Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de promovare şi premiere a excelenţei din industria ospitalităţii, organizat de Hospitality Culture Institute şi Asociaţia pentru Promovarea Industriei Ospitalităţii.
Partener principal: UniCredit Bank România
Parteneri: Macromex, Rompetrol, Metro, Coca-Cola, Artesana
Proiectul este parte dintr-o viziune mai amplă de dezvoltare şi susţinere a antreprenoriatului şi inovaţiei în ospitalitate, alături de iniţiative complementare ale Hospitality Culture Institute, precum: F&B Business Accelerator, F&B Innovation Camp, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations.




















































Opinia Cititorului