SGG CONFIRMĂ INFORMAŢIILE PUBLICATE DE ZIARUL BURSAManagement defectuos la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză

George Marinescu
Ziarul BURSA #Miscellanea / 13 mai

Management defectuos la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză

Secretariatul General al Guvernului (SGG) confirmă informaţiile publicate de ziarul BURSA cu privire la managementul defectuos practicat în ultimii 22 de ani de conducerea Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, indiferent că vorbim despre fostul preşedinte Ion Ghizdeanu sau despre actualul preşedinte Cristian Stănică. În răspunsul furnizat publicaţiei noastre în urma solicitării pe care am înaintat-o către SGG în 26 aprilie, funcţionarii instituţiei publice arată că din controlul efectuat în perioada februarie-martie la CNSP principala constatare este:

"La nivelul CNSP, pe toată perioada supusă controlului (1 ianuarie 2018-30 septembrie 2021), în ceea ce priveşte activitatea de organizare şi funcţionare a Consiliului de Programare Economică a existat o lipsă a asumării răspunderii manageriale şi un management defectuos în utilizarea corectă şi eficientă a resurselor financiare ale statului, a evaluării modului de implementare a controlului intern managerial, a consolidării bunei gestiuni financiare şi a executării cores­punzătoare a activităţilor administrative".

Pe lângă această constatare, au mai fost evidenţiate şi nereguli financiare-contabile, majoritatea acestora datând din perioada în care instituţia era condusă de Ion Ghizdeanu, dar pentru neregulile constatate privind relaţiile de muncă anumite decizii au fost luate şi de succesorul acestuia, Cristian Stănică.

"În preambulul ordinelor emise şi aprobate de preşedintele CNSP nu se fac trimiteri în concret la dispoziţiile legale aplicabile, sunt invocate actele normative în integralitatea lor, fără respectarea dispoziţiilor art. 50 din Legea nr. 24/2000. Ordinele prezentate nu au ataşate documentele justificative la care se face trimitere în partea dispozitivă a acestora".

(...) Legislaţia specifică aplicată funcţiei publice nu prevede «funcţia de conducător», aspect potrivit căruia preşedintele CNSP trebuie să dispună în cel mai scurt timp demersurile legale pentru reglementarea acestei situaţii şi intrarea în legalitate potrivit dispoziţiilor legale aplicabile. Prin răspunsul primit la Nota de constatare, CNSP precizează că: «am preluat şi este în curs de implementare măsura de remediere a deficienţei, respectiv va fi emis un act administrativ pentru corectarea Ordinului CNSP 284/02.12.2020». (...) La nivelul CNSP au fost emise ordine succesive privind reglementarea activităţii de telemuncă a salariaţilor instituţiei, ordine care au prevăzut în anexă obligaţia salariaţilor de a întocmi rapoarte de activitate pentru perioada în care au beneficiat de prevederile Legii 81/2018. Din verificarea pe eşantion a documentelor justificative ale salariaţilor CNSP care au beneficiat de prevederile Legii nr. 81/2018, nu au fost identificare rapoartele de activitate pentru un număr de 14 salariaţi. Conducătorii compartimentelor de specialitate răspund pentru realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor în ceea ce priveşte avizarea foilor de prezenţă fără existenţa rapoartelor de activitate, ca documente justificative ale activităţii salariatului în regim de telemuncă. Obţinerea vizei de control financiar preventiv pentru plata drepturilor salariale în baza documentelor justificative certificate sau avizate, care se dovedesc ulterior nereale şi inexacte nu exonerează de răspundere şefii compartimentelor de specialitate sau alte persoane competente din cadrul acestora. Pentru contractele individuale de muncă cu timp parţial nu au fost regăsite în cuprinsul actelor adiţionale ale salariaţilor elementele obligatorii prevăzute de dispoziţiile art. 5 alin. (1) şi (2) lit. d) şi e) din Legea nr. 81/2018. Echipa de control reţine justificarea CNSP transmisă prin răspunsul la Nota de constatare cu privire la modificarea prin act adiţional la contractul individual de muncă a unuia dintre elementele obligatorii, respectiv «Locul muncii», însă consideră nerespectate prevederile art.105 alin. (l ), lit a) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicat, cu modificările şi completnrile ulterioare, în ceea ce priveşte repartizarea programului de lucru", se mai arată în răspunsul primit de la SGG.

Ordonanţa cu bucluc

În răspunsul primit de la SGG, funcţionarii publici s-au referit şi la proiectul de ordonanţă prin care actualul preşedinte al CNSP, Cristian Stănică dorea înfiinţarea Consiliului Naţional de Productivitate, conform Recomandării 2016/C 349/01 emisă de Consiliului Uniunii Europene în 20 septembrie 2016. Numai că, aşa cum am arătat anterior, în proiectul respectiv, Stănică a trecut că preşedintele şi secretarul general ai CNSP sunt, de drept, membri ai Consiliului Naţional de Productivitate şi beneficiază, alături de ceilalţi membri, de o indemnizaţie individuală lunară egală cu 75% din indemnizaţia sa ca şef al CNSP.

Secretariatul General al Guvernului a analizat proiectul depus anul trecut de şeful CNSP, a refuzat să îşi însuşească o asemenea bazaconie şi prin adresa nr. 20/18105 din 9 august 2021 a restituit proiectul de ordonanţă, formulând observaţii şi propuneri de fond. Secretariatul General al Guvernului îi solicita în documentul respectiv lui Cristian Stănică să clarifice, din punct de vedere al normelor legale, componenţa Consiliului, precum şi cuantumul indemnizaţiei lunare pentru membrii acestuia.

În răspunsul primit ieri de la SGG, funcţionarii instituţiei publice arată referitor la respectivul proiect de ordonanţă întocmit anul trecut de Cristian Stănică:

"Comisia Naţionaln de Strategie şi Prognozä (CNSP) a înaintat SGG, în vederea însuşirii, proiectul Ordonanţei Guvernului pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/2007 privind organizarea şi funcţionarea CNSP. În urma analizei efectuate la nivelul SGG a fost transmisn CNSP o serie de observaţii şi propuneri. Ulterior, CNSP a transmis forma refăcutä a proiectului, acesta fiind însuşit de SGG. Proiectul a fost retransmis CNSP, în vederea continuării procedurii de avizare interministeriale. Ministerul Finanţelor Publice a formulat observaţii asupra proiectului anterior menţionat, acestea fiind comunicate de SGG în data 25.08.2021 către CNSP. Pentru informaţii suplimentare, este necesar sä vä adresaţi Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză".

Numai că aşa cum menţionam în articolul anterior, referitor la respectivul proiect de ordonanţă de guvern ne-am adresat în scris CNSP, înainte de a trimite în 26 aprilie solicitarea către SGG, dar instituţia unde şef continuă să rămână Cristian Stănică nu ne-a oferit niciun răspuns până la închiderea acestei ediţii.

Nu ne rămâne decât să concluzionăm, ca în urmă cu zece zile, că urmare a adresei primite de la SGG, preşedintele CNSP a retras proiectul de ordonanţă de guvern pentru înfiinţarea Consiliului Naţional de Productivitate. Practic, din cauza şefului CNSP, în ţara noastră nu există un consiliu naţional de productivitate, deşi toate celelalte state membre ale Uniunii Europene au o asemenea structură şi comunică cu Comisia Europeană aspecte ce privesc evoluţia productivităţii şi competitivităţii economice.

Apanova
BTPay
Electromagnetica
infinitumcosmetics.ro
fabricadeceai.ro

Curs valutar BNR

23 Mai. 2022
Euro (EUR)Euro4.9472
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6322
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.7915
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8254
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.6524

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro