OMNIASIG Vienna Insurance Group marchează anul acesta trei decenii de activitate pe piaţa din România, timp în care a contribuit la protecţia a milioane de clienţi şi la dezvoltarea industriei asigurărilor. De la înfiinţarea sa în 1995, OMNIASIG a emis aproximativ 35 de milioane de poliţe şi a soluţionat aproape 4 milioane de dosare de daună, cu despăgubiri totale de 18,4 miliarde lei. În aceeaşi perioadă, compania a atins un volum cumulat al primelor brute subscrise de aproximativ 30,7 miliarde lei, consolidându-şi poziţia în topul asigurătorilor din România şi lider pe segmentele CASCO şi Asigurări de Locuinţă.
Top 5 daune plătite în 30 de ani
1.57,95 milioane lei, pentru un incendiu la o fabrică de componente industriale în 2023.
2.50,43 milioane lei, în urma unui incendiu la o fabrică de condimente, în 2019.
3.37,10 milioane lei pentru un incendiu produs la un depozit de produse alimentare, în 2022.
4.34,27 milioane lei pentru explozia unei fabrici de produse vegetale, în 2020.
5.32,75 milioane lei, ca urmare a unei fraude bancare, în 2012.
„Astăzi sărbătorim 30 de ani alături de români şi de mediul de afaceri din România. Este o aniversare care înseamnă trecut, prezent şi viitor, precum şi o sincronizare între generaţii, valori şi acţiune - exact ceea ce exprimă şi conceptul nostru aniversar: SINCRONIZAŢI pentru VIITOR. Evoluţia şi rezultatele obţinute până acum ne confirmă poziţia solidă pe piaţa asigurărilor şi ne susţin să privim înainte cu încredere.
Ne pregătim cu încredere şi responsabilitate pentru viitor şi ne angajăm să rămânem mereu alături de clienţi, parteneri, angajaţi, societate şi de comunităţile vulnerabile unde vrem să ne implicăm pentru a aduce un impact real. Vom dezvolta în continuare produse şi servicii adaptate noilor generaţii, vom accelera digitalizarea operaţiunilor şi proceselor şi vom face toate eforturile necesare pentru a consolida rolul asigurărilor ca pilon esenţial al siguranţei financiare şi al continuităţii vieţii”, a declarat Mihai Tecău, Preşedintele Directoratului OMNIASIG Vienna Insurance Group, în cadrul conferinţei dedicate celebrării celor 30 de ani de prezenţă pe piaţa românească.
Rezultate în creştere în 2024
Anul trecut, OMNIASIG a înregistrat o creştere faţă de anul 2023 de aproximativ 17% a volumului de prime brute subscrise, până la aproximativ 2,8 miliarde lei, totodată, în aceeaşi perioadă compania a plătit aproximativ 1,4 miliarde lei despăgubiri pe toate liniile de business.
Cele mai importante creşteri s-au înregistrat pe următoarele linii de business: CASCO a înregistrat un avans de aproximativ 12%; Property (+≈19%); Asigurările de sănătate au crescut cu circa 10%; Asigurările de călătorie (+≈21%) şi RCA (+≈23%).
Rezultatele solide au întărit prezenţa OMNIASIG în top 3 asigurători pe piaţă şi reprezintă o confirmare a strategiei de creştere implementate de companie.
Sincronizaţi pentru viitor: investiţii strategice în digitalizare
Investiţiile realizate de OMNIASIG în digitalizare au transformat radical interacţiunea cu clienţii. Printre soluţiile implementate se numără platforma VClaims, pentru gestionarea digitală a daunelor, dar şi aplicaţia de mobil OMNIASIG, aflată într-un proces constant de dezvoltare şi modernizare. Aceasta permite achiziţia asigurărilor de locuinţă - obligatorii şi facultative, precum şi tot setul de acţiuni necesare asiguraţilor printr-o poliţă de asigurare de sănătate OMNI+: aceştia îşi pot face programare la oricare dintre cele aproximativ 1.500 clinici partenere din toată ţara, pot urmări statusul solicitării, vedea detaliat lista cu toate acoperirile din poliţa lor şi solicita rambursarea serviciilor medicale efectuate.
Totodată, compania va lansa în perioada următoare şi ecoPILOT, o aplicaţie de mobil inovativă de tip telematics, dedicată clienţilor CASCO, menită să recompenseze stilul de condus preventiv.
Studiu de piaţă
Aceste inovaţii nu rămân doar la nivel de tehnologie, ci se reflectă direct în experienţa clienţilor. În 2025, un studiu de piaţă extins realizat de companie împreună cu agenţia Reveal Marketing Research a confirmat un nivel ridicat de încredere şi apreciere pentru OMNIASIG, care este văzut ca un asigurător serios şi stabil şi cu tradiţie. Potrivit aceleiaşi surse, clienţii caută informaţii clare, simple, în limbaj accesibil, iar OMNIASIG joacă un rol cheie în urmărirea acestui obiectiv.
Clienţii OMNIASIG sunt, în general, foarte mulţumiţi de experienţa cu brandul, de la achiziţie până la plata daunelor. Aprecierea este uniformă, indiferent de vârstă, gen sau tip de asigurare, în special pentru CASCO şi asigurarea de locuinţă. Un alt aspect important relevat de studiul amintit - clienţii care au trecut printr-o daună sunt mai loiali şi mai dispuşi să recomande OMNIASIG. Aceştia percep procesul de despăgubire ca fiind clar, rapid şi eficient. Mai mult de jumătate dintre clienţi spun că au accesat cel puţin un serviciu online oferit de OMNIASIG.
Sustenabilitate şi responsabilitate pentru viitor
OMNIASIG a integrat de foarte mulţi ani în strategia sa de business partea de responsabilitate socială, implicare în comunitate, voluntariat şi susţinerea unui consum responsabil de resurse. În 2024, compania a accelerat implementarea strategiei sale de sustenabilitate, asumându-şi obiective concrete, aliniate atât standardelor internaţionale, cât şi standardelor Grupului Vienna Insurance Group (VIG), din care face parte.
Totodată, compania şi-a consolidat propriul program de Sustenabilitate, structurat pe şase arii-cheie, fiecare având obiective bine definite, adaptate pieţei locale şi cerinţelor Grupului VIG:
• Clienţi: dezvoltarea de produse inclusive şi sprijinirea rezilienţei financiare a clienţilor.
• Angajaţi: creşterea atractivităţii ca angajator şi dezvoltarea unui mediu de lucru echilibrat şi empatic.
• Societate: promovarea voluntariatului şi a educaţiei privind riscurile, prin implicarea angajaţilor în comunitate şi contribuţia la o societate mai informată în faţa riscurilor.
• Managementul activelor: Reducerea emisiilor din portofoliile de investiţii şi alinierea acestora la principiile ESG.
• Subscriere Retail & Corporate: Reducerea emisiilor pe liniile de asigurări Auto şi Property şi creşterea ponderii produselor sustenabile. Reducerea emisiilor absolute din portofoliul Corporate până la net zero în 2050.
• Operaţiuni: Reducerea la minimum a amprentei de carbon prin eficientizarea consumului energetic şi tranziţia către surse regenerabile.
Din punct de vedere al sustenabilităţii, compania a stabilit ţinte clare: net-zero până în 2050 (investiţii & subscriere) & operaţiuni neutre climatic până în 2030. În ultimii doi ani, am instalat panouri solare în 12 locaţii OMNIASIG din Bucureşti, Cluj, Constanţa, Arad, Timişoara, Alba, Sibiu şi Piteşti. Totodată, am inclus în flota noastră auto vehicule electrice şi vehicule hibride pentru care am instalat staţii de încărcare (în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Sibiu, Ploieşti şi Piteşti).
În plan social, continuăm să derulăm acţiuni multiple de implicare în comunitate şi de voluntariat, mare parte dintre ele sub umbrela campaniei noastre „OMNIASIG pentru MAI BINE” - pe care anul trecut am desfăşurat-o în comuna Poienarii Burchii din judeţul Prahova, în parteneriat cu Fundaţia World Vision România, pentru a sprijini accesul la educaţie al copiilor din comunităţi defavorizate.
În anul în care sărbătoreşte 30 de ani de încredere şi performanţă pe piaţa asigurărilor din România, OMNIASIG a ales să marcheze această aniversare printr-un gest concret: promisiunea că va planta cel puţin 30.000 de copaci, doar prin echipe de voluntari ai companiei. Prin această acţiune, compania îşi reafirmă angajamentul faţă de mediu, sustenabilitate şi faţă de comunităţile locale. Peste 200 de voluntari OMNIASIG din toată ţara au plantat deja până în acest moment peste 23.000 de puieţi în 7 judeţe: Prahova, Giurgiu, Alba, Covasna, Bihor, Bucureşti, Dâmboviţa. Acţiunile de reîmpădurire reflectă viziunea OMNIASIG asupra responsabilităţii faţă de viitor: fiecare copac plantat este un pas în direcţia unui climat mai stabil şi a unor comunităţi mai sănătoase. Urmează în cursul toamnei noi acţiuni de plantare, pentru a ne atinge şi depăşi obiectivul asumat, pentru generaţiile viitoare.
Aniversarea de 30 de ani este un reper important pentru OMNIASIG, dar şi un nou început. Următorul capitol înseamnă investiţii în tehnologie, îmbunătăţire constantă a experienţei oferite clienţilor, produse şi servicii adaptate noilor generaţii şi acţiuni concrete pentru un viitor sustenabil. Sincronizaţi pentru viitor, OMNIASIG continuă să fie un pilon de stabilitate şi inovaţie pe piaţa asigurărilor din România.
Opinia Cititorului