SIPEX, distribuitor de materiale şi finisaje pentru construcţii, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 28 de ani în acest domeniu, anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025, conform unui comunicat emis redacţiei.
Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 66,5 milioane lei, în scădere uşoară, cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (T1 2024: 69,3 milioane lei). Evoluţia a fost influenţată de stagnarea vânzărilor în luna martie, cauzată de condiţii meteorologice dificile şi schimbări bruşte de temperatură, precum şi de extinderea termenelor de plată în anumite proiecte din sectorul construcţiilor. În acest context, compania a înregistrat o pierdere operaţională de 1,2 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: "Suntem conştienţi de provocările actuale ale pieţei, în special cele cauzate de lipsa predictibilităţii fiscale şi de presiunile asupra costurilor operaţionale, dar suntem încrezători în strategia noastră pe termen lung. Piaţa construcţiilor rămâne un pilon esenţial al economiei naţionale, iar compania noastră este pregătită să valorifice oportunităţile. Ne propunem consolidarea poziţiei SIPEX în topul distribuitorilor de materiale de construcţii, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide şi creşterea eficienţei operaţionale. Canalul B2B, care generează volume mari şi aproximativ 44% din cifra de afaceri, rămâne o prioritate strategică. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care deţinem
licenţa de exclusivitate, şi vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atenţia noastră rămâne centrată pe creştere sustenabilă, inclusiv pe dezvoltarea unei unităţi de producţie de materiale pentru construcţii."
Vânzările din canalele B2B şi Retail care cumulează peste 99% din vânzări au înregistrat scăderi uşoare în T1 2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, în timp ce Divizia Magazin & Online a înregistrat o creştere de peste 29%, susţinută de funcţionalităţile noi integrate în platforma www.sipexcomenzi.ro şi de extinderea aplicaţiei mobile, care optimizează comenzile şi timpii de livrare.
Potrivit comunicatului, elemente cheie ale contului de profit şi pierdere şi ale bilanţului pentru T1 2025 comparativ cu T1 2024:
Veniturile din exploatare au atins 68 milioane lei (-3,8% vs T1 2024), reflectând presiuni
asupra vânzărilor generate de factori externi precum condiţiile meteo.
Cheltuielile de exploatare s-au redus uşor, la 69,2 milioane lei (-2,6% vs T1 2024). Deşi
costurile cu mărfurile - reprezentând 83,4% din totalul cheltuielilor - s-au diminuat cu
peste 5,5%, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa presiunile salariale şi fiscale.
Compania a înregistrat o pierdere brută în T1 2025 în valoare de 1,2 milioane lei, rezultate influenţat de scăderea vânzărilor (-4,3%), creşterea cheltuielilor cu personalul
(+9,4%) ca urmare a alinierii la salariile din piaţă pentru a asigura retenţia personalului şi
a prestaţiilor externe (+26%). Pierderea netă înregistrată este de aproximativ 1,9 milioane lei.
Activele totale au ajuns la aproximativ 139 milioane lei, în creştere cu aproape 4%; Datoriile totale se ridică la 54,5 milioane lei, în scădere cu aproximativ 15%. Pentru anul 2025, SIPEX şi-a bugetat venituri de peste 388 milioane lei şi un profit net de 14 milioane lei, rezultate susţinute în principal de activitatea intensificată din trimestrele doi şi trei, perioade în care sectorul construcţiilor înregistrează cel mai ridicat nivel de activitate. SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate.
Distribuţia se realizează prin cele trei canale:
-Retailul tradiţional - magazine de diferite dimensiuni, cu excepţia celor DIY (Do It Yourself),
cu vânzare prin agenţi dedicaţi.
-Business to business (corporate) - societăţi de construcţii, dezvoltatori, instituţii de stat sau private, echipe de meseriaşi şi persoane fizice care construiesc în regie proprie sau îşi renovează proprietăţile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment,
www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenţi şi de a reduce costurile operaţionale, prin oferirea unor facilităţi self-service.
-Magazin online propriu - cu aplicaţie de mobil, tabletă şi laptop. Aplicaţia utilizată
repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
Opinia Cititorului