Sindicatele de la CFR au respins, azi, propunerile de disponibilizare făcute de conducerile companiilor de cale ferată şi au propus un program în 18 puncte de redresare a activităţii, a declarat preşedintele Federaţiei Mişcare Comercial, Gheorghe Popa.
"Nu suntem de acord cu toate disponibilizările solicitate de Administraţie pentru că acest lucru nu va duce la restructurarea căii ferate şi am propus un plan de măsuri cu 18 puncte care vizează reformarea adevărată a căii ferate", a afirmat Popa, după discuţiile cu reprezentanţii companiilor de cale ferată.
Între propunerile sindicatelor se numără eliminarea distincţiilor între rovinietă şi taxa de utilizare a infrastructurii, interzicerea transporturilor de materiale grele pe drumuri şi mutarea acestora pe calea ferată, încurajarea transportului Ro-La, adică transferul mărfurilor de pe rutier pe feroviar, eliminarea subvenţiei acordate operatorilor privaţi care circulă pe liniile operabile, aceştia efectuând cursele doar pentru încasarea acestei subvenţii.
"O altă măsură importantă vizează asigurarea transferului unor bunuri ale CFR aflate în domeniul privat în domeniul public al statului, astfel încât acestea să nu mai poată fi pierdute în contul unor datorii. Este cazul CFR SA, care a pierdut pentru o datorie către Tunele Braşov, datorie cesionată ulterior, 800 de vagoane, 15 locomotive şi 156 de linii, linii care asigurau transferul la graniţa cu fostele ţări socialiste, astfel încât CFR SA va trebui să apeleze la un operator privat pentru a face aceste operaţiuni", a precizat Gheorghe Popa.