Soluţia de plată Buy Now, Pay Later (BNPL/Cumperi acum, plăteşti mai
târziu) a luat o amploare impresionantă în ultimii ani, influenţând major modul
în care facem cumpărăturile, conform unui comunicat emis redacţiei. De la electronice, electrocasnice şi mobilier, la service auto, produse de uz curent şi chiar cele de lux, BNPL a câştigat tot mai mult teren datorită facilităţilor oferite: flexibilitate, rate personalizate fără dobândă sau costuri ascunse şi posibilitatea unei gestionări mai bune a bugetului. Următorul domeniu care este revoluţionat de adoptarea pe scară
largă a plăţii amânate este turismul. Iar generaţiile mai tinere, precum Gen Z şi
Millennials, sunt liderii acestei tendinţe. Studii recente citate de Ainvest.com
arată că aceste grupuri demografice sunt cu 50% mai predispuse decât media
să utilizeze BNPL pentru a-şi achita călătoriile, cu tot ce ar putea presupune
acestea - zboruri, cazare şi excursii. Şi nu este vorba doar despre călătorii de
lux, ci şi de simple escapade de weekend. Tendinţa este atât de pronunţată
încât a primit şi o denumire: Travel Now, Pay Later (Călătoreşti acum, Plăteşti
mai târziu).
Conform News.market.us, se estimează că, la nivel global, segmentul
"Travel Now, Pay Later" va atinge valoarea de 98,6 miliarde dolari până în
2033, în creştere de la 46,1 miliarde de dolari în 2023, ceea ce reflectă o rată
anuală compusă de creştere (CAGR) de 7,9%. În particular, şi în Europa s-a
înregistrat o creştere de 16% de la an la an a rezervărilor de călătorii prin
intermediul plăţii alternative. Cât priveşte România, reprezentanţi ai Mokka ,
unul dintre primii furnizori BNPL din România, susţin că soluţia de plată
amânată va putea fi utilizată curând şi în domeniul turismului.
Expansiunea BNPL în sectorul turismului aduce transformări profunde
atât în ce îi priveşte pe cei care achiziţionează servicii în domeniu, cât şi pe cei
care le oferă.
Conform comunicatului, BNPL oferă posibilitatea de a călători exact în momentul dorit şi de a plăti în rate fără dobândă (dacă sunt achitate la timp) costurile asociate
vacanţei. O ofertă Last minute sau o călătorie premium într-o locaţie mult
visată devin accesibile prin intermediul plăţii amânate. Adesea, Travel Now,
Potrivit sursei, Pay Later este integrat cu agenţiile de turism online sau cu companiile aeriene permiţând eşalonarea personalizată a plăţilor respective - bilete de avion,
cazare în hoteluri şi resorturi, croaziere, circuite, excursii şi tururi turistice sau
bilete de intrare în diferite locaţii. Gestionarea mai eficientă a bugetului - în
special pentru familii şi tineri - reprezintă unul dintre avantajele majore ale
adoptării rapide a BNPL în domeniul turismului.
Integrarea BNPL în turism aduce un avantaj competitiv semnificativ şi
jucătorilor de pe acest segment economic. Este nu doar o oportunitate de
creştere a ratei de conversie şi a valorii coşului mediu pentru agenţiile de
turism, ci şi o nouă formă de fidelizare şi de câştigare a încrederii
consumatorilor, prin opţiunile flexibile de rambursare şi transparenţa
serviciilor. În ce priveşte evoluţia trendului Travel Now, Pay Later, specialiştii
din domeniu sunt toţi de acord: BNPL nu mai este o opţiune de nişă, ci o soluţie
cu impact major în finanţarea călătoriilor.