Salt Bank - inovaţiile care schimbă bankingul digital

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii / 11 decembrie

Salt Bank - inovaţiile care schimbă bankingul digital

English Version

Salt Bank, banca digitală din grupul Banca Transilvania, a reuşit, la mai puţin de doi ani de la demararea activităţii, să ajungă deja la active totale de 2 miliarde lei şi la peste 700.000 de clienţi, după cum a anunţat Gabriela Nistor, CEO al instituţiei, în cadrul conferinţei de final de an.

"2025 a fost anul în care am vrut să demonstrăm că avem o strategie bine pusă la punct, în care am vrut să vedem ce însemnăm ca bancă. Suntem un salt în banking şi tehnologie, pentru că facem banking cum vrea clientul, dar şi cum vor cei care doresc «să stea în banca lor». Am rămas la mijlocul distanţei dintre fintech-uri şi băncile tradiţionale, şi tot ce am gândit, conceput şi construit intră sub cei trei piloni: frumos, bun şi safe by design. Anul acesta am pus cărămizile pentru ceea ce ar urma să devină o adevărată bancă digitală, online, în cursul anului următor”, a afirmat Gabriela Nistor.

Domnia sa a vorbit şi despre noutăţile tehnologice oferite de Salt Bank clienţilor săi în anul 2025 şi a pus accent pe cele privind siguranţa utilizării aplicaţiilor. Prima dintre ele este Call Monitor prin care clientul poate identifica dacă primeşte un apel real din partea băncii sau este vorba despre un apel fals. Apelul real este identificat cu culoarea verde, în timp ce apelul fals, de la persoane rău-intenţionate, care susţin că reprezintă banca, este identificat cu culoarea roşie.

A doua noutate este aplicaţia Help Mama, prin care clienţii Salt Bank, care au şi părinţii cu conturi la această bancă, primesc o avertizare atunci când părinţii, persoane în vârstă, vulnerabile, doresc să efectueze o plată mai mare. Help Mama blochează plata respectivă până când clientul o vede şi îşi dă acordul cu privire la efectuarea ei.

"Este o funcţionalitate ce are nevoie de maturizare şi formare, dar este foarte apreciată în piaţă. Vorbim despre două funcţionalităţi - Call Monitor şi Help Mama, care sunt unice în România”, a precizat Gabriela Nistor, CEO-ul Salt Bank.

Ea a mai menţionat că în cursul anului 2025, s-a trecut practic la Salt 2.0, datorită noilor produse oferite clienţilor băncii. De exemplu, dacă în aprilie, banca a lansat investiţii în acţiuni şi ETF-uri din România, începând cu luna octombrie clienţii Salt Bank pot să cumpere acţiuni şi ETF-uri din piaţa internaţională

Dezvoltarea rapidă a băncii se reflectă şi în extinderea accelerată a echipei: „Am ajuns la 429 de oameni în cadrul băncii. Structura începe să semene tot mai mult cu cea a unei bănci digitale. Mai mult de o tremie din echipa băncii este în aria de tehnologie. O mare parte este construit in house. Am încheiat 2 parteneriate de bancassurance anul acesta, care vor aduce nu doar o întregire a produselor, dar vor aduce şi produse care ne vor da o poziţie unică în piaţă. Este vorba despre parteneriatele încheiate cu NN şi Asirom”, a spus Gabriela Nistor.

Pe ce cheltuie banii clienţii Salt Bank

Salt Bank nu este doar un instrument financiar modern, ci o platformă pe care utilizatorii o folosesc zilnic pentru gaming, călătorii, cafea şi, în mod neaşteptat, pentru a transmite mesaje de dragoste.

Robert Anghel, Deputy CEO Salt Bank, a declarat că Salt Bank a devenit un canal prin care românii îşi exprimă afecţiunea prin intermediul transferurilor bancare. „Te iubesc” sau „Îmi pare rău” sunt doar câteva dintre mesajele care însoţesc tranzacţiile efectuate prin aplicaţie. Reprezentanţii instituţiei spun că analiza comportamentului utilizatorilor dezvăluie tendinţe tot mai diverse, iar spaţiul rezervat explicaţiilor privind plata efectuată s-a transformat într-un loc de comunicare personală.

Fenomenul este confirmat chiar de echipa de risc a băncii, care observă evoluţia rapidă a acestui obicei: „În echipa de risc, una dintre activităţi este monitorizarea tranzacţiilor, astfel încât să ne asigurăm că scopul în care circulă banii este unul corect. Pentru asta sunt verificate inclusiv detaliile trecute la explicaţiile de plată. Acestea au devenit, surprinzător, unul dintre modurile prin care românii îşi declară iubirea unii altora. Am observat fenomenul şi anul trecut, dar dacă anul trecut exista o menţiune legată de iubire, anul acesta astfel de menţiuni au crescut de şapte ori”, a precizat Robert Anghel.

Profilul utilizatorului Salt Bank este majoritar tânăr, cu o vârstă medie de 31 de ani, iar comportamentul financiar confirmă o preferinţă accentuată pentru zona de gaming, una dintre categoriile dominante în rândul tranzacţiilor. Reprezentanţii băncii afirmă că acest tip de consum creşte semnificativ atunci când este folosit cardul Salt, iar unii clienţi investesc constant în acest hobby. „Clienţii folosesc banca pentru a-şi urmări pasiunile. De exemplu, tranzacţiile din zona de gaming au crescut de patru ori atunci când se foloseşte cardul Salt. Clientul care a investit cel mai mult în gaming este o persoană care a plătit, pe parcursul anului, peste 10.000 lei, adică mai mult decât două salarii medii din România. În medie, o tranzacţie de jocuri are cam 80 lei în portofoliul nostru”, a spus Robert Anghel, care precizează că analiza nu include jocurile de noroc.

Un alt domeniu în care Salt Bank excelează este cel al călătoriilor, datorită cursului valutar considerat printre cele mai bune de pe piaţă. Contul curent oferit de bancă a devenit o opţiune preferată de românii care călătoresc frecvent, lucru vizibil în volumul şi valoarea tranzacţiilor internaţionale. Utilizatorii ajung în locuri surprinzătoare, ceea ce reiese din istoricul plăţilor efectuate.

„Contul curent de la Salt Bank este cel mai bun cont curent din România. Este folosit intens în călătorii, pentru că avem cel mai bun curs valutar din România şi se vede în utilizare. Apropo, am aflat că există Auchan în Coasta de Fildeş pentru că am văzut tranzacţii cu cardul nostru la un comerciant numit Auchan în Coasta de Fildeş. Există tranzacţii cu cardul Salt în aproape toate locurile interesante din lume. În medie, pe călătorii cu avionul se cheltuie aproximativ 830 lei per călătorie. Există un client Salt care a investit 10.000 lei în călătoriile din anul 2025”, a susţinut Robert Anghel.

30.000 de ordine de plasare în investiţii financiare

Reprezentantul Salt Bank a mai spus că numărul plăţilor pentru cafea efectuate cu cardul emis de bancă a crescut în 2025 de trei ori faţă de anul 2024, că plata medie este de 24 lei la cafenea, iar un singur client a cheltuit într-un an doar pentru cafea suma de 6.000 lei.

În ceea ce priveşte cumpărăturile cu cardul Salt Bank efectuate în supermarket, acestea au crescut de 3,5 ori în anul curent comparativ cu anul 2024, media unei singure plăţi fiind de 53 lei, în timp ce numărul plăţilor cu cardul pentru transportul în comun a crescut de patru ori.

De-a lungul acestui an, Salt Bank a acordat 10.000 de credite, în valoare medie de 35.000 lei, cel mai rapid credit fiind acordat în 2 minute şi 21 de secunde, fără comision de acordare, fără comision de rembursare anticipată şi fără alte comisioane ascunse, potrivit reprezentanţilor băncii.

În ceea ce priveşte investiţiile financiare făcute de clienţii băncii, Salt Bank a primit în 2025 peste 30.000 de ordine de plasare, cu o valoare medie a portofoliului de 5300 lei. Cel mai mare ordin plasat a fost de 450.000 lei.

Banca oferă şi conturi pentru companii, conturi în care pot fi emise facturi în sistemul e-Factura. Anul acesta au fost emise astfel peste 8000 de facturi, cea mai mare încasare fiind de 1.150.000 lei prin Salt Bank. 80% din companiile care au cont Salt Bank sunt active în respectiva aplicaţie. Pentru un rulaj minim de 50.000 lei, contul de business este gratuit, fără niciun comision.

În ceea ce priveşte depozitele bancare, acestea se ridică la valoarea totală de 2 miliarde lei, valoarea minimă a unui depozit fiind de peste 10.000 lei. Reprezentanţii Salt Bank au precizat că valoarea sumelor plasate în depozite de clienţii băncii a crescut cu 92% în anul 2025.

Salt Bank reuşeşte astfel să contureze un ecosistem digital adaptat generaţiei conectate, în care tehnologia, mobilitatea şi experienţa personalizată definesc modul în care românii relaţionează cu bankingul modern. Ritmul accelerat de creştere, adopţia masivă în rândul tinerilor şi diversificarea comportamentelor de utilizare consolidează poziţia Salt Bank ca unul dintre cele mai dinamice proiecte financiare din România.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

cristim.ro
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Dec. 2025
Euro (EUR)Euro5.0894
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3768
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4330
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8244
Gram de aur (XAU)Gram de aur589.8642

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mozart
Schlumberger
leonidas-universitate.ro
metalshow-tib.ro
ccib.ro
hiperambrozia.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
novaplus.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb